Vanmorgen ontwaakte mijn pc uit slaapstand en stond in mijn scherm een venster open:
Assistent voor programmacompatibiliteit
Stuurprogramma: AsrDrv107.sys
Vanwege een beveiliginstelling wordt dit stuurprogramma gedetecteerd als kwetsbaar en kant het
niet worden geladen. Als u dit stuurprogramma wilt laden, moet u uw instellingen aanpassen.
En linkje naar meer informatie: Kan stuurprogramma niet laden op dit apparaat - Microsoft Ondersteuning
Wat ik zoal gevonden heb:
Komt naar mijn idee door de update KB5041585 (OS-builds 22621.4037 en 22631.4037)
en een niet meer werkende driver voor mijn Asrock moederbord. (b450m pro-f)
En op microsoft kan ik verders niets vinden behalve:
Bekende problemen in deze update;
Microsoft is momenteel niet op de hoogte van enige problemen met deze update.
Wat heb ik zoal geprobeerd:
Asrock utilities gedeinstalleerd.
Als oplossing geeft Microsoft in dat linkje om de instelling geheugenintegriteit uit te schakelen. Maar wil ik dit? Is er een andere oplossing?
Wat zijn jullie ideeën?
Assistent voor programmacompatibiliteit
Stuurprogramma: AsrDrv107.sys
Vanwege een beveiliginstelling wordt dit stuurprogramma gedetecteerd als kwetsbaar en kant het
niet worden geladen. Als u dit stuurprogramma wilt laden, moet u uw instellingen aanpassen.
En linkje naar meer informatie: Kan stuurprogramma niet laden op dit apparaat - Microsoft Ondersteuning
Wat ik zoal gevonden heb:
Komt naar mijn idee door de update KB5041585 (OS-builds 22621.4037 en 22631.4037)
en een niet meer werkende driver voor mijn Asrock moederbord. (b450m pro-f)
En op microsoft kan ik verders niets vinden behalve:
Bekende problemen in deze update;
Microsoft is momenteel niet op de hoogte van enige problemen met deze update.
Wat heb ik zoal geprobeerd:
Asrock utilities gedeinstalleerd.
Als oplossing geeft Microsoft in dat linkje om de instelling geheugenintegriteit uit te schakelen. Maar wil ik dit? Is er een andere oplossing?
Wat zijn jullie ideeën?