Wat is dit geluid? Regelmatige BLIEP (140bpm) vanuit vloer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnesteek
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11:09
Hallo!

Ik woon sinds twee jaar in dit huis (uit de jaren 1920), en sinds een week komt er een regelmatige bliep, van ongeveer 140 bpm, uit de vloer (?) van de 2e verdieping of uit het plafond (?) van de 1e verdieping. Je kan goed horen wanneer het geluid sterker wordt, en dat zit dus tussen de twee verdiepingen, en dan ook nog eens op de grens van twee kamers boven (een badkamer, een kinderslaapkamer).

Als de hoofdschakelaar uit is, gaat het geluid door. Het enige in de buurt dat eventueel ooit een geluid zou kunnen maken, zou de elektrische vloerverwarming die enkel in de badkamer ligt kunnen zijn (maar die zou ook dan moeten stoppen als de hoofdschakelaar om is?), al hebben we die vloerverwarming in twee jaar nog nooit gebruikt.

Het geluid klinkt echt als een bliepje, en niet perse als iets mechanisch of iets druppelends, en is dus 100% regelmatig. Ik heb echt geen flauw idee meer wat te doen. Iemand ideeën? Hypothese die er ook nog ligt is dat er ooit een bepaalde melder tijdens badkamerverbouwing (is rond 2019-2020 gebeurd, voor ik hier woonde), ergens onder de vloer is komen te zitten, al klinkt het niet perse als een rookmelder oid.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22
Klinkt als een rookmelder?

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:57
Hoe regelmatig is het? Je schrijft 140 bpm (ruim 2x per seconde), maar in de rest van je verhaal heb je het over een bliepje. Als het echt meerdere bliepjes zijn op 140 bpm lijkt een rookmelder me onwaarschijnlijk; die geven over het algemeen één 'beep' en dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05 22:21
Rookmelder die aangeeft dat de batterij bijna leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnesteek
Ja, rook of koolmoxidemelder was ook het eerste idee. Ik heb de vorige bewoner ook gebeld (van een week deze piep word je redelijk wanhopig), en deze gaf aan dat er op die plek nooit een melder heeft gehangen, ook is het plafond er op de 1e nooit uitgeweest (in de afgelopen 2 decennia). Dan zou het er dan dus alleen kunnen zijn onder gekomen tijdens een verbouwing van de badkamer?

Het is dus een snelle piep, niet zo'n af-en-toe piep die gebeurt als de batterij bijna leeg is. Misschien dan een melding van een defecte melder?
Sito schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:24:
Hoe regelmatig is het? Je schrijft 140 bpm (ruim 2x per seconde), maar in de rest van je verhaal heb je het over een bliepje. Als het echt meerdere bliepjes zijn op 140 bpm lijkt een rookmelder me onwaarschijnlijk; die geven over het algemeen één 'beep' en dat was het.
Het is tussen de 140-150 bpm, ik heb er een metronoom bijgehouden haha. Het is dus een erg snel bliepje. Ik noemde het zo omdat het niet perse extreem oorverdovend luid is: je hoort het, maar als je muziek een beetje op volume aanzet hoor je het niet. Maar erin slapen is dan wel weer lastig. De relatieve zachtheid van het geluid kan natuurlijk ook komen omdat het misschien (?) onder de getegelde badkamervloer ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnesteek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:18
Ja het werkt.. dacht eerst aan een alarm van een ingemetseld horloge oid?!
Maar na het horen niet meer.

En dit is continue of stopt het ook periodiek?

Trouwens een goeie voor 'het geluid' op radio 10, maar dan wel eerst even achterhalen wat het is :+

[ Voor 12% gewijzigd door mr_zippey op 13-08-2024 16:40 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-05 14:10
Is het geen lekkagemelder die wellicht ergens is ingebouwd/ingemetseld? Totaal onlogisch als je er niet bij kunt natuurlijk, maar ik heb wel eens gekkere dingen voorbij zien komen. Misschien onder een bad of douchebak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:10

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik zou ook gokken op een rook melder, type piepje is heel herkenbaar wanneer de batterij nagenoeg leeg is of de melder vervangen moet worden (dus niet de piep om de zoveel minuten dat hij bijna leeg is)

Ik heb het ook wel eens bij een UPS gehad die in een soort bootloop zat maar die stop je niet ff weg in een vloer ;)

Mogelijk kan het ook iets zijn als een lijding zoeker die bij een verbouwing is achter gebleven en begint te piepen door een lege batterij.

