en denk je dan dat er iemand komt chatten ?
en wat wil je er mee bereiken.
ok als je nou een apart britney spears kanaal maakt heb je kans dat er 3 mensen komen.
want voor de rest van de mensen is een webbased chat veel makkerlijker
ok als je nou een apart britney spears kanaal maakt heb je kans dat er 3 mensen komen.
het is voor een project voor de Rijks Universiteit Groningen en het maakt mij niet uit hoeveel mensen er komen. Dit is gewoon een onderdeel van het geheel.Op woensdag 12 september 2001 01:40 schreef Attilla het volgende:
en denk je dan dat er iemand komt chatten ?
Ik wou alleen weten hoe een IRC adres in elkaar steekt.
ipOp dinsdag 11 september 2001 15:40 schreef Alarmnummer het volgende:
Hoe kan ik een irc server (van mezelf) aan ander bekend maken? Met behulp van ip ofzo?
ja zo van: Kom allen chatten op mijn irc-server, ga naar 200.239.147.61
lol
75% Weet niet wat een ip is
Kies een goeie naam en geef de DNS naam door Duhh
bv
irc.jouwunief.nl
en hang op je unief wat posters uit dat je nu op kunt chatten op de server van je unief.
( ik hoop dat je hem toch op die server runt )
Ik hoef niet bekend te maken hoe de irc server heet, want studenten worden automatisch met een java applet (die op een site staat die ze bezoeken) met de irc server verbonden. Ze hoeven dus niet zelf de irc server te zoeken.Op woensdag 12 september 2001 11:31 schreef Pr3d4t0r het volgende:
[..]
ip
ja zo van: Kom allen chatten op mijn irc-server, ga naar 200.239.147.61
lol
75% Weet niet wat een ip is
Kies een goeie naam en geef de DNS naam door Duhh
bv
irc.jouwunief.nl
en hang op je unief wat posters uit dat je nu op kunt chatten op de server van je unief.
( ik hoop dat je hem toch op die server runt )
Maar ik het het geloof ik al uitgevonden. Wou alleen weten hoe een irc adres is opgebouwd.
Gewoon als elk ander internet adres.. gewoon een hostname of een IP, eventueel met een poort erachter.
Dus bijv. babbel.nl.uu.net of irc.stealth.net:6668
Het antwoord wat ik dus zocht. Je hoeft verder geen protocol op te geven.Op woensdag 12 september 2001 13:00 schreef Bigs het volgende:
![]()
![]()
Gewoon als elk ander internet adres.. gewoon een hostname of een IP, eventueel met een poort erachter.
Dus bijv. babbel.nl.uu.net of irc.stealth.net:6668
Meld alleen dat dit het antwoord is dat ik zocht. De vraag was hoe een irc server gevonden kan worden op het internet en die vraag is nu beantwoord. Gewoon 1.2.3.4:poort zonder protocol. En de vraag is niet echt triviaal lijkt me, iets te identificeren lijkt me toch vrij praktisch.
Hij bedoelt dat hij uit mijn antwoord de conclusie heeft getrokken dat je geen protocol op hoeft te gevenOp woensdag 12 september 2001 14:35 schreef Pr3d4t0r het volgende:
[..]
Vind ik wat arrogant zeker na zelf zo een onduidelijke en triviale vraag te hebben gesteld
Ik vond dat het erop leek dat je vond dat ie te veel info gegeven had en dat je dat stoorde ...Op woensdag 12 september 2001 14:42 schreef Alarmnummer het volgende:
Meld alleen dat dit het antwoord is dat ik zocht. De vraag was hoe een irc server gevonden kan worden op het internet en die vraag is nu beantwoord. Gewoon 1.2.3.4:poort zonder protocol. En de vraag is niet echt triviaal lijkt me, iets te identificeren lijkt me toch vrij praktisch.
het leek me gewoon zo
des te beter als dat wel zo is
Jouw vraag was wel triviaal ik vind het wat raar dat je dat niet wist (programmeur zijnde).
Als het over een java applet als client gaat moet je zelf de poort er niet bij vermelden.
Dat moet je enkel die site waar je applet op staat adverteren ... waar die op connecteerd speelt zelf geen rol.Ik hoef niet bekend te maken hoe de irc server heet, want studenten worden automatisch met een java applet (die op een site staat die ze bezoeken) met de irc server verbonden. Ze hoeven dus niet zelf de irc server te zoeken.
Dus ik snap nog altijd niet goed wat jij aan het doen bent.
