Ik twijfel tussen 2 1440p monitoren met allebei wat voor- en nadelen.
De eisen zijn dus 1440p, zo hoge mogelijk refreshrate, 27", zo lang mogelijke garantie & IPS.
Ik kom van een 1080p TN scherm af:
uitvoering: AOC G2590FX Rood, Zwart
Ik speel FPS games en zet soms in donkere games het gamma vaak (tijdelijk) lager om e.e.a. beter te zien.
Contrast/alles heel donker vind ik niet boeiend, een VA paneel vind ik dus te donker en ik denk dat ik met IPS vooruit ga t.o.v. TN?
Het nieuwe beeldscherm wil ik i.c.m. een GTX 1070 en RX 6800 XT gaan gebruiken (voornamelijk de AMD kaart).
Op internet heb ik al veel reviews gelezen (over de MSI is weinig professioneels te vinden) en specs opgezocht.
uitvoering: LG UltraGear 27GP850P-B Zwart
uitvoering: MSI G272QPF E2 Zwart
Onderstaande twee had ik eerder ook nog op het oog maar de Dell valt af i.v.m. de prijs(stijging) en de Samsung i.v.m. de blijkbaar verouderde DP 1.2 en HDMI 2.0 connecties... redelijk belachelijk voor zo'n recente monitor.
Wellicht heeft een medetweaker wat aan die info.
De Dell komt goed uit reviews en was recent nog veel beter betaalbaar maar ik twijfelde toen nog.
Beide hebben "maar" 8 bit kleuren diepte.
uitvoering: Dell G2724D Zwart
uitvoering: Samsung Odyssey G5 G50D 27" (DG502EU) Zwart
Hier nog de Tweakers vergelijking van de 4 genoemde monitoren.
https://tweakers.net/pric...;2046696;2087016;1959100/
De MSI springt bij mij het meeste in het oog.
+Sommige webshops geven 3 jaar garantie, dat is een jaar meer dan wat je bij veel andere schermen krijgt.
+Aantrekkelijke prijs
+Voldoet aan mijn eisen
+180 hz, iets meer dan de LG
+Voet is in hoogte verstelbaar
+De MSI is nieuwer dan de LG dus wellicht weer beter doorontwikkeld/betere techniek qua paneel.
De LG staat sinds kort in de pricewatch met een nieuwe naam (P-B) maar ik begrijp dat dit vrijwel hetzelfde beelscherm is van een paar jaar oud met alleen andere energie specs?
-Weinig (professionele) reviews over te vinden.
-De helderheid van 300 cd/m2 is dus 25% lager dan vergelijkbare beeldschermen.
-Geen HDR400, maar ik lees overal dat dit nogal waardeloos/een gimmick is.
-Geen speakers maar die zal ik absoluut niet missen.
Eigenlijk neig ik dus nu het meeste naar de MSI.
Ik ben er geen fan van maar ik overweeg om deze gewoon op de gok te bestellen en het maar te ervaren.
Zijn er nog medetweakers met tips en/of meer hands on ervaring met de MSI monitor?
De eisen zijn dus 1440p, zo hoge mogelijk refreshrate, 27", zo lang mogelijke garantie & IPS.
Ik kom van een 1080p TN scherm af:
uitvoering: AOC G2590FX Rood, Zwart
Ik speel FPS games en zet soms in donkere games het gamma vaak (tijdelijk) lager om e.e.a. beter te zien.
Contrast/alles heel donker vind ik niet boeiend, een VA paneel vind ik dus te donker en ik denk dat ik met IPS vooruit ga t.o.v. TN?
Het nieuwe beeldscherm wil ik i.c.m. een GTX 1070 en RX 6800 XT gaan gebruiken (voornamelijk de AMD kaart).
Op internet heb ik al veel reviews gelezen (over de MSI is weinig professioneels te vinden) en specs opgezocht.
uitvoering: LG UltraGear 27GP850P-B Zwart
uitvoering: MSI G272QPF E2 Zwart
Onderstaande twee had ik eerder ook nog op het oog maar de Dell valt af i.v.m. de prijs(stijging) en de Samsung i.v.m. de blijkbaar verouderde DP 1.2 en HDMI 2.0 connecties... redelijk belachelijk voor zo'n recente monitor.
Wellicht heeft een medetweaker wat aan die info.
De Dell komt goed uit reviews en was recent nog veel beter betaalbaar maar ik twijfelde toen nog.
Beide hebben "maar" 8 bit kleuren diepte.
uitvoering: Dell G2724D Zwart
uitvoering: Samsung Odyssey G5 G50D 27" (DG502EU) Zwart
Hier nog de Tweakers vergelijking van de 4 genoemde monitoren.
https://tweakers.net/pric...;2046696;2087016;1959100/
De MSI springt bij mij het meeste in het oog.
+Sommige webshops geven 3 jaar garantie, dat is een jaar meer dan wat je bij veel andere schermen krijgt.
+Aantrekkelijke prijs
+Voldoet aan mijn eisen
+180 hz, iets meer dan de LG
+Voet is in hoogte verstelbaar
+De MSI is nieuwer dan de LG dus wellicht weer beter doorontwikkeld/betere techniek qua paneel.
De LG staat sinds kort in de pricewatch met een nieuwe naam (P-B) maar ik begrijp dat dit vrijwel hetzelfde beelscherm is van een paar jaar oud met alleen andere energie specs?
-Weinig (professionele) reviews over te vinden.
-De helderheid van 300 cd/m2 is dus 25% lager dan vergelijkbare beeldschermen.
-Geen HDR400, maar ik lees overal dat dit nogal waardeloos/een gimmick is.
-Geen speakers maar die zal ik absoluut niet missen.
Eigenlijk neig ik dus nu het meeste naar de MSI.
Ik ben er geen fan van maar ik overweeg om deze gewoon op de gok te bestellen en het maar te ervaren.
Zijn er nog medetweakers met tips en/of meer hands on ervaring met de MSI monitor?
[ Voor 16% gewijzigd door HugoBoss1985 op 13-08-2024 16:24 ]