Met een beetje geluk is het straks over omdat de batterij helemaal leeg is....

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Aanlopende ventilator? Die kunnen ook heel regelmatig piepen, alleen zou je verwachten dat het dan stopt als de stroom eraf is.
Succes ermee, ik zou hier ook niet goed tegen kunnen 😆

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Apparaatje of kinderspeelgoed door de wc gespoeld boven?

In je plafond, daar zou niet veel moeten zitten, maar kan vanalles zitten, ongedierte, kieren of openingen waardoor iets ertussen kan vallen, elektronica van installaties/spotjes/etc. Je zou bijna een metaaldetector en/of boroscoop gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnesteek
Dank voor het meedenken, allemaal! Alle ideeën (en ook, wat dan te doen?) zijn welkom!

Het scenario dat er iets (lekkagemelder, leidingzoeker, andere melder) ooit is blijven liggen bij verbouwing badkamer lijkt me het meest reëel. Als dat zo is, hoe lang gaat zo'n 'end-of-life'-piep dan door? Is dat een kwestie van dagen, weken, maanden? Voor we de (heel mooie) badkamer al te lijf gaan uit waanzin door het bliepje, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnesteek
mr_zippey schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:39:
[...]

En dit is continue of stopt het ook periodiek?

Trouwens een goeie voor 'het geluid' op radio 10, maar dan wel eerst even achterhalen wat het is :+
Het is dus (sinds een kleine week) continu, lijkt nog geen moment gestopt te zijn. En ja, misschien moet ik zelf maar een 'het geluid' uitschrijven, maar dan met een iets kleinere prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:18
Ik sluit mij aan bij de lekkage melder, ik heb er hier ook 1 en die piepen net zo snel als jij aangeeft.

Als je badkamer een lekkage heeft, kan dat bij een betonnen verdiepingsvloer lang blijven liggen voor het doorlekt.

Ik zou ergens gaan spieken onder de vloer of achter een spotje.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h 3 n k
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-05 21:25
Klinkt als een wat oudere tijdschakelaar.

Ofja dat zou mijn gok zijn bij "het geluid".

[ Voor 36% gewijzigd door h 3 n k op 13-08-2024 17:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:38
Hoe lang heb je de hoofdschakelaar uit gehad met testen, meerdere minuten? Kan ook klinken als een voeding opstart hickups. Kan een poosje duren voordat de condensatoren helemaal leeg zijn na wegvallen netspanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

zonnesteek schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:55:
[...]

Het is dus (sinds een kleine week) continu, lijkt nog geen moment gestopt te zijn. En ja, misschien moet ik zelf maar een 'het geluid' uitschrijven, maar dan met een iets kleinere prijs :P
Ik dacht dat het sporadisch was. Als het continu is, neem het dan eens op?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21-05 19:44
Jaren geleden was er een vrouw uit Friesland die op TV kwam met een plant die een tikkend geluid gaf...'iedereen' dacht aan een grap, maar het kan echt wel (Google maar op)

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:24
Klinkt voor mij toch meer als een mechanisch piepje, maar ik moet er bij zeggen dat mijn gehoor niet 100% meer is wat hoge tonen betreft. Alhoewel ik brandmelder en batterij leeg signalen wel hoor.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik dacht even "een muis is langs een ingebouwde metronoom gerend"
Maar een lekkage melder lijkt mij ook logisch.
Het klinkt wel electronisch

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:17

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ah, die had ik gemist. Het lijkt me inderdaad wel een electronisch piepje. En het komt me ook bekend voor, maar ik kan 't niet plaatsen...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:49
Kan het de watermeter zijn en dat je nu de tuin aan het besproeien ben?
Indien je aan het besproeien bent, even stoppen en kijken of het weg is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:38
Hopelijk niet zoiets >:)
https://annoyingpcb.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:32
Het klinkt als een klokje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 08:41
Kan je er met een endoscoop in de buurt komen? 2 tientjes bij bol.com, < 5 op ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-05 00:23

