Oplichter actief! 7800x3d

Pagina: 1
Acties:
  • 11.216 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elvir90
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:45
Hoi!

Zojuist ben ik er achtergekomen dat ik ben opgelicht. Medetweaker bood een 7800x3d aan die nooit is verstuurd. Via het mailadres alle details gestuurd.

Kunnen jullie er zsm naar kijken voordat meer mensen worden opgelicht?

BVD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-09 21:12
Modjes al dm gestuurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elvir90
Ik heb een antwoord via mail ontvangen van @Microkid. Maar volgens mij is dit een standaard e-mail daar de advertenties nog online staan.

Middels ontvang ik ook dm's van medetweakers die de dupe zijn van dezelfde oplichting :(

[ Voor 3% gewijzigd door Elvir90 op 12-08-2024 21:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In ieder geval aangifte doen. Wanneer je contact hebt met andere gedupeerden dan bij de aangifte vermelden dat die toegevoegd moet worden aan de aangifte van de anderen. Daarvoor moet je met elkaar de aangiftenummers delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je hebt eergisteren nog contact gehad. Beetje voorbarig om nu al meteen te spreken over oplichting? Geef het nog even, niet iedereen zit 24x7 op Tweakers.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Elvir90
Er melden meerdere mensen zich. Klinkt dat niet vreemd? Daarnaast werden mijn reacties onder zijn advertenties verwijderd door reacties uit te zetten. Klinkt vreemd, toch?

"Laatste wijziging op maandag 12 augustus 2024 20:02" klaarblijkelijk wel gewoon actief en online. Dus hij zit weldegelijk op Tweakers.

Ik ben ook op whatsapp geblokkeerd. Waarom zou je ditallemaal doen als alles legitiem is?

[ Voor 92% gewijzigd door Elvir90 op 12-08-2024 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLruben
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08-2024
Ook opgelicht door ****

[ Voor 17% gewijzigd door Microkid op 13-08-2024 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLruben
Mede slachtoffers pm mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLruben
Kan iemand mij het telefoon nummer op pm zetten voor de aangiften

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:00
Microkid schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:55:
Je hebt eergisteren nog contact gehad. Beetje voorbarig om nu al meteen te spreken over oplichting? Geef het nog even, niet iedereen zit 24x7 op Tweakers.
Ik blijf mij altijd verbazen hoe jullie reageren....
Door geen actie te ondernemen heeft hij nu nog meer tweakers opgelicht.

(Als ik iets verkoop dan vertel ik duidelijk wanneer ik het ga versturen en of het iets langer kan gaan duren)
Daarom verkoop ik liever op tweakers ipv marktplaats.

[ Voor 17% gewijzigd door Aggressor op 13-08-2024 08:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 12:13
In zijn advertentie staat dat deze processor te koop is omdat persoon in kwestie is overgestapt op nieuwe, zwaardere processor.

Echter, tegelijk zegt hij dat hij geen foto’s heeft omdat de processor nog in de computer zit.

Dat is natuurlijk extreem tegenstrijdig en een rode vlag.

Hij heeft wel maar 1 verhaal te vertellen. Zijn andere advertentie over de videokaart zegt praktisch hetzelfde. Alleen dan bij een andere winkel gekocht. Ook hier alleen foto’s van de doos. Niet van het product.

Duidelijke rode vlaggen dus.

[ Voor 30% gewijzigd door Panzer_V op 13-08-2024 08:00 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Panzer_V
NLruben schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 07:53:
Kan iemand mij het telefoon nummer op pm zetten voor de aangiften
Even een beetje zelf zoeken hè, anders lijkt het er op dat je wel heel makkelijk in dit soort scams trapt ;) .

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:28
Die tweaker heeft al minimaal 3x de 7800x3d "verkocht". Terwijl hij er maar 1 zou moeten hebben ivm upgrade.

Dit is heel erg aannemelijk een scammer. Of dat account is gehacked door een scammer. @Microkid zou toch hier goed naar kijken voordat er meer slachtoffers vallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Panzer_V
Microkid schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:55:
Het lijkt er nu dus op dat er 3 mensen voor 1 en hetzelfde product betaald hebben.

Los van het wel/ niet reageren van de verkoper. Is dit feit niet genoeg om op zijn minst de advertenties van deze gebruiker uit te zetten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:10
@Elvir90 @NLruben De kracht van Tweakers zit hem in de beoordelingen. Dus als jullie hem dan ook negatief beoordelen dan zou het vanzelf over moeten gaan met de verkopen. Desalnietemin mag de reactie van Tweakers wel iets actiever op dergelijke oplichting.

