Wat upgrade aan pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenpandapimp
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 07-10-2024
Hallo,

Ik heb nog oude game pc staat die ik ooit zelf heb gebouwd nu wil ik deze hobby weer oppakken en in de toekomst weer een nieuwe bouwen, maar kan ik deze pc nog upgrade om er redelijk mee te kunnen game?

Ik denk dat ik eigenlijk vooral een nieuwe video kaart nodig heb?

Kwa budget maakt het niet heel veel uit als ik hem maar over kan nemen naar me nieuwe build bijv. Zo niet rond de 400 euro

Specificaties:

Nzxt crafted series lexa s

HyperX FURY - Geheugen DDR3 - 16 GB: 2 x 8

Be quiet! Pure Power BQT L8-CM-730W

Gigabyte GV-N960OC-4GD - Grafische kaart - GF GTX 960

AMD Black Edition - AMD FX 8350 - 4 GHz - 8-kern - 8 threads - 8 MB cache - Socket AM3+ - Box
ASUS M5A99X EVO

Wat zouden jullie hier aan upgrade?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Niets, tijd voor een nieuwe pc... de CPU is bijna 12 jaar oud. Alles wat je hierin gaat stoppen is weggegooid geld... nog niet eens gesproken over oktober 2025 wanneer de ondersteuning van Windows 10 stops.

Voor die 400 euro, misschien een beetje meer vind je in Vraag&Aanbod genoeg pc's die letterlijk vele malen sneller zijn dan wat je ooit nog met dit systeem zou kunnen doen.

v&a aangeboden: Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC LHR

v&a aangeboden: HP Omen Game PC met RX 5600 XT / Ryzen 5 3600 / 16 GB DDR4 / ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenpandapimp
Aah oké duidelijk, en welke pc zou je aanraden van dat geld waar ik redelijk op kan game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-09 13:23
Hier maakt tweakers prachtige Best Buy Guides voor: https://tweakers.net/best-buy-guide/desktops/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Ik heb eronder twee linkjes gezet naar systemen... eentje is er al gereserveerd zie ik, maar de bovenste link lijkt een heel fatsoenlijk systeem voor het geld.

Of deze eventueel:

v&a aangeboden: CyberPower Game PC - Intel® Core™ i5-8600K / MSI GeForce® GTX...

En op marktplaats zal je ook genoeg kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Definieer hobby weer willen oppakken en in de toekomst weer een nieuwe kopen. Als je ook maar enigszins kan wachten met je hobby oppakken zou ik gewoon wachten tot je voldoende geld bij elkaar hebt om het in 1 keer goed aan te pakken. Waarom zou je anders 400 euro extra* uitgeven door nu kortdurend een tweedehands systeem te kopen?

Met andere woorden, hoe graag wil je het en hoe snel?

*ik snap dat je een deel weer terug krijgt met de verkoop van een tweedehands systeem dat je nu koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenpandapimp
Meestal komt iets opzetten en wil ik het vrij snel hebben (al is dat niet altijd handig) nu wil ik eigenlijk gewoon weer een beetje beginnen met spellen die ik vroeger speelde csgo of league of legends bijv.

Daarom was mijn idee om te kijken wat ik met me oude pc kan upgrade of kan kopen zoals bijv. Een ssd kaart die ik dan kan gebruiken en bijv. Over kan nemen naar me nieuwe build en dan op langere termijn een goede te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Goldenpandapimp schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 20:39:
Meestal komt iets opzetten en wil ik het vrij snel hebben (al is dat niet altijd handig) nu wil ik eigenlijk gewoon weer een beetje beginnen met spellen die ik vroeger speelde csgo of league of legends bijv.

Daarom was mijn idee om te kijken wat ik met me oude pc kan upgrade of kan kopen zoals bijv. Een ssd kaart die ik dan kan gebruiken en bijv. Over kan nemen naar me nieuwe build en dan op langere termijn een goede te bouwen
Helaas was de FX8350 nooit een goede gameprocessor, een i3 was daar al beter voor. Het platform AM3+ is al 7 jaar volledig dood dus er is ook niks beters voor te krijgen. Je kunt om de kosten te drukken prima een tweedehands upgradeset kopen met geheugen, bord en CPU, dan heb je al een mooi vertrekpunt. Iets met een Ryzen 3000 of Intel 11e gen is een goed betaalbare start.

categorie: Upgradesets

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenpandapimp
En bijv. Op azerty een moederbord kopen en processor en ssd en later een goede videokaart? En wat zouden jullie dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:41
wil je per se nieuw?

kijk naar goedkoopste AM4 bord met een 5600 en 16 gb ddr4 3200c16.
ssd pak je goedkoopste 1 tb die je kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenpandapimp
Ja nieuw lijkt mij dan beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
die 5600g heeft een redelijke geintegreede videokaart. Daar zou je league enzo wel op moeten kunnen draaien.

Al zou ik zelf je huidige pc upgraden met onderstaande, en dan een 2e hands 5700xt voor 125-150

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5700X3D Boxed€ 208,99€ 208,99
1MoederbordenMSI B450M-A PRO MAX€ 54,43€ 54,43
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS€ 47,05€ 47,05
1SSD'sKingston NV2, retail, 1TB€ 51,99€ 51,99
Totaal€ 362,46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldenpandapimp
En welke processor koeler dan nog erop of zou mijn oude erop passen? (Geen idee welke ik heb)

[ Voor 5% gewijzigd door Goldenpandapimp op 14-08-2024 22:35 ]

Pagina: 1