Sim only provider voor kind(eren). Vooral data, wel bereik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-04 17:34
Ik ben bekend (mede door dit forum) met de vele Sim only abonnementen.

Zelf al jaren Vodafone Red (eens in de zoveel tijd nieuw toestel) icm Ziggo (korting en zender erbij)

Nu voor kinderen op zoek naar een goede sim only provider. Eentje waar je niet over je datalimiet heen kan en ineens hoge kosten hebt.

Zelf dacht ik aan Hollandse nieuwe (icm Ziggo extra data). (15gb totaal dan). en dan maandelijks opzegbaar, en dan met blackfriday een evt betere/lagere deal.

Verder is er natuurlijk 50plus. Maar ik begreep dat je niet kan bellen en data tegelijk verbruiken. Dat lijkt me onhandig. Youfone en Simpel ook wel erg goedkoop.

Lang verhaal kort: obv dat je absoluut niet voor onverwachte kosten wilt komen (dus data op--->traag of geen data meer mogelijk) en rond de 15GB, welke provider zouden jullie nemen en waarom?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Ik heb recent via de ING rentepunten een 2 jarig abonnement bij Ben.nl afgesloten met onbeperkt bellen en 17,5gb voor €10,- per maand. Nu moet ik zeggen dat ik al bij Ben zat en de data nooit op maak, dus 2,5gb meer of minder maakt voor mij niet uit.

50plusmobiel lijkt de beste aanbieding te hebben qua prijs. €10,- voor onbeperkt bellen en 20gb, maar voor nu idd nog geen bellen en internet tegelijkertijd. Maar hoe vaak bellen de kinderen en hebben ze tegelijkertijd mobiel internet nodig ;) ?

[ Voor 5% gewijzigd door Detmer op 14-08-2024 10:05 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lebara is ook leuk en goedkoop. Youfone is tegenwoordig 100% KPN, dus dat heeft weinig zin meer.

Let wel op dat je wel frustratie koopt: Deze prijsvechters bezuinigen op elke vorm van service dus daar moet je rekening mee houden. Geen probleem als je het niet nodig hebt, maar een ramp als je wat wilt aanpassen. :)
Maar alsnog heb ik zelf eerst Youfone en nu Lebara genomen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
dank, zal ze doornemen. Ik ken de vergelijk sites, echter mis ik de optie: blokkade bij al het gebruik, zonder dat er meerkosten mogelijk zijn. Maar ik zal ze wel 1-1 even bekijken op voorwaarden.

Goed idee om nu maandellijks te nemen en pas bij Blackffriday evt langer? Of weegt de meerprijs van die 2-3 maanden normaal niet op tegen het voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

meermarco schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:10:
dank, zal ze doornemen. Ik ken de vergelijk sites, echter mis ik de optie: blokkade bij al het gebruik, zonder dat er meerkosten mogelijk zijn. Maar ik zal ze wel 1-1 even bekijken op voorwaarden.

Goed idee om nu maandellijks te nemen en pas bij Blackffriday evt langer? Of weegt de meerprijs van die 2-3 maanden normaal niet op tegen het voordeel?
Bij Ben is het sowieso mogelijk om zonder extra kosten het limiet te forceren en om betaalde nummers uit te schakelen. Bij de overige weet ik het niet.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:46
hollandsnieuwe, kan je ook niet over je maandbedrag gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04 20:11
Mijn ervaring is dat kinderen echt nooit bellen. Als ze al een call doen, dan via WhatsApp. Ik weet dat je wel via 50+ mobiel die limiet kunt beschermen tegen een meerprijs van 50 cent. Blokkade kan ook via de telefoon, maar dat kan door kinderen weer overruled worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Wat voor telefoons hebben ze? Ik zou het databeperkingsverhaal altijd op telefoonniveau regelen. In Android in ieder geval zeer eenvoudig. Bij sommige provider kost zo'n beperker wat geld. Bij Simpel was dat geloof ik 50 cent per maand voor een plafond (https://www.simpel.nl/klantenservice/controle-over-je-kosten).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
meermarco schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:10:
Bij de goedkope, zoals Youfone en Lebara kost zo'n dataplafond 0,50 tot 1,00 euro extra per maand. Maar dat is inderdaad wel fijn om te hebben.

edit:
De instelling per telefoon, zoals hierboven geopperd wordt, was in mijn ervaring niet betrouwbaar omdat, zeker de goedkopere providers, anders 'afronden' dan Android dat doet.