*sowieso

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
DonJunior schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:06:
@Elvir90 @NLruben De kracht van Tweakers zit hem in de beoordelingen. Dus als jullie hem dan ook negatief beoordelen dan zou het vanzelf over moeten gaan met de verkopen. Desalnietemin mag de reactie van Tweakers wel iets actiever op dergelijke oplichting.
En die wordt van verwijderd want "de deal is niet compleet rond gekomen" :+ Het gedrag van tweakers is aan de ene kant logisch (ze willen niet voorbarig zijn). Maar aan de andere kant met zoveel meldingen is het "yo bro lol wacht gewoon ff, je bent ongeduldig" natuurlijk een idiote opmerking.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLruben
Panzer_V schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:05:
[...]

Het lijkt er nu dus op dat er 3 mensen voor 1 en hetzelfde product betaald hebben.

Los van het wel/ niet reageren van de verkoper. Is dit feit niet genoeg om op zijn minst de advertenties van deze gebruiker uit te zetten?
Snelle 900 euro voor een photoshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Pas even op met de naam, er zijn meerdere Tweakers die een dergelijke naam voeren. Voor je het weet komt het bij de verkeerde uit (al is mij ondertussen wel duidelijk om wie het precies gaat)

@Elvir90 en @NLruben ik zie inderdaad dat jullie al een negatieve review hebben geplaatst. Helemaal top. (zo behoed je anderen voor dezelfde fouten)

[ Voor 0% gewijzigd door Microkid op 13-08-2024 09:28 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
NLruben schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:08:
[...]

Snelle 900 euro voor een photoshop
Dat photoshop waag ik nog te betwijfelen. Beide advertenties hebben dezelfde achtergrond, een witte gekreukte doek. Ik denk dat verkoper echt de doosjes in huis heeft en deze gefotografeerd heeft. 1 punt voor originaliteit :+ :+

En 3x 275 is 825, niet 900 O-)

Photoshop kan tegenwoordig meer dan 20 jaar geleden ;w 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Panzer_V op 13-08-2024 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLruben
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qaIovR_8WF-yWQ6SJGJ9YacIYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RzRWjDT9etdfUktpeMpA3vX9.jpg?f=fotoalbum_large

Photoshop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLruben
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gli5TZ-firpGY8zD1PJFo5enJMA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PK4GWuDuZ6XEKumphvUYyCbz.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLruben
Panzer_V schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:04:
[...]

Even een beetje zelf zoeken hè, anders lijkt het er op dat je wel heel makkelijk in dit soort scams trapt ;) .

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen
Ik heb geen contact gehad via WhatsApp. Mensen die dat wel hebben gehad kunnen dat nummer aan mij geven. Dan kan het toevoegen aan de aangiften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLruben
Zou hij soms de CPU-MAN van marktplaats kennen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Elvir90
Tja, wel of niet een duidelijke red flag. Het is altijd makkelijk om achteraf je vermoedens te bevestigen als je er daadwerkelijk weet van hebt. Ik moet toegeven dat ik wel een beetje verbaasd ben over de reactie van tweakers.

Ik heb in ieder geval zojuist aangifte gedaan en ik hoop dat anderen dit ook zullen doen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 18:29

artificial_sun

Mazda Rx7

Echt aangifte doen! Ik heb een keer in de rechtbank gezeten tegenover een Marktplaats oplichter. Dus het kan wel helpen.

Stadia was beter....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:27
Bij een onterechte overboeking kan je tegenwoordig de gegevens van de tegenrekening van de bank opvragen. Ze zullen eerst de persoon zelf benaderen en vragen om het bedrag terug te storten daarna mogen ze de naw geven zodat je zelf actie kan ondernemen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Elvir90 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:29:
Tja, wel of niet een duidelijke red flag. Het is altijd makkelijk om achteraf je vermoedens te bevestigen als je er daadwerkelijk weet van hebt. Ik moet toegeven dat ik wel een beetje verbaasd ben over de reactie van tweakers.

Ik heb in ieder geval zojuist aangifte gedaan en ik hoop dat anderen dit ook zullen doen.
Je kunt ook niet iedereen gelijk blokkeren. Er zijn altijd omstandigheden die zich kunnen voor doen. Daarnaast faciliteert Tweakers natuurlijk ook alleen maar. Er staan ook zo veel waarschuwingen op de V&A...

