Mijn vraag
Ik zat in windows email bij te werken en ineens ging het beeld op zwart en kreeg ik de melding gat er geen signaal meer is richting de monitor. De pc stond gewoon nog aan. Ik mijn pc uit gezet en na 30min weer aangezet, maar de monitor gaat nog steeds niet aan (geen signaal)
Wat verwachten jullie dat dit kan zijn? Kapotte vga kaart, ram, moederbord? Ik kan ook niks doen omdat ik geen beeld heb. Welke stappenplan zouden jullie volgen om te achterhalen wat er mis?
De monitor had/heb ik aangesloten via DisplayPort, ik heb HDMI getest en die werkt ook niet. Monitor werkt nog, die heb ik getest met mijn laptop.
Ik heb helaas geen reserve onderdelen om dingen 1 voor 1 te testen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Pc laten afkoelen en andere display kabels gebruikt.
Edit: pc starte weer nadat ik stroom eraf had gehaald en power knop paar x ingedrukt had en daarna stroom er weer op.
De display drivers werkten niet meer en moest ik opnieuw installeren. Dus iets is niet goed gegaan. Kan ik ergens vinden wat er mis is gegaan en lijkt het erop dat een onderdeel niet meer goed werkt?
Specs pc:
Ik zat in windows email bij te werken en ineens ging het beeld op zwart en kreeg ik de melding gat er geen signaal meer is richting de monitor. De pc stond gewoon nog aan. Ik mijn pc uit gezet en na 30min weer aangezet, maar de monitor gaat nog steeds niet aan (geen signaal)
Wat verwachten jullie dat dit kan zijn? Kapotte vga kaart, ram, moederbord? Ik kan ook niks doen omdat ik geen beeld heb. Welke stappenplan zouden jullie volgen om te achterhalen wat er mis?
De monitor had/heb ik aangesloten via DisplayPort, ik heb HDMI getest en die werkt ook niet. Monitor werkt nog, die heb ik getest met mijn laptop.
Ik heb helaas geen reserve onderdelen om dingen 1 voor 1 te testen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Pc laten afkoelen en andere display kabels gebruikt.
Edit: pc starte weer nadat ik stroom eraf had gehaald en power knop paar x ingedrukt had en daarna stroom er weer op.
De display drivers werkten niet meer en moest ik opnieuw installeren. Dus iets is niet goed gegaan. Kan ik ergens vinden wat er mis is gegaan en lijkt het erop dat een onderdeel niet meer goed werkt?
Specs pc:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 76,- | € 76,- |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 105,- | € 105,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Monitors | Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Phantom Black | € 0,- | € 0,- |
1 | Toetsenborden | Razer BlackWidow Elite (Razer Yellow) US | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G36C16U4B | € 0,- | € 0,- |