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 14-08-2024 10:20 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:20
HansMij schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:16:
Mijn ervaring is dat kinderen echt nooit bellen. Als ze al een call doen, dan via WhatsApp. Ik weet dat je wel via 50+ mobiel die limiet kunt beschermen tegen een meerprijs van 50 cent. Blokkade kan ook via de telefoon, maar dat kan door kinderen weer overruled worden.
En let ook op de roaming voorwaarden, mocht je met de kids een keer op vakantie gaan buiten de EU, bijvoorbeeld UK, Zwitserland, Monaco, Vaticaanstad etc dan is het heel vervelend als dat onverwacht buiten de bundel valt.

50+ mobiel is een van de weinige waar je in Zwitserland buiten de bundel valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:49

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik kan alleen Simyo en Ben vergelijken. Zou 100% voor Ben gaan voor kinderen.

Bij ben gratis dataplafond instellen (MB pauze) dus geen data of roaming kosten buiten bundel.
Max 60 euro buiten bundel roaming buiten de EU. Handig in VS of op een veerboot. Dan praat je over 5 euro per megabyte. Dus al gauw 20 euro voor een paar snaps versturen. Praat helaas uit ervaring ;) Gelukkig daarom een plafond van 60 euro. Ik ben bang dat je bij Simyo een paar honderd euro mag aftikken als je het niet snel doorhebt.

En Ben heeft (uit ervaring) veel betere roaming contracten dan Simyo. In de UK veel betere 4G bij ben dan Simyo.

[ Voor 25% gewijzigd door vliegnerd op 14-08-2024 10:28 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Heb hier een Simyo.

20GB (10GB maar verdubbeld door KPN)
Onbeperkt bellen
Data plafond

9,50 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hollandsnieuwe lijkt mij ideaal voor jouw situatie. Vodafone netwerk (hiervan ken je het bereik binnenshuis alvast goed), simonly maandbedrag is de max, ze blijven telefonisch bereikbaar. Nadeel is verbruik/gebruik buiten EU: het beltegoed is er aldaar binnen minuten doorheen. Binnen EU bestaat dat probleem niet.

*edit: ik heb er zelf 3.
*edit: challenge: waarom 1,- meer betalen voor maandelijks opzegbaar? Ik zou hier max jaarlijks of tweejaarlijks naar willen kijken en niet vaker. Bij HN kan je overigens priceplan gratis elke maand wijzigen; ervaring bij mij is dat ik hier alleen gebruik van maak na de jaarlijkse prijsindexatie.

[ Voor 41% gewijzigd door desmond op 14-08-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-04 20:05
I_IBlackI_I schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:19:
50+ mobiel is een van de weinige waar je in Zwitserland buiten de bundel valt.
Bij Ben valt Zwitserland er ook buiten.

Ik heb voor de kinderen Youfone en Lebara, beide bieden tegen kleine meerprijs een dataplafond optie aan.

Mijn N=1 ervaring: bij Youfone heb ik gedoe met hun webportal: bestellen lukt niet, dataplafond aanzetten lukt niet. Nadat ik duidelijk een sim met dataplafond besteld had werd hij zonder geleverd en wilde Youfone extra buiten bundel kosten rekenen. Na bellen met de klantenservice, aangeven dat ik een opname had van het bestelgesprek en wilde men pas luisteren en werden de extra kosten gecrediteerd. 't is dat ik het omzetten te veel werk vind, anders had ik geen Youfone meer gehad.

[ Voor 55% gewijzigd door Springuin op 14-08-2024 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Vorkie schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:26:
Heb hier een Simyo.

20GB (10GB maar verdubbeld door KPN)
Onbeperkt bellen
Data plafond

9,50 per maand.
Ik heb hier (helaas) ook Simyo. Ondanks KPN netwerk sta je “achteraan in de rij” op drukke plekken. Bij concert geen bereik maar KPN en Ben wel. (Eigen ervaring). Zelfde in UK: geen 4G op drukke plekken maar kind met Ben wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
MsG schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:17:
Wat voor telefoons hebben ze? Ik zou het databeperkingsverhaal altijd op telefoonniveau regelen. In Android in ieder geval zeer eenvoudig. Bij sommige provider kost zo'n beperker wat geld. Bij Simpel was dat geloof ik 50 cent per maand voor een plafond (https://www.simpel.nl/klantenservice/controle-over-je-kosten).
Iphone (12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
desmond schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:29:
hollandsnieuwe lijkt mij ideaal voor jouw situatie. Vodafone netwerk (hiervan ken je het bereik binnenshuis alvast goed), simonly maandbedrag is de max, ze blijven telefonisch bereikbaar. Nadeel is verbruik/gebruik buiten EU: het beltegoed is er aldaar binnen minuten doorheen. Binnen EU bestaat dat probleem niet.