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:34
gielie schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:39:
Bij een onterechte overboeking kan je tegenwoordig de gegevens van de tegenrekening van de bank opvragen. Ze zullen eerst de persoon zelf benaderen en vragen om het bedrag terug te storten daarna mogen ze de naw geven zodat je zelf actie kan ondernemen.
in de praktijk al geprobeerd? Dit was voor de AVG mogelijk, nu niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Bertus schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:55:
[...]

Je kunt ook niet iedereen gelijk blokkeren. Er zijn altijd omstandigheden die zich kunnen voor doen. Daarnaast faciliteert Tweakers natuurlijk ook alleen maar. Er staan ook zo veel waarschuwingen op de V&A...
Mensen vallen vooral over de toon van het bericht. "het is jou schuld, je moet meer geduld hebben. Zeur niet" is niet de toon om een gesprek mee te beginnen

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

torretje2012 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:05:
[...]

https://www.betaalverenig...g/opvragen-naw-oplichter/

Er moet wel aan een aantal voorwaarden voldaan zijn. O.a. aangifte doen en er moet een waarschuwing te zijn op https://www.politie.nl/aa...roleer-handelspartij.html.
Bij het opvragen van de NAW bij uw bank moet u de kopie toevoegen van uw voltooide aangifte (punt 7) en het schermplaatje van de waarschuwing van de politie (punt 8). Zonder de kopie van de aangifte en het schermplaatje van de waarschuwing kan de bank de aanvraag niet in behandeling nemen.
En daarna kan je alleen via een civiele rechtsprocedure je geld terugvragen.

https://www.betaalvereniging.nl/naw-gegevens-ontvangen/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:30
[...]

Dit was voor de AVG juist niet mogelijk, en pas vanaf 2021 mogelijk gemaakt.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
[...]

Zeker kan dit wel zie link
Jouw bank neemt contact op met de bank waar de ontvanger de rekening heeft. Die bank vraagt de ontvanger om het geld weer terug over te maken.
Als de ontvanger het geld niet vrijwillig terugboekt, moet je zelf (juridische) maatregelen nemen. De banken geven op verzoek wel de contactgegevens van de ontvanger.
Misschien moet je niet tegen je bank vertellen dat je opgelicht bent want dan gaat het via de politie en moet je maar afwachten of ze er iets mee doen. De eigenaar van de rekening krijgt eerst een brief of hij het onverschuldigde bedrag wil terug storten binnen x periode, daarna zullen de naw doorgestuurd worden. Dit zal wel afschrikken denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door gielie op 13-08-2024 09:52 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
DonJunior schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:06:
En daarbij, als je een 'deal' scoort bij een Tweaker met 0 frontpage en 0 forumreacties, wat verwacht je dan zelf. De kans is dan toch vrij aannemelijk dat het te mooi is om waar te zijn, helemaal als je dan ook nog zo onhandig bent om vooraf geld over te maken naar een compleet onbekende.

Aan alle kanten gewaarschuwd worden voor oplichting, maar zodra mensen denken dat ze wat centen kunnen besparen dan gaan alle waarschuwingssystemen op idle. En dan de bal bij Tweakers neerleggen dat zij moeten acteren :z

[ Voor 3% gewijzigd door ouweklimgeit op 13-08-2024 09:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLruben
ouweklimgeit schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:52:
[...]

En daarbij, als je een 'deal' scoort bij een Tweaker met 0 frontpage en 0 forumreacties, wat verwacht je dan zelf. De kans is dan toch vrij aannemelijk dat het te mooi is om waar te zijn, helemaal als je dan ook nog zo onhandig bent om vooraf geld over te maken naar een compleet onbekende.

Aan alle kanten gewaarschuwd worden voor oplichting, maar zodra mensen denken dat ze wat centen kunnen besparen dan gaan alle waarschuwingssystemen op idle. En dan de bal bij Tweakers neerleggen dat zij moeten acteren :z
Positieve review van 2 maanden oud. Tevens heb je de chat voorafgaand van de betaling niet gelezen. Bovendien is het geen gekke prijs voor één cpu die een jaar geleden voor 329 euro te koop was

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

[...]

eigenlijk mis je een intermediair voor de transactie (zoals bij platformen als Vinted), dus dat het geld pas wordt overgemaakt aan de verkoper zodra de koper het vrij geeft na goede ontvangst.

ik ben het dus niet mee eens dat je bij voorbaat elke verkoper met laag aantal berichten moet wantrouwen want daarmee zou je de aanwas van nieuwe verkopers (die wel betrouwbaar zijn) om zeep helpen waardoor er veel minder aanbod en concurrentie ontstaat.

d:)b

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Elvir90
[...]

