Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC voor thuiswerken (o.a. Citrix), maar ook af en toe een leuke game spelen (denk aan b.v. warzone oid).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zal zelf rond de 1000-1200 te denken, mag wat meer als het ook veel beter wordt
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alleen een 27" dell monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
32 GB ram, CPU en GPU sweetspot qua prijs kwaliteit.
Gebaseerd op verschillend BBG's
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kijkend naar prijs kwaliteit kom ik gevoelsmatig uit bij AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil graag een kleine kast, zo onopvallend mogelijk. Mini ITX zal moeilijk worden ivm de prijzen en koeling/ruimte. Vandaar de wens voor Micro ATX.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zit te twijfelen tussen de AMD Ryzen 7 7700 (tray) of de AMD Ryzen 5 7600 (Boxed). Deze zitten redelijk dicht bij elkaar qua prijs, de een wat sneller, de ander wat meer cores.
Qua GPU heb ik nu een RX 7700 XT in het wensenlijstje, maar een 4060 zou denk ik ook kunnen.
Zou graag advies willen hierin.
Daarnaast de volgende vragen:
- Is de GPU te veel kijkend naar de rest van het systeem? Is het enigzins in balans?
- Heeft het hebben van 2 ssd's nog voordelen, of tegenwoordig niet meer? (os/data)
- En zit alleen nog wel met de vraag in hoeverre het geluid van de mobo "minder' is (lezend in de artikelen en reviews).
Dit is wat ik tot nu toe heb
PC voor thuiswerken (o.a. Citrix), maar ook af en toe een leuke game spelen (denk aan b.v. warzone oid).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zal zelf rond de 1000-1200 te denken, mag wat meer als het ook veel beter wordt
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alleen een 27" dell monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
32 GB ram, CPU en GPU sweetspot qua prijs kwaliteit.
Gebaseerd op verschillend BBG's
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kijkend naar prijs kwaliteit kom ik gevoelsmatig uit bij AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil graag een kleine kast, zo onopvallend mogelijk. Mini ITX zal moeilijk worden ivm de prijzen en koeling/ruimte. Vandaar de wens voor Micro ATX.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zit te twijfelen tussen de AMD Ryzen 7 7700 (tray) of de AMD Ryzen 5 7600 (Boxed). Deze zitten redelijk dicht bij elkaar qua prijs, de een wat sneller, de ander wat meer cores.
Qua GPU heb ik nu een RX 7700 XT in het wensenlijstje, maar een 4060 zou denk ik ook kunnen.
Zou graag advies willen hierin.
Daarnaast de volgende vragen:
- Is de GPU te veel kijkend naar de rest van het systeem? Is het enigzins in balans?
- Heeft het hebben van 2 ssd's nog voordelen, of tegenwoordig niet meer? (os/data)
- En zit alleen nog wel met de vraag in hoeverre het geluid van de mobo "minder' is (lezend in de artikelen en reviews).
Dit is wat ik tot nu toe heb
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 220,68 | € 220,68 |
1 | Moederborden | ASRock B650M PG Riptide | € 162,59 | € 162,59 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 7700 XT Gaming OC 12G | € 419,- | € 419,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Silent Black Solid | € 83,54 | € 83,54 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 115,90 | € 115,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 59,90 | € 59,90 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 129,90 | € 129,90 |
Totaal | € 1.221,41 |