*edit: ik heb er zelf 3.
*edit: challenge: waarom 1,- meer betalen voor maandelijks opzegbaar? Ik zou hier max jaarlijks of tweejaarlijks naar willen kijken en niet vaker. Bij HN kan je overigens priceplan gratis elke maand wijzigen; ervaring bij mij is dat ik hier alleen gebruik van maak na de jaarlijkse prijsindexatie.
Dank. Ik ga voor HN, dat limiet (idd vooral voor data, bellen doen ze amper) is voor mij erg belangrijk.
Waarom maandelijks: Straks nieuwe fase qua opvolgende school, en mobiel altijd mee. Eerst maandelijks kijken (1-2 maanden) wat wordt er gebruikt, en dan rond blackfriday een deal nemen voor langere duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
vliegnerd schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:31:
[...]

Ik heb hier (helaas) ook Simyo. Ondanks KPN netwerk sta je “achteraan in de rij” op drukke plekken. Bij concert geen bereik maar KPN en Ben wel. (Eigen ervaring). Zelfde in UK: geen 4G op drukke plekken maar kind met Ben wel.
Ik heb hier 0 issues mee - tot nu toe NL,BE,DE,FR en allen gewoon vol bereik.

En gezien hij veel Roblox en Minecraft speelt (en altijd VPN) had ik echt wel gehoord als dat niet goed zou gaan.

iPhone 12 256GB heeft hij en ook bijvoorbeeld in de Efteling gewoon 5G en kan die streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Laatst online: 03:30
vliegnerd schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:31:
[...]

Ik herken dit totaal niet, Simyo ook een volle dochter van KPN en werkt hetzelfde.
Voor mijn kinderen al jaren alles via het KPN netwerk, via Simpel (destijds KPN), naar Simyo, Youfone, Lebara weer naar Simyo.

Volgens mij ben je het beste af op het KPN of het Odido netwerk, HN en Vodafone wat mindere ervaringen mee (Zakelijk)

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
@meermarco Wachten op een deal kan zeker lonen. Ik heb hier HN voor €7,- met 20GB data (combi Ziggo) en onbeperkt bellen. 3 abbo's in huis. Hiervoor had ik Vodafone en merk geen enkel verschil.

[ Voor 15% gewijzigd door MotorBeast op 14-08-2024 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:03
Red Together geen optie? Dat is juist hiervoor bedoeld.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Laatst online: 23-04 16:47
Kijk ook even naar klantenwerf acties. Hollandsnieuwe geeft beide partijen 1 maand korting als je via een bestaande klant aanmeld voor een nieuw abonnement.

Bij simyo kan je korting op de abonnementsprijs krijgen als je via een Simyo abonnement op jouw adres een nieuw Simyo abonnement aanvraagt. (dus 1 abonnement tegelijk aanvragen, en als dat actief is het 2e abonnement pas aanvragen via het account van het 1e abonnement).

Kijk ook of je een e-sim wilt. Voor zover ik weet bied nu alleen simyo een e-sim. Volgens mij laad je het abonnement daarmee na aanschaf direct op de telefoon via je mijn Simyo account zonder nog op de post te moeten wachten voor een simkaart.

NB. denk ook eens aan een prepaid simkaart van Vodafone of Odido om te testen. Hierop kan je wat tegoed zetten en dan een databundel activeren voor 1 dag unlimited (tot meerdere dagen unlimited op een Vodafone prepaid sim) of gewoon een maandbundel.

Bij Odido kan je data laten stoppen zodra je bundel op is. Vodafone levert prepaid ook op e-sim tegenwoordig. Daarbij moet je toch op de post wachten omdat je een QR code via de post opgestuurd krijgt. (NB. QR code wel bewaren, deze heb je weer nodig als je van toestel wisselt en de e-sim over wilt zetten naar het andere toestel! Dan e-sim verwijderen op je oude toestel, terwijl deze verbonden was met het netwerk en vervolgens op het nieuwe toestel weer de QR code scannen voor een herinstallatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

_root schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:03:
[...]

