Goedendag Tweakers,
In mijn appartement heb ik een probleem met een stopcontact die ook aangesloten zit met een (dimmer) wisselschakelaar van Livolo.
Het stopcontact werkt alleen als de dimmer aan is gezet wat al raar is.
Onderstaand hoe de oude bewoners de draden hebben vastgemaakt. Links op het plaatje is de dimschakelaar en rechts de wcd:
:strip_exif()/f/image/y8O1FGg0pB3ZjlKZq4Zv8xcw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8clcvScBLyqQB0nZnWWs5kel.jpg?f=fotoalbum_large)
De andere hotelschakelaar is zoals hieronder verbonden. Ik denk dat deze wel goed zit:
:strip_exif()/f/image/6EgkwgveU6iYXjb7Z77lswhH.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij moet ik gewoon de fasedraad (bruin) die uit de muur komt en nu in de schakelaar bij L1 zit, overhevelen naar de L van het stopcontact. Maar moet ik niet iets voor in de plaats van L1 terugzetten? Helaas geen groot verstand van elektrakabels en misschien dat jullie een makkelijke oplossing zien.
Alvast zeer dank voor uw moeite.
Meer (technische) installatie wordt het niet => schopje naar DEI
In mijn appartement heb ik een probleem met een stopcontact die ook aangesloten zit met een (dimmer) wisselschakelaar van Livolo.
Het stopcontact werkt alleen als de dimmer aan is gezet wat al raar is.
Onderstaand hoe de oude bewoners de draden hebben vastgemaakt. Links op het plaatje is de dimschakelaar en rechts de wcd:
:strip_exif()/f/image/y8O1FGg0pB3ZjlKZq4Zv8xcw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8clcvScBLyqQB0nZnWWs5kel.jpg?f=fotoalbum_large)
De andere hotelschakelaar is zoals hieronder verbonden. Ik denk dat deze wel goed zit:
:strip_exif()/f/image/6EgkwgveU6iYXjb7Z77lswhH.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij moet ik gewoon de fasedraad (bruin) die uit de muur komt en nu in de schakelaar bij L1 zit, overhevelen naar de L van het stopcontact. Maar moet ik niet iets voor in de plaats van L1 terugzetten? Helaas geen groot verstand van elektrakabels en misschien dat jullie een makkelijke oplossing zien.
Alvast zeer dank voor uw moeite.
Meer (technische) installatie wordt het niet => schopje naar DEI
[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 16-08-2024 08:34 ]