topic moest zijn: heeft dit nuT
ik heb hier dus een FOP 32-1 op me processor zitten (zie sig) maar nou heb ik laatst op een beursje 2 80 mm fans gekocht op 220 volt.
zou het nut hebben om een metalen gedeelte om de koelribben van me cooler te maken en dan een buis naar 1 80 mm fan te leggen.
zoiets dus:
zodat de heatsink in een afgeslote ruimte komt waaruit hete lucht van de processor meteen naar buiten word gezogen door de 80 mm fan.
heeft dit veel nut? en scheelt het veel een koeling?
ben namelijk van plan ongeveer zoiets wel uit te gaan voeren.
ik heb hier dus een FOP 32-1 op me processor zitten (zie sig) maar nou heb ik laatst op een beursje 2 80 mm fans gekocht op 220 volt.
zou het nut hebben om een metalen gedeelte om de koelribben van me cooler te maken en dan een buis naar 1 80 mm fan te leggen.
zoiets dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| ____ _______________ | | ____ | = bovenaanzicht | | |fop | | |fan | |32-1| | |80mm| |____| | |____|_______________| ____ ____ _______ | | \ | fan | = zijaanzicht | | \____|_fop32_|____ |fan | | | | |80mm| |heatsink | | |____|_________|_________|___| |
zodat de heatsink in een afgeslote ruimte komt waaruit hete lucht van de processor meteen naar buiten word gezogen door de 80 mm fan.
heeft dit veel nut? en scheelt het veel een koeling?
ben namelijk van plan ongeveer zoiets wel uit te gaan voeren.