Ik herken dit totaal niet, Simyo ook een volle dochter van KPN en werkt hetzelfde.
Mijn eigen ervaring is dus niet zo: als het echt druk is, dus niet de Efteling, maar een Taylor Swift concert in de arena, dan heb je met KPN veel beter bereik dan Simyo. Prioriteit op het netwerk is anders. Wel bereik, geen data.

In Italië en Frankrijk heb ik geen problemen gehad, maar helaas in de UK (Schotland) heel veel. Beetje druk gebied en hop wel bereik, maar geen 4G meer. Telefoon geeft dan ook melding “data activeren niet mogelijk” terwijl bereik goed is. Handmatig andere netwerk kiezen helpt dan wel.

[ Voor 27% gewijzigd door vliegnerd op 14-08-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
meermarco schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:49:
[...]

Dank. Ik ga voor HN, dat limiet (idd vooral voor data, bellen doen ze amper) is voor mij erg belangrijk.
Waarom maandelijks: Straks nieuwe fase qua opvolgende school, en mobiel altijd mee. Eerst maandelijks kijken (1-2 maanden) wat wordt er gebruikt, en dan rond blackfriday een deal nemen voor langere duur.
Hollandsnieuwe inderdaad altijd heeft mooie blackfriday deals, als je nu niet de maximale bundel neemt kunt je straks in november voor bijna zelfde geld overstappen naar de dan grootste bundel. Overstappen kan elke maand.

Dus je kunt nu de gewenste abo duur gewoon al afsluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door pennywiser op 14-08-2024 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-04 16:27
En vergeet niet dat je (of je kinderen) met Thoorn via hollandsnieuwe nog geld kunnen "terugbellen", wat het veruit de goedkoopste sim only maakt.

HN is in mijn ervaring wel vrij slecht in overschakelen naar roaming; dat duurt vaak erg lang, of ik moet in mijn telefoon handmatig het netwerk selecteren waarvan ze gebruik maken. Al verwacht ik niet dat de kids vaak zonder ouders naar het buitenland gaan, als jij nog een abo voor ze regelt. ;)

[ Voor 52% gewijzigd door scoobs op 14-08-2024 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Bij BEN heb je altijd nog ben.nl/basicfit, daar is soms de deal wat beter.
Hier heb ik voor de kinderen al jaren BEN, gaat super goed, nooit buiten de bundel kosten ed (je kunt buitenland en betaalde nummers uitzetten) - even in de app als 'kind' aanmaken. De kinderen hebben dan hun eigen app, zonder het kunnen veranderen van settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
scoobs schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:05:
En vergeet niet dat je (of je kinderen) met Thoorn via hollandsnieuwe nog geld kunnen "terugbellen", wat het veruit de goedkoopste sim only maakt.

HN is in mijn ervaring wel vrij slecht in overschakelen naar roaming; dat duurt vaak erg lang, of ik moet in mijn telefoon handmatig het netwerk selecteren waarvan ze gebruik maken. Al verwacht ik niet dat de kids vaak zonder ouders naar het buitenland gaan, als jij nog een abo voor ze regelt. ;)
True hier ook last van. Wel 5G in het buitenland :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 16:35
Dat geld terug kunnen bellen via Hollandsnieuwe lijkt mij sterk. De dienst, die jij noemt, gebruikt een betaallijn/servicenummer en de tarieven daarvoor zijn "standaardtarief van je abonnement + de kosten van het servicenummer".

Dat soort lijnen werken alleen nuttig als je prepaid hebt, en jouw provider het beltegoed niet terug wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Groentjuh schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:10:
Dat geld terug kunnen bellen via Hollandsnieuwe lijkt mij sterk. De dienst, die jij noemt, gebruikt een betaallijn/servicenummer en de tarieven daarvoor zijn "standaardtarief van je abonnement + de kosten van het servicenummer".

Dat soort lijnen werken alleen nuttig als je prepaid hebt, en jouw provider het beltegoed niet terug wil geven.
Nope, alles gaat uit de bundel bij HN. Daarom ook kan je met HN niet boven de bundel uit kosten maken.

[ Voor 6% gewijzigd door pennywiser op 14-08-2024 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
@Groentjuh Ik doe dat al jaren met HN. Betaalnummers gaan bij hun uit de bundel. Ik heb er zelfs een leuk automatiseringsscriptje voor geschreven.

