Tekenen in Excel niet zichtbaar in pdf. bestand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floraison
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 27-08-2024
Mijn vraag
In Excel gebruik ik voor mijn werk de functie "tekenen" via een wacom tekentablet kan ik rechtstreeks via het tabblad tekenen (en gebruik van de pen) resultaten uittekenen. Normaal gesproken als ik dit na voltooien opsla als pdf zijn alle getekende lijnen ook zichtbaar in het opgeslagen pdf bestand.

Nu niet meer; de getekende lijnen zijn zichtbaar in Excel, ook als ik het bestand hieruit print, maar zodra ik het dus heb opgeslagen en open vanuit pdf zijn alle getekende lijnen verdwenen. De tekst die getypt staat in het bestand zijn wel allen zichtbaar.
In het pdf bestand kun je wel selecteren, dan zie je de verschillende blauwe selectie vakken verschijnen wat de suggestie wekt dat er wel iets te vinden/selecteren valt. Het is voor mij alleen niet zichtbaar, ook niet wanneer ik van het pdf bestand een print maak. (getypte tekst wel, tekeningen niet).

Screenshot Excel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1__uuOF8rNFlMhnhS0xSbGK0NcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qk075fNaEZMUqqVPQCVSYy11.jpg?f=fotoalbum_large

Screenshot pdf bestand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LT0Epsdi2Nq070qMTy5siW9Ywnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XATdKVXMMdAWrkDnd4gPmEww.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe kan ik de verdwenen tekening weer terug halen?
Heb ik eventueel (onbewust) iets aangepast in de instellingen waardoor deze tekeningen verdwijnen?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tekeningen gemaakt in nieuwe Excel documenten, met wisselend resultaat. De ene keer wel zichtbaar in pdf, de andere keer niet.
Oude bestanden (in het verleden zonder problemen) nogmaals opgeslagen als pdf: ook hier is nu alle getekende data ineens verdwenen.
Bij het opslaan als pdf gekeken naar de opties. Hierin staat nu aangevinkt: Alles - geselecteerde bladen - Inclusief niet-afdrukbare informatie = documenteigenschappen en labels voor documentstructuur voor toegankelijkheid.

Voor nu gebruik ik de optie om te tekenen in een "teken-excel bestand", de tekening de kopiëren en vervolgens in het eindformat als afbeelding te plakken; dan is de tekening wel zichtbaar in pdf. Maar voorheen ging dit dus in één en hetzelfde bestand.

Ik hoor het graag als iemand me verder kan helpen, alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brendag
  • Laatst online: 03-12-2024
*knip* laten we hier geen AI botjes reacties laten bedenken die geen antwoord geven.

[ Voor 90% gewijzigd door F_J_K op 14-08-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:37

Kraz

Saving the world

Toevallig al een keer gegoogled?

https://techcommunity.mic...0under%20the%20Properties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floraison
  • Laatst online: 27-08-2024
Zeker, maar geen werkende opties gevonden.
Ook beide opties uit je link uitgeprobeerd maar zonder resultaat.