Nou ja, mooi voorbeeld van victim blaming/shaming. Meneer had een positieve review van afgelopen juni en hier en daar wat reviews geschreven. In de 25 jaar dat actief handel op internet is dit de eerste dat ik word opgelicht (gelukkig maar). Nu zeg ik niet dat ik een expert ben, maar het kan iedereen gebeuren.

ik leg de bal helemaal niet bij Tweakers. Maar ik wil voorkomen dat er nog meer mensen worden gescammed, lijkt me fair toch? Volgens mij zijn de advertenties nog altijd actief... Ik begrijp ook wel dat ik via Tweakers mijn geld niet terugkrijg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior
[...]

[..]. En dan de bal bij Tweakers neerleggen dat zij moeten acteren :z
Met alle respect, maar Tweakers kan zeker wel acteren door een account op non-actief te zetten als meerdere mensen aangeven te zijn opgelicht door een bepaalde gebruiker. De houding die men nu aanneemt, door te zeggen dat men niet te hard van stapel moet lopen, is niet heel sierlijk wat mij betreft.

Natuurlijk ga je je geld niet terugkrijgen via Tweakers, maar Tweakers kan wel actief handelen en daarmee nieuwe slachtoffers voorkomen toch? Of vind je dat ook onzin?

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

DonJunior schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:49:
[...]

Met alle respect, maar Tweakers kan zeker wel acteren door een account op non-actief te zetten als meerdere mensen aangeven te zijn opgelicht door een bepaalde gebruiker. De houding die men nu aanneemt, door te zeggen dat men niet te hard van stapel moet lopen, is niet heel sierlijk wat mij betreft.
Wij gaan niet acteren op basis van vermoedens, er moet eerst wel bewijs zijn. We willen voorkomen dat we iemand onterecht als oplichter aanmerken. Voor hetzelfde geld is een ouder overleden en is hij even niet online. Hij heeft in elk geval post van ons gehad met het verzoek te reageren. Vanwege de aanwijzingen dat hij de cpu aan 2 personen heeft verkocht is het account voor nu uit voorzorg gesloten.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:30
Microkid schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:53:
[...]Vanwege het vermoeden dat hij de cpu aan 2 personen heeft verkocht is het account voor nu uit voorzorg gesloten.
*3 personen

Buiten om deze case, vraag mij wel af wat jullie dan zien als bewijs? Een foto van een lege brievenbus? :+
Hoe zouden de kopers kunnen bewijzen dat zij echt zijn opgelicht?

[ Voor 26% gewijzigd door Christoxz op 13-08-2024 10:57 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Elvir90
[...]

Wij gaan niet acteren op basis van vermoedens, er moet eerst wel bewijs zijn. We willen voorkomen dat we iemand onterecht als oplichter aanmerken. Voor hetzelfde geld is een ouder overleden en is hij even niet online. Hij heeft in elk geval post van ons gehad met het verzoek te reageren. Vanwege het vermoeden dat hij de cpu aan 2 personen heeft verkocht is het account voor nu uit voorzorg gesloten.
Vreemd, ik heb duidelijke voorbeelden laten zien waarin de "verkoper" bewijs wegmoffelde, gedurende dezelfde periode gewoon online was. Dus de initiële reactie was gewoon misplaatst.

In ieder geval 3, volgens mij wel meer.

Blij dat het account nu eindelijk is gesloten.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 23:41
[...]

Wij gaan niet acteren op basis van vermoedens, er moet eerst wel bewijs zijn. We willen voorkomen dat we iemand onterecht als oplichter aanmerken. Voor hetzelfde geld is een ouder overleden en is hij even niet online. Hij heeft in elk geval post van ons gehad met het verzoek te reageren. Vanwege het vermoeden dat hij de cpu aan 2 personen heeft verkocht is het account voor nu uit voorzorg gesloten.
Dit maakt het niet duidelijker. Dus als er vermoedens zijn dat een item aan 2 mensen is verkocht kan er wel actie worden ondernomen? TS gaf aan dat er meerdere mensen hem ook al hadden benaderd, dus was dit vermoeden er al maandagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
DonJunior schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:49:
[...]
Natuurlijk ga je je geld niet terugkrijgen via Tweakers, maar Tweakers kan wel actief handelen en daarmee nieuwe slachtoffers voorkomen toch? Of vind je dat ook onzin?
Maar Tweakers is geen partij in de overeenkomst. Uiteraard kunnen ze proactief handelen en na klachten een account sluiten, maar onderaan de streep faciliteren ze slechts de mogelijkheid om een deal te sluiten en is het tussen koper en verkoper om eruit te komen.

