4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Vraag
Beste antwoord (via Microkid op 17-08-2024 12:48)
Dreveltje halen, ding in de kruipolie zetten en de volgende dag eruit tikken.Microkid schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:45:
[...]
Dat begrijp ik, echter het ding zit muurvast...
En je hamer is te klein
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Alle reacties
dat is verbazend makkelijk, wat ik me herinner van toen ik een soortgelijke situatie had is dat er een redelijke standaardisatie in buizen zit waardoor je ook bij oude schermen nog wel zo'n motor kunt vinden.
[ Voor 69% gewijzigd door Yucon op 13-08-2024 21:28 ]
[ Voor 32% gewijzigd door sh4dow op 13-08-2024 21:45 ]
Zit er schroefdraad op het eind van die buis waar het oog op zit?Microkid schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:22:
Ik draai net m'n zonwering in, breekt het oog compleet af.
[Afbeelding]
Nu is mijn vraag aan de zonwering experts: Het was blijkbaar een kunststof rond oog.
Ik zou het eigenlijk willen vervangen door een metalen oog, maar die zijn er alleen langwerpig. Kan ik dit zomaar wisselen? Geen idee of de haak daar gewoon in past? Het is een slinger met kogelhaak.
[Afbeelding]
Want dit soort ogen liggen bij de gemiddelde fatsoenlijke ijzerzaak gewoon los per stuk in de bakken
Even de popnagel uitboren, loshalen en op de fiets ff langs.
Of je jengelt er een bout doorheen.
[ Voor 6% gewijzigd door FitTiv op 13-08-2024 21:57 ]
Ik lees elders dat het niet gaat:Microkid schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:22:
[...]
Nu is mijn vraag aan de zonwering experts: Het was blijkbaar een kunststof rond oog.
Ik zou het eigenlijk willen vervangen door een metalen oog, maar die zijn er alleen langwerpig. Kan ik dit zomaar wisselen? Geen idee of de haak daar gewoon in past? Het is een slinger met kogelhaak.
Het oog heb je in 10, 12 of 16 mm en dan koop je er gelijk een nieuwe slinger bijLet op; als u een draaistang met kogelhaak heeft, heeft u een ander oog nodig, kijk dan bij kunststof oog.
Of je moet weer een kunststof oog willen hebben natuurlijk.
My favorite programming language is solder.
:strip_exif()/f/image/qWfD1KBZZyoNtToPgTBkJ0rY.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu is de vraag: hoe gaat de borgpen er uit. Natuurlijk is er geen beweging in te krijgen. Ik zou hem kunnen uitboren, maar als er andere alternatieven zijn hoor ik dat graag.
:strip_exif()/f/image/2KCH8VBnOiv9SpIjSJ6zt525.jpg?f=fotoalbum_large)
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Als voormalig eigenaar van een zonweringbedrijf, zeg ik dat je deze alleen kunt vervangen voor een kunststof oog omdat je ook een slinger hebt met een kogelhaak, dit heet ook wel een geigermodel. Een aluminium oog kan wel, maar dan moet je ook de slinger vervangen voor een haakmodel. Elektrisch maken kan natuurlijk ook.Microkid schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:22:
Ik draai net m'n zonwering in, breekt het oog compleet af.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 1% gewijzigd door Insidious op 16-08-2024 16:48 . Reden: Typo’s ]
De borgpen moet je er doorheen slaan, of eruit trekken, met een punttang of iets dergelijks.Microkid schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:14:
Goed, het oog is er af, het was kunststof, dus met een zaagsnede lag het er zo af...
[Afbeelding]
Nu is de vraag: hoe gaat de borgpen er uit. Natuurlijk is er geen beweging in te krijgen. Ik zou hem kunnen uitboren, maar als er andere alternatieven zijn hoor ik dat graag.
[Afbeelding]
Dat begrijp ik, echter het ding zit muurvast...Insidious schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:45:
[...]
De borgpen moet je er doorheen slaan, of eruit trekken, met een punttang of iets dergelijks.
Dan zou je het gehele oogwindwerk moeten vervangen voor een nieuw geigermodel of haakmodel met nieuwe slinger. Of uitboren, maar daar heb ik niet zoveel verstand van…Microkid schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:45:
[...]
[ Voor 1% gewijzigd door Insidious op 16-08-2024 16:56 . Reden: Typo ]
Dreveltje halen, ding in de kruipolie zetten en de volgende dag eruit tikken.Microkid schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:45:
[...]
En je hamer is te klein
Dat dus. En een stukje hout tussen stang een muur. Paar keer flink op de drevel meppen en de borgpin was er uitFraggert schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:20:
[...]
Dreveltje halen, ding in de kruipolie zetten en de volgende dag eruit tikken.
En je hamer is te klein
Nieuw oog is besteld, volgende week kan ik weer in de schaduw zitten.
:strip_exif()/f/image/xx2uvm1sSbknQgrOxGfW5BP4.jpg?f=fotoalbum_large)
Job well done mateMicrokid schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 12:48:
[...]
Dat dus. En een stukje hout tussen stang een muur. Paar keer flink op de drevel meppen en de borgpin was er uit
Nieuw oog is besteld, volgende week kan ik weer in de schaduw zitten.
[Afbeelding]
Ja, het is vervangen door een nieuw kunststof oog. Een metalen oog heeft inderdaad een andere slinger.luc fouquet schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:39:
Hallo, kan je even laten weten of je het oog uiteindelijk hebt vervangen door een metalen exemplaar (zijn meestal ovaal van vorm), dan wel opnieuw door een kunststof oog. Blijkbaar kan je niet zomaar vervangen door een metalen oog, omdat dan de draaihendel niet meer compatibel zou zijn met het oog ? (lijkt mij vreemd)
:strip_exif()/f/image/qPIgcJ5JtAEwm65wfoTlEAJo.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zijn ogen voor 10mm en 12mm buis. Je moet dus even opmeten.luc fouquet schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:55:
Super, wij hebben identiek hetzelfde probleem, ook kunststof oog dat is afgebroken. Ik veronderstel dat samen met het nieuwe oog ook de bijbehorende borgpen werd meegeleverd ? Ik veronderstel dat deze allemaal dezelfde diameter hebben, zodat dit vlot doorheen die draaias kan geklopt worden ?
Besteld bij https://www.rolluikonderd...voor-geiger-windwerk.html
[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 30-08-2024 09:58 ]