Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_XJ
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik weet niet of ik hier op het juiste forum zit.

Ik heb een klein netwerk in het buitenland. In dit netwerk staat een Windows PC en enkele camera's.

De router is een Fritz!Box 6850 LTE. Er is ter plaatse geen vast internet aanwezig. Er wordt gebruik gemaakt van Telenet-One Simkaart.

Ter plaatse kan er gewoon gesurft worden op het internet met de sim-kaart, geen probleem.

Via DW-Service kan de PC ter plaatse ook overgenomen worden vanuit België, geen probleem.

Voor de camera-software wordt BlueIris gebruikt. BlueIris heeft ook een app om via GSM verbinding te maken. Via het netwerk (wifi) ter plaatse kan je deze zonder probleem gebruiken. Wil je via het 4G netwerk verbinding maken met de app, dan lukt dit niet.

De router krijgt regelmatig een ander IP-adres. Zowel IPv4 als IPv6. Naar deze IP-adressen kan vanuit België niet ge-pingt worden.
Wordt dit geblokkeerd door Telenet? Alhoewel de remote access via DWService werkt wel.

Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Mvg,
Peter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:23
Wat je zou kunnen doen is werken met een VPN verbinding.

Dan maak je thuis op je eigen router of computer( ik weet niet wat je thuis hebt?) een eigen VPN server. Je LTE router laat je als client daarmee verbinden. Dan heb je altijd toegang! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

mjl

Ugh

Om je IP adres te achterhalen moet je een DDNS service gebruiken, vaak zit dat wel op een router (als je een ASUS router koopt krijg je er 1 gratis bij). De router vertelt de DDNS server op het internet wat je publieke IP adres op dat moment is. Van buitenaf kan je dan je IP adres opzoeken bij de DDNS service.

Daarnaast zal je wat poorten voor bijv. VPN open moeten zetten naar buiten toe vanaf het netwerk dat je remote wilt benaderen.

Het kan best zijn dat de provider bepaalde poorten blokkeert of dat PING niet aan staat naar buiten op je modem of router. Maar PInG zegt verder niks over de bereikbaarheid van een IP adres.

[ Voor 18% gewijzigd door mjl op 17-08-2024 08:02 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Mobiele netwerken zoals 4G zitten vrijwel altijd achter CGNAT en delen dus een extern IP met vele andere gebruikers, d.w.z. dat je eigenlijk nooit iets met port forwarding kunt doen.

Het enige wat zou kunnen is een site to site VPN tunnel maken die vanaf de remote site initieert of als vpn client fungeert richting een centrale router/firewall zodat je er over de tunnel heen kunt.

I reject your reality and substitute my own

• Peter_XJ
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 22-08-2024
Allen bedankt voor jullie antwoord.

Gaat de VPN-verbinding een verschil geven om via de app van BlueIris op mijn GSM verbinding te maken?
BlueIris werkt als server voor de camera's op de computer in het buitenland. En met je GSM kan je dan normaal via de app van BlueIris verbinding maken en beelden bekijken.

Via de app kan ik in het buitenland zonder probleem de beelden van thuis bekijken. Het thuisnetwerk heeft wel een vaste internet verbinding.

Wat ik wel eigenaardig vind, is het feit dat de remote access via DWService wel gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De DWservice agent op de pc maakt verbinding met een node van DWservice.
Als jij naar de pc wilt verbinden maak jij ook een verbinding met een node.
Die knopen de boel vervolgens aan elkaar.

Je hebt dus geen directe verbinding maar DWservice zit ertussen

Jij<-------------->DWserviceNode<-------------->Remote PC
Pagina: 1