En feit blijft dat het af en toe misloopt, er zullen altijd aanbieders zijn die ter kwader trouw handelen, maar daar heb je zelf een onderbuikgevoel voor om te bepalen of iets de moeite waard is. Ik zou persoonlijk al geen deal sluiten met iemand die minder dan 100 forum posts heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
Elvir90 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:59:
[...]

Vreemd, ik heb duidelijke voorbeelden laten zien waarin de "verkoper" bewijs wegmoffelde, gedurende dezelfde periode gewoon online was. Dus de initiële reactie was gewoon misplaatst.

In ieder geval 3, volgens mij wel meer.

Blij dat het account nu eindelijk is gesloten.
Account gesloten, een reactie zal je dan wel kunnen vergeten of kan hij dat nog wel doen.
De advertentie zou T.net moeten blokkeren denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

gielie schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:34:
Account gesloten, een reactie zal je dan wel kunnen vergeten of kan hij dat nog wel doen.
Reactie kan natuurlijk ook per email. :) Wellicht wat ouderwets, maar werkt nog wel. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Graag wijs ik iedereen nog even weer op dit topic: Reageren in een lopend topic? Lees dit eerst!

Binnen het Vraag & Aanbod forum worden met enige regelmaat gevoelige onderwerpen besproken zoals een geschil tussen twee gebruikers, oplichting of het vermoeden hiervan. Gelieve niet in dergelijke topics te reageren wanneer je zelf geen direct deel uitmaakt van hetgeen dat in het topic wordt besproken. Een uitzondering geldt voor neutrale, objectieve en onderbouwde reacties gebaseerd op betrouwbare bronnen, een autoriteit op het onderwerp of iemand die zich zo kan en mag presenteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 13-08-2024 11:48 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ouweklimgeit schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:24:
Maar Tweakers is geen partij in de overeenkomst. Uiteraard kunnen ze proactief handelen en na klachten een account sluiten, maar onderaan de streep faciliteren ze slechts de mogelijkheid om een deal te sluiten en is het tussen koper en verkoper om eruit te komen.
Maar kan Tweakers nieuwe overeenkomsten wel tegenhouden natuurlijk, zij hebben immers een faciliterende rol, bij overtreding van voorwaarden of de Wet, kan Tweakers dan toch prima overgaan tot het stoppen van de facilitatie voor die persoon? :) Gelukkig heeft men nu ook ingegrepen. :)
En feit blijft dat het af en toe misloopt, er zullen altijd aanbieders zijn die ter kwader trouw handelen, maar daar heb je zelf een onderbuikgevoel voor om te bepalen of iets de moeite waard is. Ik zou persoonlijk al geen deal sluiten met iemand die minder dan 100 forum posts heeft.
Ik vind het een beetje krom, dat iemand wel betrouwbaar/betrouwbaarder zou zijn als iemand meer dan 100 posts heeft op het forum. Dat is een beetje hetzelfde als zeggen wanneer iemand 10 jaar of kilometer fietst, die persoon opeens mag autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

gielie schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:34:
[...]
Dat lijkt dan ook al gebeurd te zijn.
Al dan niet als gevolg van het blokkeren van het account.
product: AMD Ryzen 7 7800X3D

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 12:07
- knip -

Zie de eerdere modbreak.

[ Voor 78% gewijzigd door Bor op 13-08-2024 13:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
[...]

Wij gaan niet acteren op basis van vermoedens, er moet eerst wel bewijs zijn. We willen voorkomen dat we iemand onterecht als oplichter aanmerken. Voor hetzelfde geld is een ouder overleden en is hij even niet online.
Huh. Ik ben anders een poosje geblocked geweest toen ik aangaf een pc onderdeel van een euro of 10 pas wat later te kunnen versturen ivm dat een familielid van mij vermoord was.
Boem, block.

