Geen beeld signaal en pc gaat niet meer uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erriedepro
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-04 11:19
Mijn vraag
Tijdens het gamen gaf mijn PC ineens geen beeld meer. De PC bleef draaien maar het scherm knalt op “no signal”. Alles wat ik dusver heb geprobeerd (zie hieronder) is zonder succes. Ik ben benieuwd of iemand een idee heeft wat de oorzaak kan zijn?
...

Relevante software en hardware die ik heb:
- AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed
- Gigabyte B450M DS3H V2
- G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
- Corsair CV650 (CP-9020236-EU)
- Kingston A2000 500GB
- Nvidia GTX 1080

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- zodra ik de pc aanzet, gaat het beeld ook aan en geeft het “no signal” aan waarna hij uit gaat
- de PC kan niet geforceerd uitgezet worden door de uit/aan knop, enkel door de stroom eraf te halen
- 1x is het me gelukt dat de PC opnieuw opstartte en wel beeld gaf, waarna het na 20 seconden weer uit viel
- het beeldscherm zelf werkt prima op bijvoorbeeld een laptop met dezelfde kabel
...

Beste antwoord (via erriedepro op 27-08-2024 23:03)

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:07

HugoBoss1985

Xenotech

Videokaart gaar of voeding gaar.
Ik gok op de videokaart gezien de leeftijd.
Alles kan kapot (zijn).
Alle fans draaien? Geen stofophoping?

Je zult gewoon zaken moeten gaan uitsluiten.
Andere onderdelen testen, huidige onderdelen een voor een (eruit halen).
Ik zou eerst de videokaarten wisselen van dit systeem en eentje van een goed werkend systeem.
Dan beide pc's testen.

[ Voor 112% gewijzigd door HugoBoss1985 op 12-08-2024 22:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Videokaart gaar of voeding gaar.
Ik gok op de videokaart gezien de leeftijd.
Alles kan kapot (zijn).
Alle fans draaien? Geen stofophoping?

Je zult gewoon zaken moeten gaan uitsluiten.
Andere onderdelen testen, huidige onderdelen een voor een (eruit halen).
Ik zou eerst de videokaarten wisselen van dit systeem en eentje van een goed werkend systeem.
Dan beide pc's testen.

[ Voor 112% gewijzigd door HugoBoss1985 op 12-08-2024 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erriedepro
Dank voor je snelle reactie. Ja alle fans draaien en inderdaad geen stofophopingen. Ik ga eens beginnen met de videokaart en voeding uitsluiten dan. Dankjewel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Probeer eerst ook eens de videokaart/stekkers en ram geheugen eruit te halen en goed opnieuw te plaatsen?
Eventueel ook stof verwijderen.
Misschien gewoon slechte contacten?
Uiteraard met alle power eraf.

Ook kan je nog een volledige CMOS reset doen:
Dus stekker eruit, CMOS batterij eruit en dan ook Bios jumper reset doen.

Reddit r/ASRock: X670E Steel Legend - CPU LED Indicator
ZatarraNL schreef op zondag 18 februari 2024 @ 20:09:
Had ik niet verwacht, maar met stekker eruit, CMOS batterij eruit en met Bios jumper reset: Ik kan weer in de bios. Nu het geheugen maar even grondig testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

The_Doman schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:22:
Probeer eerst ook eens de videokaart/stekkers en ram geheugen eruit te halen en goed opnieuw te plaatsen?
Eventueel ook stof verwijderen.
Misschien gewoon slechte contacten?
Uiteraard met alle power eraf.

Ook kan je nog een volledige CMOS reset doen:
Dus stekker eruit, CMOS batterij eruit en dan ook Bios jumper reset doen.

Reddit r/ASRock: X670E Steel Legend - CPU LED Indicator

[...]
Geheugen module defect, geheugenslot defect, het kan allemaal. Bios problemen die dit uit het niets veroorzaken heb ik nog niet meegemaakt maar ik geloof alles qua issues met pc's.

Vuile/slechte contacten kun je met contactcleaner inspuiten om te proberen.
Eerst stof grondig verwijderen met perslucht.

@erriedepro Laat het even weten.

[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 12-08-2024 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:23
Ik zou eerst eens kijken of de videokaart nog goed in zijn slot zit. Als je die niet ondersteund wil die nog wel eens heel langzaam, over de jaren heen, uit zijn PCIe slot zakken.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

The Reeferman schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 00:55:
Ik zou eerst eens kijken of de videokaart nog goed in zijn slot zit. Als je die niet ondersteund wil die nog wel eens heel langzaam, over de jaren heen, uit zijn PCIe slot zakken.
Videokaarten zitten meestal, hopelijk, vastgeschroefd en pci-e sloten hebben vaak een klem.
Dus eruit zakken lijkt mij sterk.
Het pcb kan hierdoor wel vervormen, een pci-e slot ook (daarom zijn er reinforced sloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 06:23:
[...]