[ Voor 28% gewijzigd door scoobs op 14-08-2024 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-04 16:35
scoobs schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:12:
@Groentjuh Ik doe dat al jaren met HN. Betaalnummers gaan bij hun uit de bundel.
Hoe werkt dat dan met die verrekening van de kosten van het servicenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Groentjuh schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:13:
[...]

Hoe werkt dat dan met die verrekening van de kosten van het servicenummer?
Net als met alle andere belkosten: uit de bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scoobs
Zie: [HollandsNieuwe] Ervaringen & Discussie
Tasker script voor automatiseren staat op pagina 13 vd 15; ADB over WiFi is overigens iets dat ook gewoon in dev opties in je telefoon aan te zetten is met android.

Komt erop neer dat de sim-only kosten voor mij bij normaal gebruik (<15GB/maand) negatief zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door scoobs op 14-08-2024 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
scoobs schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:05:

Huh? Totaal geen last van. Woon hier dicht bij Belgie en schakelt gewoon op en af. Ook geen problemen in Zuid-Europa. Iets in je instellingen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-04 12:20
Het verbaast mij dat LycaMobile niet 1 keer is genoemd.

Zeker in het geval van de topic starter hebben ze hele mooie Prepaid maandbundels voor.

Nu bv voor 7.50 euro per maand 15GB aan data en onbeperkt bellen/smsen.

Prima om even aan te kijken wat er precies gebruikt word, en er kunnen nooit extra kosten gemaakt worden.

De bundels je ook gewoon elke maand laten doorlopen, dus heb je verder geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
StevenK schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:47:
Red Together geen optie? Dat is juist hiervoor bedoeld.
Zeker gekeken. Erg duur (15 euro per maand per persoon extra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
ucsdcom schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:59:
Kijk ook even naar klantenwerf acties. Hollandsnieuwe geeft beide partijen 1 maand korting als je via een bestaande klant aanmeld voor een nieuw abonnement.

Bij simyo kan je korting op de abonnementsprijs krijgen als je via een Simyo abonnement op jouw adres een nieuw Simyo abonnement aanvraagt. (dus 1 abonnement tegelijk aanvragen, en als dat actief is het 2e abonnement pas aanvragen via het account van het 1e abonnement).

Kijk ook of je een e-sim wilt. Voor zover ik weet bied nu alleen simyo een e-sim. Volgens mij laad je het abonnement daarmee na aanschaf direct op de telefoon via je mijn Simyo account zonder nog op de post te moeten wachten voor een simkaart.

NB. denk ook eens aan een prepaid simkaart van Vodafone of Odido om te testen. Hierop kan je wat tegoed zetten en dan een databundel activeren voor 1 dag unlimited (tot meerdere dagen unlimited op een Vodafone prepaid sim) of gewoon een maandbundel.

Bij Odido kan je data laten stoppen zodra je bundel op is. Vodafone levert prepaid ook op e-sim tegenwoordig. Daarbij moet je toch op de post wachten omdat je een QR code via de post opgestuurd krijgt. (NB. QR code wel bewaren, deze heb je weer nodig als je van toestel wisselt en de e-sim over wilt zetten naar het andere toestel! Dan e-sim verwijderen op je oude toestel, terwijl deze verbonden was met het netwerk en vervolgens op het nieuwe toestel weer de QR code scannen voor een herinstallatie)
Dank. 5 euro voor 500MB en soms is dat na enkele dagen al verbruikt. Was exact mijn idee. Maar is dus een dure 'test' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
fl2001 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:39:
Het verbaast mij dat LycaMobile niet 1 keer is genoemd.

Zeker in het geval van de topic starter hebben ze hele mooie Prepaid maandbundels voor.

Nu bv voor 7.50 euro per maand 15GB aan data en onbeperkt bellen/smsen.

Prima om even aan te kijken wat er precies gebruikt word, en er kunnen nooit extra kosten gemaakt worden.

De bundels je ook gewoon elke maand laten doorlopen, dus heb je verder geen omkijken naar.
oh idd. Enig idee wat de kosten 'normaal' zijn? Want zie dat deze echte prepaid afloopt per eind AUG.
Wel erg gebrekkig NL trouwens op de site. Nu ook met 'gratis gegevens' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-04 12:20
meermarco schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:55:
[...]

oh idd. Enig idee wat de kosten 'normaal' zijn? Want zie dat deze echte prepaid afloopt per eind AUG.
Wel erg gebrekkig NL trouwens op de site. Nu ook met 'gratis gegevens' ?
Normaal zou je voor die bundel 15 euro kwijt zijn.

