Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterkevin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-03 10:31
Hallo,

Tegenwoordig ontstaan er allemaal bedrijven die handelen in e-sim abonementen.
Tijdelijk voor een maand of een week lekker goedkoop internet in de VS of Thailand.

Maar hoe zit het met de privacy/security van deze bedrijven?
Er staan ook bijna geen adressen of land van herkomst bij deze providers.

Hoever kunnen ze zien waarvoor jij je data hebt gebruikt?
Verhandelen ze misschien andere persoonsgegevens?
Hoe maak je verbinding met hun netwerk ?
Loopt dit via de mast met een VPN naar hun servers of betalen ze de lokale provider voor het gebruik?

De grote providers (vodafone, odido & KPN) bieden geen maand abonnement aan.
Welke afspraken hebben deze bedrijven gemaakt met de grote providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-05 15:29
Goede vragen en vaak zie je dat grote bedrijven een beperkte databundel aanbieden voor Azie en de US aan hun medewerkers om lokale wifi en/of e-sim te stimuleren die ze kunnen declareren. Maar is die business case wel zo verstandig gezien bovenstaande overwegingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:57
Je kunt rustig een aanbieder met goede reviews nemen, en dan je verkeer via een vpn doen.

Of neem een partij als Ubigi (Transatel, NTT) een Japanse aanbieder die bijna overal wel dekking heeft. Niet overal de goedkoopste, maar wel bekend wie er achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:20
Zit toevallig in Oostenrijk en heb een esim van 15 dagen bij Yesim gekocht met onbeperkte data.

Ik gooi daarna Google VPN aan.
Als ik via Yesim het internet op ga krijg ik een Pools IP adres trouwens :)

Maar jouw vragen zijn legitiem. Vandaar ook dat ik Google VPN aanzet. Contact gegevens van de providers zijn vaak niet of moeilijk te vinden laat staan waar ze officieel gevestigd zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Flappie op 13-08-2024 20:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-04 15:32
Ik ben eigenaar van een eSIM-bedrijf en wil graag uitleggen hoe dit werkt.

Vrijwel alle eSIM-providers kopen hun data in bij grote telecombedrijven om deze aan hun klanten aan te bieden. Dit gebeurt vaak via roamingcontracten. Een voorbeeld hiervan is een contract met Odido, waarmee een provider roaming in bijvoorbeeld de Verenigde Staten mogelijk maakt. In dat geval blijft het uitgaande IP-adres altijd verbonden met Odido in Nederland. (Wij hebben overigens geen contract met Odido; dit is enkel een voorbeeld.)

Daarnaast is het mogelijk dat bepaalde providers lokale contracten hebben met specifieke operators. Wij hebben bijvoorbeeld dergelijke contracten in Thailand, de Verenigde Staten en China. Hierdoor kunnen we echt onbeperkt internet aanbieden, omdat we lokale pakketten leveren. De beveiliging van deze eSIM-kaarten is vergelijkbaar met die van een lokale simkaart.

Als eigenaar kan ik enkel zien op welk netwerk je bent aangesloten, maar ik heb geen inzicht in je internetactiviteiten. Het risico bij veel andere eSIM-bedrijven is dat zij mogelijk gebruikmaken van minder betrouwbare operators, bijvoorbeeld uit China, die zeer goedkoop internet aanbieden. Hierdoor is het onduidelijk wat er met je gebruikersdata gebeurt. Een voorbeeld is Holafly, dat “onbeperkt” internet aanbiedt in veel landen. Echter, een kanttekening hierbij is dat het vaak om een limiet van 1GB per dag gaat, waarna de snelheid terugvalt naar 128 kbps. Voor deze pakketten maken zij vaak gebruik van China Unicom, wat vragen oproept over de veiligheid van je data.

Het is dus verstandig om weg te blijven van de minder transparante eSIM-aanbieders en te kiezen voor een betrouwbare partij die goed bereikbaar is via telefoon of chat.

• misterkevin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-03 10:31
@rensvanaarden

Maar enige manier hoe ik erachter kom is om een abonnement af te sluiten.
Want transparant op de websites staat het niet.

Het zou echt wel fijn als iemand een keer veel esim providers onderzocht.
Ik zie door zoveel esim providers het bos niet meer.

een goede vergelijkingssite is er ook niet echt.
Voor mijn gevoel worden die ook allemaal gesponsord of vergeten bewust aanbieders.
Pagina: 1