Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltje1984
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 25-12-2024
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag.
Ik heb nog niet zo lang geleden een nieuwe PC aangeschaft en hier zit natuurlijk Windows 11 op.
Bij me oude PC heb ik de harde schijven uit gehaald zodat is deze nog altijd zou kunnen gebruiken via een externe HD reader.
Alleen nu zijn de hardeschijven niet zichtbaar.

Kan iemand me hier verder mee helpen?

Alvast bedankt!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MomXWQPtLyrPkKR7zIPRIgMwDkM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/liqMmKHqfOqh0GEXbBxO5Ll6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGRuLtVQ-BzpLqBWENqdCpZXDG4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXYCST5lk0l2THpSx6PM20Ou.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIWoFXIbwo8qJHOosbV8pV4aUtY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UjIpUsPmjgiBmlQa4i04B6dq.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@kareltje1984 Er staat beschermde GPT partitie. Iets zegt me dat bitlocker hier op aan staat, maar dan zou je hem wel moeten kunnen zien en een wachtwoord op moeten kunnen geven.

Maar heb je gewoon de schijven eruit gehaald en in een externe behuizing gestoken.
Kun je er eentje in de pc aansluiten? Krijg je hem dan wel gewoon te zien? Want dan ligt het aan de behuizing zelf dat die wellicht iets van een beveiliging gebruikt en dat je de schijven moet formatteren.

Hoe waren de schijven in de oude pc. Gewoon format en met bestanden erop?
Welke behuizingen gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:00

D4NG3R

kiwi

:)

Die schijf word gezien als 16TB groot, ik heb ditzelfde probleem een keer eerder gehad met een 4TB schijf; bleek uiteindelijk te zitten in de SATA <> USB controller van de externe behuizing. Deze is toen dus ook vervangen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltje1984
Arunia schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:41:
@kareltje1984 Er staat beschermde GPT partitie. Iets zegt me dat bitlocker hier op aan staat, maar dan zou je hem wel moeten kunnen zien en een wachtwoord op moeten kunnen geven.

Maar heb je gewoon de schijven eruit gehaald en in een externe behuizing gestoken.
Kun je er eentje in de pc aansluiten? Krijg je hem dan wel gewoon te zien? Want dan ligt het aan de behuizing zelf dat die wellicht iets van een beveiliging gebruikt en dat je de schijven moet formatteren.

Hoe waren de schijven in de oude pc. Gewoon format en met bestanden erop?
Welke behuizingen gebruik je?
Op me oude pc waren ze rechtstreeks aangesloten ik heb ze eruit gehaald en heb nu een externe reader van sharkoon daar kan ik de hd gewoon insteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltje1984
D4NG3R schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:45:
Die schijf word gezien als 16TB groot, ik heb ditzelfde probleem een keer eerder gehad met een 4TB schijf; bleek uiteindelijk te zitten in de SATA <> USB controller van de externe behuizing. Deze is toen dus ook vervangen.
Ik heb een externe reader van sharkoon daar kan ik de harde schijven in stoppen weet niet of dat hier ook voor geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:00

D4NG3R

kiwi

:)

kareltje1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:47:
[...]

Ik heb een externe reader van sharkoon daar kan ik de harde schijven in stoppen weet niet of dat hier ook voor geldt?
Dat zou ook voor dat beestje kunnen gelden ja, ook die heeft een SATA <> USB controller.

Test/formateer de schijf eens intern, als die daar wel gewoon werkt maar niet in het dock dan weet je het snel genoeg.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:14
kareltje1984 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:46:
Op me oude pc waren ze rechtstreeks aangesloten ik heb ze eruit gehaald en heb nu een externe reader van sharkoon daar kan ik de hd gewoon insteken
Ik neem aan dat dit een nieuwe externe USB3 reader is?

Maar inderdaad zijn HDD's groter dan 2TB in externe USB behuizingen een bron van mogelijke problemen.
Ik was al vergeten dat dat probleem nog steeds speelt eigenlijk.

Hier staan diverse links met uitleg over het probleem:
TenForums: GPT HDD Cannot modify partitions/read data after enclosure change.

Hier staat exact hetzelfde probleem beschreven, disk wordt gezien als 16TB GPT Protective partitie:
Superuser: Moving from HDD to SSD - facing some issues (GPT protective partition)

Je zal de HDD's dus wel opnieuw kunnen formatteren in de USB behuizing/dock, maar deze zijn dan niet meer compatible als je deze weer direct wilt aansluiten via SATA of misschien een andere behuizing.

Best wel een mogelijk probleem als je in een noodgeval dus een data recovery wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Best wel een mogelijk probleem als je in een noodgeval dus een data recovery wilt doen.
Het tooltje DMDE detecteert normaliter of er een sector size mismatch is en kan dan alsnog de data recoveren.

Joep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltje1984
Ik heb nog een oude reader geen usb 3 dus zal wel is een nieuwe gaan kopen kijken of het probleem dan verholpen is en dan laat ik dat hier wel weten

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-02 10:04
kareltje1984 schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:49:
Ik heb nog een oude reader geen usb 3 dus zal wel is een nieuwe gaan kopen kijken of het probleem dan verholpen is en dan laat ik dat hier wel weten
En?
Is het opgelost met een andere behuizing?

Zo ja, welke behuizing heb je gehaald.

Ik loop tegen hetzelfde aan
Pagina: 1