HP usb C G5 Docking Station koppelen aan vaste PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyromadness
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-11-2024
Hallo leden,

Vanuit mijn werk heb ik een HP usb C G5 docking station met daaraan 2 beeldschermen.
Nu wil ik de zelfde schermen ook gaan gebruiken om mijn game pc eraan te koppelen via de docking station zodat ik toch de 2 beelschermen kan gebruiken. Dit omdat ik maar 1 uitgang voor beeldschermen op mijn videokaart heb.
Het probleem is dat de verbinding met de beeldschermen niet door komt naar mijn pc. De usb poorten van de docking station werken echter wel. Op mijn game pc zit geen aansluiting voor usb C en daarom heb ik de docking station verbonden met een usb 3.0 kabel naar de usb 3.0 poort van mijn pc. In theorie zou dus het beeldsignaal ook over de usb moeten gaan. Maar helaas werkt dit niet.

Weten jullie een oplossing hiervoor ?

Beste antwoord (via Pyromadness op 15-08-2024 09:59)

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Pyromadness schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:44:
Dit omdat ik maar 1 uitgang voor beeldschermen op mijn videokaart heb.
Op de website https://www.gigabyte.com/...060WF2OC-6GD-rev-10-11#kf kan ik tenminste twee aansluitingen herkennen, HDMI en DP? Kun je dat verifieren?

Als dat klopt
EN jouw beeldschermen hebben ook HDMI en DP
EN het dockingstation heeft dat ook
dan zou je mijn recept kunnen gebruiken.

1. Mijn dockingstation krijgt via USB-C van een laptop signaal, mijn twee beeldschermen zitten met een HDMI en een DP aangesloten.
2. Vanaf mijn PC met GTX 1650 gaan ook een HDMI en een DP kabel naar de beeldschermen.
3. Omschakelen doe ik op mijn beeldschermen, gewoon de input kiezen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:21
Wat voor computer heb je? Sluit je het aan op je moederbord?

Grote kans dat daar helemaal geen video overheen kan en dit dus niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ben wel benieuwd welke videokaart er maar één aansluiting voor een beeldscherm heeft :?

Sowieso gaat een gewone USB-USB kabel niks doen, er kan niet opeens magisch een beeldscherm signaal.

Begin inderdaad eens met het posten van de specificaties van je PC en hoesje eea hebt aangesloten?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyromadness
Het moederbord is de MSI X470 Gaming Plus Max en de videokaart is: Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G. Mijn kast is van Fractal Design maar weet zo niet welke type dit is.
Wat ik eigenlijk bedoelde met één aansluiting is dat er één hdmi en één displaypoort aansluiting op de videokaart zit. Op de docking station zitten twee displaypoort en één hdmi aansluiting.

Nu zitten de twee beeldschermen met een displaypoort kabel aangesloten op de docking station samen met de toetsenbord en muis. Dit alles wil ik dus koppelen aan de vast pc als dit mogelijk is.

[ Voor 6% gewijzigd door Pyromadness op 13-08-2024 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:32
Je hebt hiervoor Thunderbolt of Displayport alt modus nodig op een Type C stekker.
Beide niet beschikbaar op je MSI bord.

Ik zou een KVM overwegen.

Of knutselen?
uitvoering: Delock PCI Express Card > 1 x external USB Type-C 3.1 female + 1 ...

Echter is support van HP docks met laptops van derden erg matig, dus mocht je alsnog kunnen voldoen aan de benodigde interface, dan acht ik de kans dat het goed werkt nog steeds laag.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

Pyromadness schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:44:
Dit omdat ik maar 1 uitgang voor beeldschermen op mijn videokaart heb.
Op de website https://www.gigabyte.com/...060WF2OC-6GD-rev-10-11#kf kan ik tenminste twee aansluitingen herkennen, HDMI en DP? Kun je dat verifieren?

Als dat klopt
EN jouw beeldschermen hebben ook HDMI en DP
EN het dockingstation heeft dat ook
dan zou je mijn recept kunnen gebruiken.

1. Mijn dockingstation krijgt via USB-C van een laptop signaal, mijn twee beeldschermen zitten met een HDMI en een DP aangesloten.
2. Vanaf mijn PC met GTX 1650 gaan ook een HDMI en een DP kabel naar de beeldschermen.
3. Omschakelen doe ik op mijn beeldschermen, gewoon de input kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyromadness
@jeroen3 Een KVM switch is inderdaad het overwegen waard.

@DeBolle Het klopt inderdaad dat er een HDMi en DP op zit. Die optie die jij benoemd is inderdaad ook mogelijk. Dan moet ik alleen een usb kabel van de docking station naar de pc doen voor de toetsenbord en muis. Of iedere keer de toetsenbord en muis omsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

Pyromadness schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:19:
Of iedere keer de toetsenbord en muis omsteken.
Even denken in oplossingen, haal een willekeurige USB switch met twee uitgangen. Ik heb er een van Ali voor tien euro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CAoU7XEmjDYrCJdM-B9QBFFRSw=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/7978nFY9MZvTTZRUzsvUktBW.png?f=fotoalbum_medium

Pagina: 1