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Je zou een app zoals Spectroid kunnen gebruiken om de locatie nog wat preciezer te lokaliseren.
Het is zeer regelmatig, dus draait het op stroom. Dat kan inderdaad een batterij zijn die leeg raakt. Als het wat koeler wordt, gaat het weer weg, als het wat warmer is komt het weer terug. Door het piepen raakt de batterij dan weer wel sneller leeg...
Het geluid lijkt ook op een aanlopende ventilator. Als je geen vrijstaand huis hebt, kan het dan van de buren komen?

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat heb je voor vloeren in je huis? Zal geen beton zijn gok ik.
Zou een metaaldetector huren en zoeken of je dat ding kunt lokaliseren. Dan gaatje in de buurt boren, inspectie camera er in en maar eens kijken wat je aantreft.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 22:20
-Nvm-

Ik dacht aan een instapark maar klinkt toch anders.

YouTube: RV Wireless Water Leak Detector

[ Voor 191% gewijzigd door FitTiv op 13-08-2024 22:11 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 21-05 21:01

Felyrion

goodgoan!

Ik denk het niet aan de hand van het opgenomen geluid, maar ik heb ooit ook gedacht dat er iets piepte.
Na lang zoeken bleek er een pijp te lekken precies op een metalen dekseltje. Ik noem hem toch even omdat je het over een badkamer hebt.

Wellicht eenvoudig te testen door de hoofdkraan even dicht te doen en de druk er af halen door even een kraan los te zetten.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 23:39
@zonnesteek
Het klinkt als een SMPS-voeding die pulst, heb je misschien LED-inbouwspotjes in je plafond of iets dergelijks?
Maar meestal is dat een heel zacht geluid en gaat natuurlijk weg als je de spanning afschakelt.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErickN
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 15-05 21:04
Heb je ook wel eens getest of je het buiten kunt horen? Ik lees online: oud horloge met alarm wat ergens in la lag (of bij het klussen ergens tussen is gevallen), een afstandbediening die niet meer gebruikt werd en natuurlijk de al eerder genoemde CO & brandmelders.
Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 18:14
en heb je buren? weet je zeker dat de bron in je eigen plafond zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-05 22:22
Als je spotjes hebt zou ik die er even uit trekken om te luisteren of het geluid dan beter hoorbaar is.

Via het gat van een spotje kan je met een spiegeltje of endoscoop camera ook kijken of je wat ziet.

En mogelijk valt het naar je toe te hengelen met een stukje VD-koperdraad.

Mocht je het gelocaliseerd hebben en het er niet uit krijgen, zou ik het plafond gewoon open zagen.

Gipsplaten kun je weer terug schroeven en na afsmeren en schilderen zie je er nauwelijks meer wat van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Ik vraag me ook al af of het niet ergens een gare adapter is (voor spotjes bijvoorbeeld)? Ik heb dit ook wel eens gehoord bij een oude telefoonlader. Die heb ik op een gegeven moment vervangen omdat ik er niet van kon slapen. En dat het geluid door volle condensatoren door blijft gaan als de spanning eraf is.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:59
Dat komt aardig in de buurt bij het geluid van deze brakke laptop-adapter.
YouTube: laptop charger beep sound fix

"adapter van (plafond)spotjes" is al enkele malen genoemd. Ik denk dat je het in die richting moet zoeken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:52
Metalfreak schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:57:
Ik vraag me ook al af of het niet ergens een gare adapter is (voor spotjes bijvoorbeeld)? Ik heb dit ook wel eens gehoord bij een oude telefoonlader. Die heb ik op een gegeven moment vervangen omdat ik er niet van kon slapen. En dat het geluid door volle condensatoren door blijft gaan als de spanning eraf is.
Dat zou je dan, neem ik aan, kunnen testen door alle spotjes en andere apparatuur met adapters aan te zetten en dán de stroom eraf te halen? Dan gaan dit condensatoren wel leeg lijkt me?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Glenfiddich schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:39:
[...]

