Compaq CD-ROM Dos Driver

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martao
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 14:10
Ik zit hier met een Compaq Armada 4160T, met daarop een Compaq CRD-S68P CR-Rom drive en een crap versie van Win 95.

T'is een oude bedrijfscomputer, en het heeft een aantal restricties in Windows. (Ik kan bv. niet op internet komen via mn eigen netwerkinstellingen). Dus wil ik Windows overnieuw installeren. Echter, Windows wil me ook geen opstartdiskette laten maken. Ik kan er wel een maken in DOS, maar die heeft dan geen CDROM ondersteuning.

Ik heb dus echt geen verstand van MSCDEX en zo, dus wilde ik hier ff hulp vragen.

Alvast bedankt :)

<edit>
PS: Voor de duidelijkheid, ik zit nu via mijn reguliere desktop pc op internet :)
</edit>

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op dinsdag 11 september 2001 15:44 schreef Martao het volgende:
Ik heb dus echt geen verstand van MSCDEX en zo, dus wilde ik hier ff hulp vragen.

Alvast bedankt :)
en uiteraard heb je al
code:
1
mscdex.exe /help

ingetikt ? :-)

Zo nee, waarom niet ?
Zo ja , wat snap je er niet van ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Waarom zou je niet ff met poledit je profiel bijwerken zodat je wel weer alles kunt doen?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Martao
Hmm kijk...'poledit' ken ik niet, lemme try :)

• Martao
Hmm, ik heb Poledit vnn Win95 CD-Rom gehaald, en ook ff gerund.

Kon in lokaal register gedeelte niets vinden ivm mijn problemen, en ik had verder ook geen .adm filetje op de compu :/

Any ideas?

BTW: mscdex help helpt niet. Niet echt duidelijk. probleem is ook dat ik geen DOS driver van dat rotding heb.

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

een aantal oplossingen:
1. www.bootdisk.com
2. haal een drivertje op bij Compaq
3. gebruik een generieke/willekeurige IDE CDROM Drivertje..(werkt op 99% van de CDRom spelertjes.

suc6
anders heb ik wel een image voor CDRom speler voor je

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ja ... je moet doen iets van load registry in het menu doen. En dan dingen open gaan zetten

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Pagina: 1