Win2k + SBLive + WinAmp + scrollen = kraak

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu een paar dagen Win2k en ik heb gemerkt dat Winamp mijn MP3 collectie vaak krakend weergeeft. Ben er nu wat meer op gaan letten en het gebeurt dus (bijna) altijd als ik in IE5 effe scroll. Nu staat er bij WinAmp.com wel "Your video card is taking bus bandwidth from your soundcard, there is nothing that Winamp can do or could do." maar ik had dit probleem dus niet onder Win98. Heb nu wel andere Detonator drivers geprobeerd maar dat helpt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

fijn is dat....ik heb dat dus wel soms met win98. met de nadruk op soms!....heel vaag.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
Humm, gaat ik effe testen, ben zo terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
oke, ben ik weer
had wat probleemen met winamp hij speelde niets meer af, maargoed opnieuw geinstalleerd en getest.
ik draai W2k met SB Live! 1024 (met nieuwste LiveWare versie) en WinAmp 2.6, ik heb even flink gaan kloten (scrollen in IE, veel windows open, gewoon even de cpu belasten dus) tijdens het spelen van een aantal mp3's, dat scrollen doet bij mij weinig krakte maar twee keer.
Maar mijn bass is zwaar fucked up bij gebruik van WinAmp 2.6 ik heb hier geen last van als ik hetzelfde doe bij andere mp3 players dus ga ik morgen even op zoek naar mijn vorige versie van winamp 2.5e ofzo kijken watie doet, moet nu gaan al die herrie heeft mijn vriendin wakker gemaakt (Damn...)
SeeYa, digital8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik had precies hetzelfde probleem en heb het in mijn bios kunnen oplossen dmv van mijn cachelatency te verhogen.

W2K zuigt blijkbaar meer dan 98SE.

Zet in je bios ook ff pnp os op nee.

Wat is je configuratie?
W2K zet alle pci kaarten op irq 9(bij mij dan).
PIII 500@560 asus p2b mamma plank 128 mb,blijft toch raar dat ie het zo slecht trekt.

Greetz Jur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:06
Het probleem met het kraken tijdens het scrollen kan veroorzaakt worden door dat busmastering niet aanstaat. Als je een pci geluidskaart en videokaart hebt, dan moet voor beide busmastering aanstaan, wat alleen kan werken als de kaarten een verschillend irq hebben. Bij agp kaarten moet er ook een irq toegewezen worden. Nieuwe drivers willen ook wel eens problemen oplossen.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Pagina: 1