Dat zou je dan, neem ik aan, kunnen testen door alle spotjes en andere apparatuur met adapters aan te zetten en dán de stroom eraf te halen? Dan gaan dit condensatoren wel leeg lijkt me?
Normaal gesproken wel inderdaad.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:54
mocht je een ventilator hebben kijk of er niks is ingevallen, klinkt alsof er iets tegen een langzaam draaiend iets aan tikt

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
Metalfreak schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:40:
[...]

Normaal gesproken wel inderdaad.
Tenzij het geluid komt van een brakke aparter van je boven-/benedenburen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnesteek
Wauw, dank voor alle ideeën. We zijn gisteren nog veel opties langs gegaan maar helaas nog geen oplossing. De plek waar het geluid het sterkst is, kunnen we niet precies aanwijzen, maar de regio is relatief klein. Het zit sowieso onder de vloer van de 2e etage, ofwel boven plafond op 1e. We zijn met een metaaldetector gaan kijken maar dat levert nog niet zoveel op. Ook hebben we een stukje achter een soort houten schot uitgezaagd om daar te kijken, maar daarmee bleken we nog niet onder de vloer te kunnen komen. Vloeren zijn allemaal van hout.

Hoofdkraan staat nu live even dicht om te kijken of het verschil maakt maar is nu (na minuut of 5) nog geen verschil, dat zou dus ook een aantal dingen moeten uitsluiten?

We hebben geen spotjes in de muur oid.

Jullie ideeën om het nog beter te lokaliseren gaan we eerst nog even inzetten, en kijken of we met relatief weinig schade ergens toch echt de vloer in kunnen. Of bijvoorbeeld onder het geïnstalleerde bad? Al hoor je het dus als je boven het bad hangt niet, maar wel als je tegen de muur aan de andere kant (dus vanuit slaapkamer) precies bij het bad zit, zeg maar.

Áls het een defecte melder is van het een of ander, hoe lang zou dat dan nog door kunnen gaan?
Brokencore schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 18:04:
Hoe lang heb je de hoofdschakelaar uit gehad met testen, meerdere minuten? Kan ook klinken als een voeding opstart hickups. Kan een poosje duren voordat de condensatoren helemaal leeg zijn na wegvallen netspanning.
Eerste keer hebben we hem maar een minuutje uitgezet, tweede keer een minuut of 10-12. Dat zou denk ik lang genoeg moeten zijn wel, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:19

Kek

3flix

klinkt mij ook als iets met een goedkope pcb, waarbij als het voltage te laag wordt deze niet goed werkt en dan piepjes geeft die anders zijn dan normaal..

Lijkt me toch echt dat de boel open moet om het na te gaan. Als het iets met een batterij is zal het vast zelf stoppen, maar hoe lang wil je daar op wachten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je een warmtebeeldcamera?
Daar kun je soms mooi de iets warmere plekjes mee vinden, of iets koudere plekjes als het een (water)lek is.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 10:54
@zonnesteek is het een vrijstaand huis of heb je buren ? In het geval van buren: even vragen of daar iets te horen is ?

Bij ons was het een keer andersom, wij hoorde het niet en de buren wel (onregelmatig). Bleek uiteindelijk echt iets kapot te zijn bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
zonnesteek schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:46:
Eerste keer hebben we hem maar een minuutje uitgezet, tweede keer een minuut of 10-12. Dat zou denk ik lang genoeg moeten zijn wel, toch?
Heb je zaken op een (zonne)accu/batterij? Raamopeners, rolluiken, zonwering, deurbel, etc...
Maar ook bijvoorbeeld ene tijdklok/-schakelaar op het buitenkraantje (al dan niet van de buren).

Heb je een spouwmuur? geïsoleerd? In de jaren 20/30 hebben de spouwmuren vaak ventilatieopeningen bovenaan. Van daaruit kan geluid van buiten binnenkomen.. het lijkt dat vanuit een vloer te komen, maar komt eigenlijk van buiten.

[ Voor 20% gewijzigd door breew op 14-08-2024 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnesteek
Plenkske schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:59:
@zonnesteek is het een vrijstaand huis of heb je buren ? In het geval van buren: even vragen of daar iets te horen is ?

