Staat er privé data op werkgeheugen-modules?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie85
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-03 08:40
Goedemiddag beste tweakers,

Ik wil een oude pc verkopen, exclusief de harde schijven (harde schijven heb ik er al uit gehaald). Alle andere onderdelen zitten er nog in (moederbord, videokaart, processor, werkgeheugen, voeding, Dvd schrijver), waaronder
Corsair Vengeance 2x LP CML8GX3M2A1600C9

Ik vraag me als relatieve leek (vanuit privacy en data oogpunt bezien) af: kan ik de pc veilig verkopen, of werkt werkgeheugen zo dat daar nu nog (tijdelijke) bestanden van mij staan opgeslagen?

Uiteraard wil ik niet dat een marktplaats koper door mijn oude bestanden snuffelt.

Dank voor jullie expertise en mvg
Jeroen

Beste antwoord (via Kappie85 op 14-08-2024 12:51)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bij het uitzetten van je PC verliest je RAM binnen een seconde alle inhoud. Er zijn wat "CSI" trucjes om RAM langer de inhoud te laten vasthouden (geheugen koelen en weet-ik-veel), maar dat is a) nu te laat (aangenomen dat je PC al even uit staat) en b) niets wat een koper gaat (kunnen) uitvoeren en c) al helemaal niet economisch haalbaar of je moet staatsgeheimen hebben en dan nog: zie a.

[ Voor 74% gewijzigd door RobIII op 14-08-2024 12:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:55
Werkgeheugen houdt geen data vast zodra de spanning eraf is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bij het uitzetten van je PC verliest je RAM binnen een seconde alle inhoud. Er zijn wat "CSI" trucjes om RAM langer de inhoud te laten vasthouden (geheugen koelen en weet-ik-veel), maar dat is a) nu te laat (aangenomen dat je PC al even uit staat) en b) niets wat een koper gaat (kunnen) uitvoeren en c) al helemaal niet economisch haalbaar of je moet staatsgeheimen hebben en dan nog: zie a.

[ Voor 74% gewijzigd door RobIII op 14-08-2024 12:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie85
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-03 08:40
Top, heldere antwoorden, veel dank, ook voor snelheid