MacBook Air (13-inch, Early 2014) - accu vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliacamille
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19-11-2024
Mijn vraag Batterij vervangen 10 jaar oude Macbook Air moeite waard?

Mijn laptop MacBook Air (13-inch, Early 2014), werkt in principe nog goed al wordt hij soms iets langzamer (maar ik moet hem ook gewoon opschonen denk ik). De accu werkt niet meer, hij moet altijd aan de stroom zitten en anders valt hij snel uit. Die wil ik dus laten vervangen. Alleen vroeg ik mij af of dat de moeite waard is bij een 10 jaar oude MacBook Air: het zou zonde zijn als hij volgend jaar ineens niet meer werkt of niet meer kan updaten en ik alsnog een nieuwe moet kopen.
Iemand met ervaring hiermee?
Het liefst vervang ik nml gewoon de batterij en doe ik nog even met deze laptop.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mac OS Big Sur 11.7.10 (misschien moet ik updaten hoor maar heb de laptop nu voor het eerst sinds een maand aangezet)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:22

nelizmastr

Goed wies kapot

De 2014 Macs krijgen al geen updates meer. Je krijgt nog een paar security updates en dat is het, voor de nieuwste macOS heb je een Mac uit 2019/2020 nodig.

Als je de accu zelf kunt vervangen is het nog de moeite, maar als je er ook nog iemand voor moet inhuren dan wordt het wel een lastige kosten/baten analyse.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Net geen €80, wanneer je het zelf aandurft. Compleet pakket met gereedschap.

Die batterij is nog 1 geheel wat niet vastgeplakt zit, dus makkelijk te verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@juliacamille Is maar net wat je wilt uitgeven.

Een Macbook Air M1 is bijvoorbeeld een fantastische laptop die je nu tweedehands al voor <550,- kan kopen. Dan merk je gelijk een wereld van verschil, krijg je nog jaren updates en ben je weer lekker bij de tijd.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Greatsword schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:12:
@juliacamille Is maar net wat je wilt uitgeven.

Een Macbook Air M1 is bijvoorbeeld een fantastische laptop die je nu tweedehands al voor <550,- kan kopen. Dan merk je gelijk een wereld van verschil, krijg je nog jaren updates en ben je weer lekker bij de tijd.
Dan heb je een laptop met 8GB memory en 256GB opslag. Dat is directe verspilling van natuurlijke bronnen en je geld. Als je uitkan met lage spes, dan zou ik lekker voor €80 een nieuw batterijtje erin plaatsen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:22

nelizmastr

Goed wies kapot

kamerplant schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:53:
[...]

Dan heb je een laptop met 8GB memory en 256GB opslag. Dat is directe verspilling van natuurlijke bronnen en je geld. Als je uitkan met lage spes, dan zou ik lekker voor €80 een nieuw batterijtje erin plaatsen.
Maar wel een onveilige laptop die misschien nog een jaar security updates krijgt en je dan toch mort vervangen. Zo gek is die vernieuwing dan ook weer niet.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanT
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-01 19:02
Ik heb toevallig nog een nieuwe MacBook Air 13 inch batterij rondliggen, paar weken geleden gekocht maar toch besloten om de MacBook weg te doen. Mocht je interesse hebben.

Maar als je het budget heb en je Mac wilt vervangen dan heb je inderdaad leuke MacBook Pro M1 of MacBook Air m1 rond de 600 euro +- , je krijgt wel de instap specs van 8GB ram 256gb helaas met een beetje geluk kan je wat hogere model vinden.
Pagina: 1