Videokaarten zitten meestal, hopelijk, vastgeschroefd en pci-e sloten hebben vaak een klem.
Dus eruit zakken lijkt mij sterk.
Het pcb kan hierdoor wel vervormen, een pci-e slot ook (daarom zijn er reinforced sloten).
Bij een maat van me gaf de PC ineens raar beeld. Ik dacht eerst eens de videokaart er uit halen en op de IGPU proberen. Maar toen ik de kaart los wou halen merkte ik, nadat ik de schroef los had gedraaid, dat de kaart nog maar half in het PCIe slot hing. Kaart er weer goed ingedaan en beeld was weer goed.
Als ik mijn 1080Ti niet ondersteun hangt ie ook al een stuk naar beneden met de achterkant.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

The Reeferman schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:36:
[...]

Bij een maat van me gaf de PC ineens raar beeld. Ik dacht eerst eens de videokaart er uit halen en op de IGPU proberen. Maar toen ik de kaart los wou halen merkte ik, nadat ik de schroef los had gedraaid, dat de kaart nog maar half in het PCIe slot hing. Kaart er weer goed ingedaan en beeld was weer goed.
Als ik mijn 1080Ti niet ondersteun hangt ie ook al een stuk naar beneden met de achterkant.
Had dat slot een klem?
Ik kan mij sinds mijn eerste (939) pci-e moederbord geen pci-e slot herinneren zonder enige vorm van klem.
Wellicht had je maat de kaart niet goed in het slot gedrukt?
De schroeven lijkt mij anders ook wel voldoende tenzij je een gammele behuizing hebt en de boel wild gaat vervoeren.

@erriedepro Nog nieuws?

[ Voor 7% gewijzigd door HugoBoss1985 op 13-08-2024 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Foutje.

[ Voor 97% gewijzigd door HugoBoss1985 op 13-08-2024 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:59:
[...]

Had dat slot een klem?
Ik kan mij sinds mijn eerste (939) pci-e moederbord geen pci-e slot herinneren zonder enige vorm van klem.
Wellicht had je maat de kaart niet goed in het slot gedrukt?
De schroeven lijkt mij anders ook wel voldoende tenzij je een gammele behuizing hebt en de boel wild gaat vervoeren.

@erriedepro Nog nieuws?
Ja, slot heeft gewoon een klem. Zat er gewoon goed in in eerste instantie en had ook jaren (6 ofzo) prima gewerkt. Is een Asus socket 1700 bord met i7 10700K en een Gigabyte GTX1080. Ik had het ook nog nooit eerder meegemaakt. Ik geloof niet dat die kaart er in de tussentijd was uit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

The Reeferman schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 23:00:
[...]

Ja, slot heeft gewoon een klem. Zat er gewoon goed in in eerste instantie en had ook jaren (6 ofzo) prima gewerkt. Is een Asus socket 1700 bord met i7 10700K en een Gigabyte GTX1080. Ik had het ook nog nooit eerder meegemaakt. Ik geloof niet dat die kaart er in de tussentijd was uit geweest.
De kaart zat dus geschroefd en zat (goed?) in de klem.
Hoe kon die kaart dan nog maar half in het slot hangen?
Ik begrijp dat niet.
Want die kaart kon dus niet zomaar uit het slot, voor de duidelijkheid.

Wellicht, zoals wellicht ook de TS vuile contacten.
Ik heb met contactcleaner wel eens schijnbare dode Moederborden werken gekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 14-08-2024 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
Ik weet nog dat ik die kaart los schroefde en toen had ik em ineens bijna los in mn hand. Hij haakte nog een beetje achter de klem. Maar die leek ook flink opgerokken. Hij had zich zelf over de jaren heen gewoon langzaam uit het slot getrokken door zijn gewicht. Ik vond het ook gek, maar ik ondersteun zware kaarten tegenwoordig standaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erriedepro
Dag allemaal,

Excuses voor de wat verlate reactie, het duurde even voordat ik een nieuwe videokaart had. Deze inmiddels geïnstalleerd en hij doet het weer Veel dank voor jullie hulp. @HugoBoss1985 @The Reeferman @The_Doman
Pagina: 1