Na 5 jaar zijn we toe aan een nieuw systeem. Het oude systeem is mijn inziens te verouderd om nog op onderdelen te upgraden, vandaar dat ik een nieuw systeem wil bouwen. Graag jullie advies over de compatibiliteit van het gekozen systeem en of ik bijvoorbeeld beter een andere keuze kan maken qua CPU en GPU.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt worden voor het ontwerpen van woningen in Sketchup Pro en Autocad Lt, lichte fotobewerking in Photoshop en Lightroom en het maken van reclamemateriaal in indesign.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximale prijs 1400 ex BTW, inclusief alles. De assemblage ga ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beelschermen heb ik al, die ga ik dus niet opnieuw aanschaffen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De focus van het systeem ligt op single core performance omdat Sketchup Pro het meest gebruikte programma is en deze gebruikt maakt van een single core. Verder moet er wel een redelijke GPU inzitten, maar gezien er niet renders gemaakt gaan worden hoeft deze niet het beste van het beste te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor AMD processor vanwege het lagere energieverbruik en de stabiliteitsissues die de Intel processoren hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen voorkeuren anders dan dat het geluidsniveau acceptabel moet zijn en dat het energieverbruik enigszins gematigd moet zijn binnen de mogelijkheden. Daarom lichte voorkeur voor AMD in plaats van een Intel Processor.
Ga je overklokken?
Nee, standaardinstellingen zijn prima
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral advies over onderstaande uitgekozen systeem. Zijn alle onderdelen goed compatibel en heb ik de meest optimale keuzes gemaakt? Ik wil vooral de beste prijs kwaliteitsverhouding.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt worden voor het ontwerpen van woningen in Sketchup Pro en Autocad Lt, lichte fotobewerking in Photoshop en Lightroom en het maken van reclamemateriaal in indesign.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximale prijs 1400 ex BTW, inclusief alles. De assemblage ga ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beelschermen heb ik al, die ga ik dus niet opnieuw aanschaffen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De focus van het systeem ligt op single core performance omdat Sketchup Pro het meest gebruikte programma is en deze gebruikt maakt van een single core. Verder moet er wel een redelijke GPU inzitten, maar gezien er niet renders gemaakt gaan worden hoeft deze niet het beste van het beste te zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Lichte voorkeur voor AMD processor vanwege het lagere energieverbruik en de stabiliteitsissues die de Intel processoren hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen voorkeuren anders dan dat het geluidsniveau acceptabel moet zijn en dat het energieverbruik enigszins gematigd moet zijn binnen de mogelijkheden. Daarom lichte voorkeur voor AMD in plaats van een Intel Processor.
Ga je overklokken?
Nee, standaardinstellingen zijn prima
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral advies over onderstaande uitgekozen systeem. Zijn alle onderdelen goed compatibel en heb ik de meest optimale keuzes gemaakt? Ik wil vooral de beste prijs kwaliteitsverhouding.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Boxed | € 377,99 | € 377,99 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 179,- | € 179,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4060 Ti Windforce OC 8G | € 399,- | € 399,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 92,33 | € 92,33 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 114,89 | € 114,89 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Voedingen | Sharkoon WPM Gold ZERO | € 69,90 | € 69,90 |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 104,27 | € 104,27 |
Totaal | € 1.437,28 |