Maar! Lyca verlengt de acties altijd heel vaak en lang.

En als 1 actie verloop hebben ze de volgende al klaar staan.

Qua data zit je bij lyca wel goed.

Het klopt inderdaad wel dat soms gebrekkig nl word gebruikt.
Maar het belangrijkste is dat het gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Laatst online: 23-04 16:47
Nog iets om naar te kijken: een e-sim bij een e-sim provider zoals Airalo, Simly, Holafly, Nomad etc.

Wel alleen data, maar afhankelijk van welk land je kiest goedkoop zonder abonnement en de data stopt zodra deze op is. En als je iemand kent die al zo'n e-sim heeft kan je gratis data of korting krijgen. (tenminste bij Airalo).

De prepaid data bij Vodafone kost inderdaad meer dan bij de abonnementen van de prijsvechters. Er zijn echter wel meer bundels met meer data dan de 500 MB daar.

Zoals maandbundel van 10 GB voor 20,- (aanbieding die tijdelijk is) of als je heel veel data verbruik verwacht 1 week unlimited. Nog steeds 14,- , maar wel onbeperkt om te testen. Even streamen en je bent zo door een GB bundel heen.

Link voor de bron: https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid/prepaid-bundels

Voor de korte termijn test is dat niet direct een aderlating. Je weet pas wat kinderen er mee doen als ze ook echt online zijn.

KPN heeft unlimited prepaid voor 10,- per maand, maar dan tot onbruikbare snelheid geknepen. Whatsapp gaat nog net, dus dat zou ik niet kiezen. En een kids sim. Maar ook dat is geen aanrader.
Een simonly zonder data en dan overhevelen is ook een optie.

[ Voor 6% gewijzigd door ucsdcom op 14-08-2024 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Bedankt. Data zal 99% NL zijn, en 1% EU. Die E-sim providers zijn dan toch wat duurder.

Naast HN zal ik Lyca nog even bekijken en uit deze kiezen voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:14
Misschien zelf overstappen op Odido en dan samen unlimited nemen? Kan je kind zoveel tiktokken als hij/zij wilt zonder extra kosten te maken. Je kunt dan voor €20 per maand een extra abonnement bestellen die gelijk is aan jouw eigen abonnement en het komt ook nog eens samen op 1 factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-03 18:24
Wij hebben hier nog steeds een Vodafone red together abonnement met 4 extra abonnementen. Voor mijn vrouw, mezelf en onze 3 pubers. Voor €75 per maand. Waar krijg je zoveel data en onbeperkt bellen voor dat geld (€15 per sim), en 40gb per sim in de EU. Dit afgesloten een jaar geleden via Vodafone friends and family. Nee ik had geen code, maar een medewerker die graag wilde verkopen.
Die data krijgen we natuurlijk nooit op. Al is het wel fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken dat iemand over zijn bundel heen gaat.
Als ik strikt naar het (data) verbruik ga kijken zou het best goedkoper kunnen. Even afwachten wat de prijsverhoging van Vodafone in oktober gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
Inmiddels is de inflatiecorrectie erdoor bij Vodafone. Hierdoor, maar ook door het steeds meer tegenvallend bereik gaan we waarschijnlijk niet verlengen. Verlengaanbod valt ook tegen trouwens.

Iemand ervaring met kpn unlimited, en 0gb abonnementen voor de rest van het gezin. En dan data delen?

Of wellicht een andere interessante optie gezien?

[ Voor 182% gewijzigd door petertje30 op 17-11-2024 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:14
petertje30 schreef op zondag 17 november 2024 @ 21:58:
Inmiddels is de inflatiecorrectie erdoor bij Vodafone. Hierdoor, maar ook door het steeds meer tegenvallend bereik gaan we waarschijnlijk niet verlengen. Verlengaanbod valt ook tegen trouwens.

Iemand ervaring met kpn unlimited, en 0gb abonnementen voor de rest van het gezin. En dan data delen?

Of wellicht een andere interessante optie gezien?
KPN MB delen werkt prima ook automatisch alleen voor iets meer heb je bij Odido unlimited samen (alle extra abonnementen hebben dus voor €20 unlimited data/bellen) dit werkt helemaal perfect voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
Roy Tollenaar schreef op zondag 17 november 2024 @ 22:09:
[...]

