Eigenaardig gedrag van INNOVV motorcamera

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoncito
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-03 17:40
Beste medetweakers,

Ik heb sinds 2008 een dashcam en een helmcamera. Momenteel heb ik een INNOVV H5 die eigenaardig gedrag vertoont, en ik geen idee heb hoe dit op te lossen, en of het überhaupt normaal is. Ik heb de camera ingesteld gehad op verschillende modi, van 1080p 30/60 fps laag/middel/hoge bitrate tot 4K met en zonder beeldcorrectie (echt fishbowl lens die er op zit...), maar telkens hetzelfde probleem: Afspelen van opgenomen video wordt versneld afgespeeld (ongeveer 115%) :/

Op zich is dat versnelde afspelen niet zo'n probleem, maar het lijkt wel steeds alsof ik met een rotgang door mijn eigen woonwijk scheur. Ik rij sowieso altijd erg rustig door woonwijken en 30kmpu zones, maar op video lijkt dit nu totaal anders. Mijn vorige camera (ContourHD) had dit totaal niet. Het enige waar je aan kunt zien dat het versneld afspeelt, is de klok op het scherm. Het videoformaat omzetten naar een andere werkt soms wel, en soms weer niet. Omdat de camera ook telkens uitvalt en enkele seconden later doorgaans weer opstart (weer ander probleem, welke ik ook vorig jaar al heb aangekaart bij de fabrikant maar helaas is hun forum geheel verdwenen) mis ik video, en komt een ritje van een uur al gauw op 70 tot 80 bestanden. Erg vervelend voor opslag.. Ben ik thuis, en laat ik de camera bewegend beeld opnemen om te testen (gewoon tv bijvoorbeeld), dan is alles prima, zowel op de eigen accu als op de externe accu.
...

Vorig jaar nog met de fabrikant overlegd over de uitval steeds, kreeg er andere firmware voor, maar probleem kwam opeens terug tijdens mijn laatste rit. De geheugenkaart was wel vol, maar die zou in loop-modus moeten overschrijven. Geen fouten op de MicroSD-kaart gevonden die de juiste specs heeft voor 4k video.

---

Mijn vraag: Hoe komt het dat mijn video zo snel afspeelt en hoe kan ik dat terugzetten? De versnelling lijkt ongeveer 15% te zijn. Ik heb de camera ingesteld op 1080p 60fps medium bitrate, loop-modus 5 minuten. Mocht ik een keer tijdens een rit "ergens mee in aanraking komen" en ik laat de video ervan zien, dan ziet het eruit alsof ik veel te hard rij 8)7 Het afspelen gaat zowel op mijn laptop als op mijn Android telefoon versneld, en het maakt niet uit wat voor soort videospeler ik gebruik. Omzetten naar een ander formaat (naar h265 bijvoorbeeld) is tijdrovend, maar lost het probleem vervolgens wel op.

Format : AVC
Format profile : High@L4.2
Format settings : CABAC / 1 Ref Frames
Format settings, Reference frames : 1 frame
Format settings, GOP : M=1, N=8
Muxing mode : Container profile=Main@4.2
Codec ID : avc1
Duration : 5 min 0 s
Bit rate : 24.0 Mb/s
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Constant
Frame rate : 60.000 FPS

Ik gebruik doorgaans MPC-HD voor afspelen, en andere video's vetonen dit gedrag niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:37
Is dit al sinds aanschaf?

Ik zie bijvoorbeeld dit staan:
The fast-motion recording mode, or time-lapse recording, is a way to film over a long period of time and then compress it into a short video. There are different rates to choose from, including 2x, 4x, 6x, 10x, and 15x. Because frames are shot at a longer interval than normal rate, you are able to watch the time passing much faster than in reality, just like the footage of growing seeds or shifting colour of a day that we often see in nature documentaries.
Al is 2x natuurlijk niet 115%. Maar staat deze optie uit?

Neem je ook geluid op? En is dat dan ook versneld? Want dan zou het wel meevallen dat ze denken dat je te hard rijdt.

Heb je ook de laatste firmware?
H5.C.20230213.V1.1.02

[ Voor 5% gewijzigd door Christoxz op 13-08-2024 12:55 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoncito
Dit is inderdaad al vanaf dat ik de camera heb. Ik kijk niet heel vaak terug, alleen als er eens iets gebeurt. Zo reed ik een maandje of wat terug bijna tegen een opstijgende eend aan bijvoorbeeld.

