Krakend geluid soundbar bij wisselen audio stream

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:22

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Ik heb een LG SL10YG soundbar en gebruik deze in combinatie met een Nvidia Shield Android TV 16GB en een Philips 50PUS7304 Zilver TV. De Shield is via een HDMI kabel aangesloten op de soundbar, welke op zijn beurt verbonden is met de TV. Het videosignaal wordt dus vanuit de Shield via de soundbar doorgegeven aan de TV. Op deze manier kan ik gebruik maken van Dolby Atmos audo-streams die de Shield kan doorgeven maar die de TV niet ondersteund. Dit alles werkt prima, echter...

Als ik bepaalde audio-streams stop of vooruitspoel (waardoor deze kort stopt en daarna weer verder gaat) dan geeft de soundbar een fel statisch krakend geluid. Het is erg vervelend om te horen omdat het bijna klinkt alsof de soundbar dood gaat. Dit probleem speelt vooral bij Dolby Atmos streams. Sinds kort heb ik echter ook een Disney+ abonnement en die app lijkt het probleem ook veelvuldig te hebben. Vaak ook bij streams die helemaal geen Dolby Atmos zijn. En even voor de duidelijkheid, ik heb het over audio-streams maar ik bedoel natuurlijk de geluidssporen die bij een video horen. Er is echter niets mis met video vandaar dat ik alleen de audio benoem.

Ik heb natuurlijk al veelvuldig gegoogeld naar soortgelijke ervaringen maar ik kan niets vinden wat mijn probleem omschrijft. Namelijk dat het alleen speelt als de audio "stopt". Ik heb ook gezocht naar software updates maar die zijn er niet. Mijn laatste zelf bedachte optie zou nog zijn om de HDMI kabels te vervangen door... duurdere/betere kabels? Maar volgens mij zijn eigenlijk alle HDMI kabels hetzelfde. Een digitaal signaal wat wel of niet werkt. Daarom mijn vraag hier. Wie herkent dit probleem en wat zou een oplossing kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:51
Heb je een andere HDMI kabel getest?
Zit de netstekker goed in apparaat en wcd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
3dmazter schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:10:
Heb je een andere HDMI kabel getest?
Zit de netstekker goed in apparaat en wcd?
Zoals ik al schreef is het wisselen van de HDMI kabels nog niet getest, en twijfel ik over het nut daarvan. Met wat voor prachtige goudomrande kabels moet ik ze dan bijvoorbeeld vervangen?

De stekkers zitten naar mijn idee allemaal goed. Het lijkt me ook wel een erg specifiek probleem voor interferentie vanuit de voedingsbron. Het statische geluid is niet continu aanwezig he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:51
3raser schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:15:
[...]

Zoals ik al schreef is het wisselen van de HDMI kabels nog niet getest, en twijfel ik over het nut daarvan. Met wat voor prachtige goudomrande kabels moet ik ze dan bijvoorbeeld vervangen?

De stekkers zitten naar mijn idee allemaal goed. Het lijkt me ook wel een erg specifiek probleem voor interferentie vanuit de voedingsbron. Het statische geluid is niet continu aanwezig he.
De stekkers opnieuw uit en ingeplugt?
En HDMI kabel kun je gewoon bij de action halen voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franswes
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11-05 15:54
Bij mij hetzelfde probleem : krakend geluid van soundbar bij aanzetten andere apparatuur op HDMI aansluitingen van TV. :

Op een gegeven ogenblik deed de soundbar helemaal niets meer : Bleek kapotte voeding te zijn . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 04:01
Zelfde probleem hard kraken geluid uit de Samsung soundbar op de LG C3 4K 120hertz TV.

Met een ander merk TV geen problemen maar met de LG C1 en C3 TV wel problemen.

Kabels vervangen zelfs een 8K HDMI kabel gekocht mocht niet baten.

Ander merk TV bij cool Bleu geleend ;) en geen problemen.

Krakend geluid veel aanwezig bij het starten van een filmpje op YouTube.

Hond springt wel een meter in de lucht op de 2sits bank lol

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
mmxmmx schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:46:
Zelfde probleem hard kraken geluid uit de Samsung soundbar op de LG C3 4K 120hertz TV.

Met een ander merk TV geen problemen maar met de LG C1 en C3 TV wel problemen.

Kabels vervangen zelfs een 8K HDMI kabel gekocht mocht niet baten.

Ander merk TV bij cool Bleu geleend ;) en geen problemen.

Krakend geluid veel aanwezig bij het starten van een filmpje op YouTube.

Hond springt wel een meter in de lucht op de 2sits bank lol
Maar mijn TV ontvangt alleen een videosignaal. Het geeft geen audiosignaal door. Dat komt juist vanuit de Shield. Dus het lijkt me dan sterk dat de TV de oorzaak kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 04:01
3raser schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:06:
[...]

Maar mijn TV ontvangt alleen een videosignaal. Het geeft geen audiosignaal door. Dat komt juist vanuit de Shield. Dus het lijkt me dan sterk dat de TV de oorzaak kan zijn.
Ja heb het getest met 2x LG TVs en 1X met goedkoop merk TV en die was krakend geluid vrij.

Maar wat is die SHIELD dan want dat wil ik dan ook proberen.
Was nog vergeten dat soundbar en LG TV Dolby Atmos zijn en ook windows daar op afgesteld is.

Maak dus ook gebruik van de Atmos ingang van de TV soundbar zit daar op aangesloten.

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
mmxmmx schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:56:
Maar wat is die SHIELD dan want dat wil ik dan ook proberen.
Nvidia Shield is een mediaspeler. Een luxe Android TV box om het zo maar te zeggen.
Pagina: 1