Outlook e-mail per map back-uppen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciesouw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09-2024
Mijn vraag

Op mijn werk heb ik een aantal verschillende Outlook-submappen/subfolders per project waar ik aan werk. Nu zou ik graag alle e-mails per submap willen opslaan op een andere locatie dan Outlook, om te archiveren. Daarbij wil ik de mails per project duidelijk gescheiden houden, dus niet één grote back-up maken (met een .pst-bestand) waar meteen al mijn mail in zit, maar bij voorkeur een .zip of iets dergelijks per projectmapje. Dit lijkt echter niet te kunnen.

Heeft iemand enig idee of er een mogelijkheid is om mijn Outlook-mails gescheiden te archiveren buiten Outlook? Ik ben heel benieuwd en alvast bedankt voor eventuele reacties.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MS Outlook, windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op internet maar daar enkel oplossingen met een .pst-bestand gevonden. Ik heb ook geprobeerd om al mijn mails in de submap te kopiëren en te plakken in de verkenner, zodat ik ze daarna kan zippen. Als er echter mails met voor de Verkenner verboden tekens inzitten (zoals /,|, ", etc.) kan ik de mails niet opslaan.

Ik heb ook geprobeerd om meerdere mails als bijlage in één nieuwe mail te stoppen, en die vervolgens op te slaan, maar al heel snel bereik je dan de maximale bijlagegrootte. Om dat voor duizenden mailtjes te doen is helaas te veel werk. Dat geldt al helemaal voor elke mail apart opslaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 11:17

Nielless

Born at a very young age.

Met een .pst exporteren kun je ook gewoon per submap een exportje maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ku4d2kE37l2RB-x-XkmHtK56Qmc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fSmVDAWs58ZRCFoE6slNDMLa.png?f=user_large

Als je projectnaam dus een bepaalde submap is, kun je die gewoon apart backuppen.

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Dat zit gewoon standaard in Outlook... afhankelijk van de versie dan. In 'new Outlook' kan dit niet meer (imo new outlook is klote, heel veel functionaliteit is eruit gesloopt), maar in voorgaande versies ga je naar bestand -> openen -> importeren/exporteren -> naar een bestand exporteren -> outlook gegevens bestand -> en daarna krijg je de keuze welke mappen je wilt opslaan naar een pst.

Ennuh... dit had je uiteraard met een eenvoudige google zoekopdracht ook kunnen vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciesouw
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik zie nu dat ik ben vergeten iets te verduidelijken... Ik zou graag ook nog eens per map, een aparte back-up willen maken van de mails per maand. Is dat mogelijk met een .pst, of moet ik dan eerst ook al die mails per maand in een apart mapje zetten? Ik heb de indruk dat het dat laatste is.

Makkelijker kunnen we het niet maken haha. Hierover vond ik dus niets op internet tussen de posts over een .pst-backup. Maar kan ook aan mijn zoekopdrachten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 11:17

Nielless

Born at a very young age.

Dan zul je inderdaad weer aparte submappen moeten maken en apart backuppen. Lijkt me best veel werk ;)

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciesouw
Ah daar vreesde ik al voor. Ik wil gewoon van die .pst-bestanden af, vind het vervelend dat je aan de beperkingen die daarbij horen vast zit. Maar als zelfs tweakers het niet weet zal er weinig aan te doen zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
ciesouw schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:12:
Ah daar vreesde ik al voor. Ik wil gewoon van die .pst-bestanden af, vind het vervelend dat je aan de beperkingen die daarbij horen vast zit. Maar als zelfs tweakers het niet weet zal er weinig aan te doen zijn denk ik.
Je kan filters aanmaken voor het exporteren... maar het worden op die manier altijd pst bestande en je zal per keer een nieuw filter moeten aanmaken. Als je het anders wil dan zal je het handmatig moeten doen door de emails te selecteren die je op wilt slaan.

Wat ook kan is de emails in de map selecteren en deze naar de verkenner slepen, dan exporteer je losse msg bestanden, maar de indeling qua mappen/datums etc zal je altijd nog zelf moeten maken... en de bestanden worden opgeslagen met alleen het onderwerp als bestandsnaam.

Anders wordt het kijken naar tools die je hierbij kunnen helpen, maar die gaan je dan vrijwel zeker geld kosten.
Pagina: 1