Bij ons was het een keer andersom, wij hoorde het niet en de buren wel (onregelmatig). Bleek uiteindelijk echt iets kapot te zijn bij ons.
Het is een boven/hoekwoning! Het geluid is zo'n 30-40 cm van de buitenmuur het hardst te horen. Een metaaldetector slaat daar ook wel aan, maar dat doet het op bijna de helft van alle plekken :+ , ik denk dat er in 98 jaar een hoop troep ook in alle lagen terecht is gekomen. De onderburen en zijburen horen helaas niks (die 'verdachten' we eerst, we dachten dat bij hen iets afging, maar dat bleek dus niet het geval).
breew schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:03:
[...]

Heb je zaken op een (zonne)accu/batterij? Raamopeners, rolluiken, zonwering, deurbel, etc...
Maar ook bijvoorbeeld ene tijdklok/-schakelaar op het buitenkraantje (al dan niet van de buren).

Heb je een spouwmuur? geïsoleerd? In de jaren 20/30 hebben de spouwmuren vaak ventilatieopeningen bovenaan. Van daaruit kan geluid van buiten binnenkomen.. het lijkt dat vanuit een vloer te komen, maar komt eigenlijk van buiten.
Geen spouwmuur, geen zaken op accu/batterij.

Lekkage verwachten we niet, denken dat dat door al die houten vloerdelen allang beneden zichtbaar was geworden.

As we speak nu bezig om te kijken of we van boven toch de vloer open krijgen op een plek waar metaaldetector veel piept (maar dat doet het dus op meerdere plekken), hopelijk levert het wat op! Wel tot waanzin-drijvend hoor, zo'n constante piep :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Wat heb je aan 't plafond hangen, kun je een centraaldoos wegduwen. Misschien een plafondlamp verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnesteek
Arie- schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:16:
Wat heb je aan 't plafond hangen, kun je een centraaldoos wegduwen. Misschien een plafondlamp verwijderen?
Dat zit anderhalve meter ongeveer van de plek waar je het geluid het sterkste hoort, dus lijkt net iets te ver om iets op te leveren!

Wat voor professioneel klusjespersoon kan je overigens hiervoor vragen om mee te kijken als we er niet uitkomen? Ik weet niet zo goed bij wie dit 'hoort'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
zonnesteek schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:22:
[...]

Dat zit anderhalve meter ongeveer van de plek waar je het geluid het sterkste hoort, dus lijkt net iets te ver om iets op te leveren!

Wat voor professioneel klusjespersoon kan je overigens hiervoor vragen om mee te kijken als we er niet uitkomen? Ik weet niet zo goed bij wie dit 'hoort'?
Je kunt voor een paar tientjes (online) een endoscoop kopen (of huren). Gaatje boren en gluren maar...Geen idee of het helpt, maar enkel de voorrijdkosten van een klusjesman zijn al 2x dat bedrag.
Achteraf mik je het apparaat op marktplaats voor 50% van het aankoopbedrag.

er staan er trouwens ook best een paar :)
https://www.marktplaats.nl/q/endoscoop/

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• zonnesteek
WE HEBBEN HET!

Een video voor de echte meelever, dank voor alle ideeën. De piep is nog niet uit, vloertje moet iets verder open, maar zijn er bijna:

https://streamable.com/i9ss28

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:56
zonnesteek schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:52:
WE HEBBEN HET!

Een video voor de echte meelever, dank voor alle ideeën. De piep is nog niet uit, vloertje moet iets verder open, maar zijn er bijna:

Zit er nou een brandmelder onder de vloer? lol

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 23:39
Woei en een gratis bitsetje! :D

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• zonnesteek
Hij is er nu ook helemaal uit, en de piep is dus weg, HALLELUJAH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:24
Ik neem aan dat je niet zelf dat plafond zo heb gebouwd. Lekker onhandig van de vorige bewoners om dat zo te doen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• breew
<Sjaan> Henk, die rookmelders zien er niet uit.. Kan je daar nu niet eens op verzinnen??
<Henk pakt gipsplaten>: Geen probleem moppie!!! Komp voor mekaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Iemand dus een verlaagd plafonnetje gemaakt en vergeten de melder die aan het oorspronkelijke plafond hing te verwijderen?

