Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-06 10:54
Heb via mijn pc online een ebook gekocht bij een bekende webshop, het boek is niet zichtbaar op de boekenplank van de kobo, alle andere boeken die ik al een hele poos op mijn pc had staan laat hij wel zien. Het is een Kobo libra colour. Kan het zijn dat alleen boeken zichtbaar zijn die bij Kobo gekocht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 16:21
Wat heb je zelf al gevonden? Dit is iets wat je gewoon kan opzoeken.. kans is groot dat je eerst nog het boek moet downloaden uit een "store" op de applicatie zelf. Of dat je het van de PC over moet zetten naar je Kobo etc.

Heb je het boek als Epub? Heb je een link gekregen? etc. Wat meer informatie zou echt helpen.

[ Voor 17% gewijzigd door corset op 14-08-2024 12:36 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hoi, we verwachten van onze bezoekers dat ze aangeven wat ze zelf al geprobeerd hebben. Nu komt het over als het droppen van een vraag in de hoop dat een ander het voor je.oplost. Dat is iets dat we niet toestaan. Graag dus benoemen wat je zoal geprobeerd heb.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
jullie hebben gelijk ik ga het even duidelijker uitleggen, heb het ebook gekocht bij een bekende webshop, heb het gedownload als epub en staat op de pc, heb de Kobo aangesloten op de pc en een map aangemaakt met de naam ebooks, daarin heb ik het gekochte boek in gedaan samen met 15 andere oude boeken die ik al had. Alleen het nieuwe boek verschijnt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-06 16:04
Mogelijk heeft het boek DRM en moet je hem met Adobe erop zetten? Staat het niet op de "bekende webshop" qua extra informatie?

Overigens koop ik mijn ebooks voor Kobo regelmatig via Bol.com, ik heb mijn account gekoppeld aan Kobo waardoor de boeken automatisch op mijn ereader terecht komen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 16:21
henry70 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:45:
jullie hebben gelijk ik ga het even duidelijker uitleggen, heb het ebook gekocht bij een bekende webshop, heb het gedownload als epub en staat op de pc, heb de Kobo aangesloten op de pc en een map aangemaakt met de naam ebooks, daarin heb ik het gekochte boek in gedaan samen met 15 andere oude boeken die ik al had. Alleen het nieuwe boek verschijnt niet.
DRM issue, als je hem koopt krijg je alle info erbij

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 57411

Ziet er inderdaad naar uit dat er digitale restricties zitten op het nieuwe e-boek. Zelfs bij de zelfde winkel kunnen sommige boeken met, sommigen zonder dergelijke drm komen.

Zoek bij de betreffende winkel op welke rituelen uitgevoerd moeten worden om het boek leesbaar op de kobo te krijgen. Indien dat niet ondersteund wordt (zoals bij amazon), geniet dan van de "beloning" voor het betalen voor een slechtere dienstverlening dan voor de niet-betalers,
en die laatste stap bespreken we niet op dit forum, we houden het graag legaal

[ Voor 24% gewijzigd door PaT op 18-08-2024 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
Ik heb het epub bestand nu rechtstreeks naar de Kobo verplaatst dus niet in een mapje en nu is hij wel zichtbaar.
Pagina: 1