De opties voor versnelde weergave en andere effecten staan uit. Ik heb waarschijnlijk wel een van de allereerste veries van de camera, want de houder is niet kantelbaar (onhandig). De genoemde firmware is ook wat ik heb, en geluid is niet echt te beoordelen aangezien de microfoon enorm suist (al bij lage snelheid) en ik praat onderweg eigenlijk nooit met iemand... Daarom staat het volume vrij laag. Ik weet dat de camera is bedoeld om zulk soort time-lapse video's te maken, maar daar heb ik hem niet voor. Daarom heb ik die opties ook allemaal uitgeschakeld. De eerste video's die ik terugkeek waren inderdaad 2x of 3x. Toen ik dat merkte heb ik alles uitgeschakeld, maar ik hou alsnog die eigenaardige versnelling over?

Laat ik het zo zeggen: Als ik het begin van elke rit terugkijk, is dat altijd bij mijn huis in de wijk. Ik rij dan doorgaans 20kmpu (teveel fietsers/voetgangers/kinderen/dode hoeken hier) maar dat ziet er eerder uit als het dubbele. Daar kan ik niet mee aan komen bij mijn verzekeraar, als er iets gebeurt (al helemaal niet tijdens een proefrit op een andere motor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
Ik rij dan doorgaans 20kmpu (teveel fietsers/voetgangers/kinderen/dode hoeken hier) maar dat ziet er eerder uit als het dubbele. Daar kan ik niet mee aan komen bij mijn verzekeraar, als er iets gebeurt (al helemaal niet tijdens een proefrit op een andere motor).
Ik denk dat dat wel mee zou vallen, zeker omdat je aangeeft dat de tijd ook sneller loopt.
Dus mocht je beeld materiaal nodig heben, (bij een kleiner incident), zet je het zelf toch even goed?

Ik zou verder gewoon weer contact opnemen met INNOVV, of de verkoper. Geen idee hoelang geleden deze is aangeschaft, maar het lijkt mij op een product die niet werkt als beloofd.
Ben ik thuis, en laat ik de camera bewegend beeld opnemen om te testen (gewoon tv bijvoorbeeld), dan is alles prima, zowel op de eigen accu als op de externe accu.
je zou dan denken aan een instelling, die dan alleen versnelt op zulk soort momenten, maar zou dan een feature moeten zijn met een instelling, die is er blijkbaar gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoncito
Ik heb inderdaad al eens gedacht aan een buggy eerste versie. Ik weet dat het uiteindelijke model een stuk handiger is. Inmiddels heb ik, als early adopter, geen garantie meer, ondanks dat ik al vaker contact heb gehad met de fabrikant (ik schreef al: het oude forum is weg en het nieuwe lijkt een beetje gecensureerd). Er bestaat ook nog een kans dat het te maken heeft met de app. Ik heb alleen wifi, en dat zorgt bij veel apps voor eigenaardige problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
geen garantie meer
Hoelang heb je hem al?
En als early adopter ook direct bij hun aangeschaft? Of zat er een verkoper tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoncito
Ik zie nu dat hij zo'n 18 maanden oud is. Maar ja, de reseller heeft niet echt veel op het gebied van deze camera, en het ziet er niet naar uit dat INNOVV veel resellers heeft in de EU. Ze verkopen wel direct van hun eigen website en de prijs is al zo'n 75 usd lager dan anderhalf jaar geleden. Ik werd zelf ook doorverwezen naar de fabrikant. Die hielp overigens uitstekend, maar ik zei al dat ik steeds eigenaardige problemen heb die niet te reproduceren zijn maar zomaar opduiken en weer verdwijnen... Het kan nog te maken hebben met oververhitting, slechte MicroSD prestaties (soms lijkt de video niet strak 60 fps te zijn maar minder, of variabel) of een slechte kabel of de app die telkens probeert contact te maken (maar wifi staat uit, tenzij het ding weer opnieuw opstart).

Dingen testen is lastig als je maar één cam hebt en niks kan uitwisselen, Eentje erbij kopen is weer geldverspilling :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoncito
Oké, even een update: Gisteren een nieuwe rit gemaakt met een nieuwe mSD-kaart. Eentje specifiek voor beveiligingscamera's. Het lijkt erop dat dit het euvel van uitvallende en herstartende camera heeft verholpen! :) Ik had de kaart eerder al eens geheel door de scanner gehaald, maar er kwamen geen fouten naar boven. Ik had vorig jaar al eens het idee dat de camera enorm heet werd. Ik heb nu ipv een Samsung EVO een Samsung Endurance kaartje. Ik hoop overigens niet dat kaartjes het snel begeven met deze camera.

Het beeld blijft (vind ik) toch erg vervormd. De lens is gewoon te bol en de beeldcorrectie is gewoon niet optimaal (in vergelijking met mijn oude camera). Ik ga nu nog maar eens spelen met de instellingen om te kijken of ik ergens verbetering mee kan bewerkstelligen en anders hopen dat er een nieuwe firmware komt die dit kan verbeteren.
Pagina: 1