Kan me niet voorstellen namelijk dat je dit bewust zo aanlegt.

Of een vorige eigenaar die dacht grappig te zijn, dat kan natuurlijk ook :P

[ Voor 17% gewijzigd door Glenfiddich op 14-08-2024 15:17 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
Glenfiddich schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:16:
Of een vorige eigenaar die dacht grappig te zijn, dat kan natuurlijk ook :P
blijkbaar te ver onder de vraagprijs moeten verkopen ;-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:25

D4NG3R

kiwi

:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ef9UqQn0oCSZnFw5U1NM2ppcFyI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0ujxAv3avwcYT6JMEFyGQwE5.png?f=user_large

Geweldig dat dit tot een goed einde is gekomen, maar al te veel "ik hoor een geluid" topics hier op Tweakers lopen nergens op uit.. -O-

[ Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 14-08-2024 15:21 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:43
Mooi dat je het gevonden hebt!
En ik wordt nu wel heel nieuwsgierig naar die video maar hier blijft Streamable een draaiend icoontje geven, geen video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnesteek
De rookmelder zat trouwens niet vastgemaakt, maar lag dus los daarop, dus hij is ook vanuit bovenaf denk ik ooit daar neergelegd, wat ik eigenlijk nog bizarder vind dan inderdaad een verlaagd plafond en daarbij ooit de melder vergeten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Wel een geweldige troll-actie dit. Rookmelder met volle batterij ergens plaatsen wat je gaat dichtbouwen voordat je je huis verkoopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 19:20

ViezeVis

Sample Text

Bij ons op kantoor hebben we in de serverruimte-vloer ook een aantal rookmelders zitten die het compartiment tussen de loopvloer en de betonvloer 'bewaken' dus zo heel raar vind ik het niet dat er een rookmelder in de vloer zit. Maar dat lijkt mij in deze situatie toch niet nodig/verplicht?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
ViezeVis schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:32:
Bij ons op kantoor hebben we in de serverruimte-vloer ook een aantal rookmelders zitten die het compartiment tussen de loopvloer en de betonvloer 'bewaken' dus zo heel raar vind ik het niet dat er een rookmelder in de vloer zit. Maar dat lijkt mij in deze situatie toch niet nodig/verplicht?
Als je het al bewust doet, dan zou je er toch een luikje oid verwachten om de batterij te kunnen vervangen.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 22:39
Wat een vermaak dit, ik heb puur dit topic gebookmarked omdat ik nieuwsgierig was naar het resultaat :o

MTB Trail Traffic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

KNed schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:24:
Mooi dat je het gevonden hebt!
En ik wordt nu wel heel nieuwsgierig naar die video maar hier blijft Streamable een draaiend icoontje geven, geen video.
Hier een stilll uit de video waar ie ligt (rode cirkel) van boven genomen denk ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wC_YmmGu8jsSzt8DVUPplItxIk4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ThBcVSVWGdh4Yr3v7G1m0lEF.png?f=fotoalbum_large

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Nu online
Leuk topic om te volgen en fijn dat het opgelost (en terug gekoppeld!!) is. En ja, vrij bizar maar ik sta er niet eens van te kijken. Op m'n vorige werk kwamen we er een paar maanden na een verbouwing achter dat we een thermostaat kwijt waren. Na behoorlijk wat zoekwerk kwamen we erachter dat ie bovenop het iets verlaagde en inmiddels netjes gestucte plafond "opgeborgen" was :+

Om dat niet te hoeven slopen is dat toen met een nieuwe thermostaat en workaround opgelost :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 22:09
zonnesteek schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:52:
WE HEBBEN HET!

Gentlemen, we got him!

Mooi dat het gelukt is _/-\o_ gevalletje picobello BV....wat een prutser(s) om een plafond over een rookmelder te maken :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 08:41
Mooi! Kan je meteen je leidingen isoleren, je stookt voor de muizen nu ;)
Pagina: 1