KPN MB delen werkt prima ook automatisch alleen voor iets meer heb je bij Odido unlimited samen (alle extra abonnementen hebben dus voor €20 unlimited data/bellen) dit werkt helemaal perfect voor ons.
Unlimited is ook fijn inderdaad. Van mij mogen pubers wel leren dat op ook op is. Met red together van Vodafone kun je geen limiet aan de data geven. We vissen met z'n vijven maandelijks in de datapot van 200gb. Dat is wel fijn, maar hiermee leren ze ook geen grenzen. Luxeprobleem natuurlijk. Bij Kpn kun je wel zelf iedere gebruiker een aantal gb's geven per maand. En komen ze te kort kun je ze wat extra geven bij bijvoorbeeld een schoolreisje naar het buitenland.
Hoe gaan jullie hiermee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 07:44
Misschien ben ik gek maar ik begrijp echt niet waarom je je kind waarvan je wilt dat die je kan bereiken wanneer het nodig is een houtje-touwtje provider zoals Lebara of Lyca zou geven. De kans dat er iets niet werkt is voor mijn gevoel gewoon te groot bij deze providers die er alles aan doen om kosten zo laag mogelijk te houden ten koste van kwaliteit/dienstverlening 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door zwaargeschapen op 18-11-2024 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
zwaargeschapen schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:13:
Misschien ben ik gek maar ik begrijp echt niet waarom je je kind waarvan je wilt dat die je kan bereiken wanneer het nodig is een houtje-touwtje provider zoals Lebara of Lyca zou geven. De kans dat er iets niet werkt is voor mijn gevoel gewoon te groot bij deze providers die er alles aan doen om kosten zo laag mogelijk te houden ten koste van kwaliteit/dienstverlening 8)7
Is het inderdaad zo dat bij dit soort providers de dekking zo veel minder is?
Mijn intentie is niet om hierop te besparen.
Vodafone heeft nu ook op meerdere plekken slecht bereik, en daar betaal je wel het volle tarief voor. Zie ook het Vodafone topic waar de discussie hierover gaande is. Waar ik naar op zoek ben is een goed alternatief voor Vodafone red together waar nu ook 4 extra abonnementen onder vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 07:44
petertje30 schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:27:
[...]

Is het inderdaad zo dat bij dit soort providers de dekking zo veel minder is?
Mijn intentie is niet om hierop te besparen.
Vodafone heeft nu ook op meerdere plekken slecht bereik, en daar betaal je wel het volle tarief voor. Zie ook het Vodafone topic waar de discussie hierover gaande is. Waar ik naar op zoek ben is een goed alternatief voor Vodafone red together waar nu ook 4 extra abonnementen onder vallen.
Ik heb het niet zozeer over dekking, alhoewel je bij Lebara bijvoorbeeld niet op alle frequenties van KPN lijkt te mogen. Belangrijker is om te kijken naar de backend die vaak compleet door zo'n mvno zelf wordt opgezet en waar stabiliteit, processen en high availability minder volwassen zal zijn dan bij één van de grote drie.

Ik zie veel vriendinnetjes van mijn dochter regelmatig terugvallen op het Vodafone abonnement van mijn dochter. Leuk dat die ouders 5 euro hebben bespaard maar ze hebben het al 20x uitgegeven doordat het internet weer eens niet werkte op hun Lyca simkaart (in de nieuwste iPhone 8)7) en ze met de auto ergens opgehaald moesten worden.

Vodafone is inderdaad niet alles en ik zie daar ook de kwaliteit achteruit gaan maar mijn god wat heb je vertrouwen in een paar cowboys als je je dochter naar een vaag feestje laat gaan en haar verbinding blijkt te weigeren.

Het lijkt bijna een hoger doel te zijn dat er voldoende GB's in de bundel voor Instagram en Tiktok zitten dan dat de bereikbaarheid is gegarandeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door zwaargeschapen op 18-11-2024 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timelord
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-02 23:54
Ik lees over 50+. maar moet dit sterk afraden. (let wel: dit is mijn ervaring, misschien hebben anderen een betere ervaring), maar ik heb in gebouwen en in Duitsland vaak geen internet, terwijl ik er bij Simpel nooit last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Inmiddels gebruik in hier hollandsenieuwe. Ik ben zelf ook overgestapt. HEb zelf beter bereik nu dan met VF. Maar dat komt waarschijnlijk door de nieuwe SIM
Pagina: 1