Je spreekt jezelf tegen:
verduidelijking
Vb:
je irc server daemon runt op server A en luistert op poort 8000.
Je applet ( irc client ) staat op een website op server B met address x.x.nl
Dan moet niemand weten dat die irc server op server A runt of zelfs op welke poort, ze moeten enkel op de website komen en je applet starten.
Het ligt anders als je applet op meerdere servers kan connecteren en als je dan ook je server address & poort ( van server A ) moet invullen
Of als je werkt met een client zoals bv mIRC dan moet je address van server A hebben.
En het protocol moet je in de laatste 2 gevallen wel vermelden ( met applet doet het erniet toe ) maar niemand doet dat natuurlijk want 99% van alle client - server appz gebruiken TCP. Dus dat is stilzwijgend vermeld door het poortnummer te vermelden.
Hmmm.. hij lijkt me nog steeds vrij praktisch een IRC server op het internet te kunnen vinden. Vind de vraag nog steeds niet triviaal. Sommige zijn helaas nog niet zo slim als jij. En het lijkt me ook een beetje vreemd dat je niet een poort erbij moet vermelden want dat zul je bv voor een RMI server toch echt moeten doen.Op woensdag 12 september 2001 19:06 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Jouw vraag was wel triviaal ik vind het wat raar dat je dat niet wist (programmeur zijnde).
Als het over een java applet als client gaat moet je zelf de poort er niet bij vermelden.
Ik hoef niet te adverteren. Het enigste wat ik moet doen is op een bestaande site een pagina met een chatbox toevoegen. De studenten moeten voor een bepaald vak een miniwereld in elkaar zetten (gewoon regels en feiten in een expert/kennis systeem) en dan moeten ze met elkaar kunnen chatten. In de application zit een link naar een bepaalde pagina waar ze met elkaar kunnen chatten. Niemand anders dan de gebruikers van dit programma die chatten met elkaar.Dat moet je enkel die site waar je applet op staat adverteren ... waar die op connecteerd speelt zelf geen rol.
Dus ik snap nog altijd niet goed wat jij aan het doen bent.
Je spreekt jezelf tegen:
TCP/IP protocol vermeld je nooit. De enigste protocollen die je vermeld zijn FTP of HTTP (en nog een hele rits)en die maken weer gebruik van TCP/IP.En het protocol moet je in de laatste 2 gevallen wel vermelden ( met applet doet het erniet toe ) maar niemand doet dat natuurlijk want 99% van alle client - server appz gebruiken TCP. Dus dat is stilzwijgend vermeld door het poortnummer te vermelden.
[vriendelijk]
sorry als ik beetje onvriendelijk overkom, kan misschien komen doordat ik nog geen koffie heb gehad
[/vriendelijk]
Je kan gerust een irc server/client schrijven op een ander protocol dan TCP. Een of ander exotischer ( en verloren gegane ) protocol 
Natuurlijk is dat wel niet denkbeeldig. Maar zoals ik zei als je de poort vermeld bedoel je eigenlijk dat je via TCP protocol werkt.
Natuurlijk kan je blijven discusiëren dat als je het IRC RTFC 1479 ( nummer kan verkeerd zijn, ben er niet zeker van ) protocol voor client/server gebruikt , je ook TCP gebruikt enz ...
allemaal nogal offtopic ...
en je wist al lang wat je moest weten
Sorry dat ik vond dat je nogal arrogant overkwam
Je komt gewoon nogal vaak op GOT mensen tegen die nogal sterk onbeleefd zijn en een arrogante houding aannemen.
En ik had jouw reactie toen misbegrepen
Blij te horen dat jij daar gelukkig niet bij hoort
Veel suc6 met je project
Natuurlijk is dat wel niet denkbeeldig. Maar zoals ik zei als je de poort vermeld bedoel je eigenlijk dat je via TCP protocol werkt.
Natuurlijk kan je blijven discusiëren dat als je het IRC RTFC 1479 ( nummer kan verkeerd zijn, ben er niet zeker van ) protocol voor client/server gebruikt , je ook TCP gebruikt enz ...
allemaal nogal offtopic ...
en je wist al lang wat je moest weten
Sorry dat ik vond dat je nogal arrogant overkwam
Je komt gewoon nogal vaak op GOT mensen tegen die nogal sterk onbeleefd zijn en een arrogante houding aannemen.
En ik had jouw reactie toen misbegrepen
Blij te horen dat jij daar gelukkig niet bij hoort
Veel suc6 met je project
Pagina: 1