Lekker handig ook, kon ik helemaal niet meer communiceren of adres inzien. Toen had ik wel zoiets van, Tweakers, wat WIL je nou :/
Dat sloeg echt nergens op, en dat vind ik nog steeds :|

En jullie zijn dus ook niet bepaald consequent met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

corset schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 08:08:
[...]

En die wordt van verwijderd want "de deal is niet compleet rond gekomen" :+ Het gedrag van tweakers is aan de ene kant logisch (ze willen niet voorbarig zijn). Maar aan de andere kant met zoveel meldingen is het "yo bro lol wacht gewoon ff, je bent ongeduldig" natuurlijk een idiote opmerking.
Met het huidige reviewbeleid voor V&A mag je een review schrijven zonder dat er een deal rond is zie: https://tweakers.net/info/faq/va/#10 . Dit is anders dan hoe het geweest is: reviews alleen toegestaan als je tot een deal kwam.
In dit geval: tot een deal komen en niets geleverd krijgen is een review waardig.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jaxxil
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 16:26
[...]

Zal me dan ook maar even melden. Ik had interesse en had het eerst over opsturen, maar toen ik verder keek zag ik dat er maar 1x feedback was, en dat de prijs verhoogd was maar mijn initiele bod werd geaccepteerd zonder dat er ook maar sprake was van anderen die interesse hadden (wat ik voor dit prijsniveau wel zou verwachten). Daarom zei ik dat ik eigenlijk ook wel kon ophalen en contant betalen. Daar werd akkoord mee gegaan, maar het kon pas maandag. Ik zei prima.

Ik heb nooit adresgegevens gekregen ondanks het een aantal keer gevraagd te hebben. Maar de Tweaker die positieve feedback gaf, Rannaa, is blijkbaar wel wezen ophalen, dus die heeft mogelijk adresgegevens voor een eventuele aangifte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:58
jaxxil schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:30:
[...]
Ik heb nooit adresgegevens gekregen ondanks het een aantal keer gevraagd te hebben. Maar de Tweaker die positieve feedback gaf, Rannaa, is blijkbaar wel wezen ophalen, dus die heeft mogelijk adresgegevens voor een eventuele aangifte.
Als hij verstandig is, dan houd hij zich er buiten totdat de politie om die adresgegevens komt vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxxil
locke960 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:12:
[...]

Als hij verstandig is, dan houd hij zich er buiten totdat de politie om die adresgegevens komt vragen.
Denk dat het inderdaad een goed idee is om de adresgegevens alleen aan de politie te geven (we willen niet dat mensen op een potentieel verkeerde stoep gaan staan met een honkbalknuppel), maar het is een goed idee om aan te geven aan de politie dat deze gegevens beschikbaar zijn! Dan kunnen ze er mogelijk meer mee dan met soortgelijke aangiftes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
jaxxil schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:30:
[...]

Zal me dan ook maar even melden. Ik had interesse en had het eerst over opsturen, maar toen ik verder keek zag ik dat er maar 1x feedback was, en dat de prijs verhoogd was maar mijn initiele bod werd geaccepteerd zonder dat er ook maar sprake was van anderen die interesse hadden (wat ik voor dit prijsniveau wel zou verwachten). Daarom zei ik dat ik eigenlijk ook wel kon ophalen en contant betalen. Daar werd akkoord mee gegaan, maar het kon pas maandag. Ik zei prima.

Vermoedelijk heeft hij dit topic gelezen, kan mij niet voorstellen dat er serieus iemand is lang geweest.

Sterkte all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxxil
TweakerVincent schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:49:
[...]

Vermoedelijk heeft hij dit topic gelezen, kan mij niet voorstellen dat er serieus iemand is lang geweest.

Sterkte all!
Hij heeft positieve feedback van 2 maanden geleden van een actieve Tweaker, voor dit hele incident. Die is langsgeweest, volgens de feedback. Die Tweaker heeft mogelijk adresgegevens, kent een naam/gezicht, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
jaxxil schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 21:52:
[...]

Hij heeft positieve feedback van 2 maanden geleden van een actieve Tweaker, voor dit hele incident. Die is langsgeweest, volgens de feedback. Die Tweaker heeft mogelijk adresgegevens, kent een naam/gezicht, etc.
ah ok dat is anders idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
gielie schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:18:
[...]

Zeker kan dit wel zie link

[...]

Misschien moet je niet tegen je bank vertellen dat je opgelicht bent want dan gaat het via de politie en moet je maar afwachten of ze er iets mee doen. De eigenaar van de rekening krijgt eerst een brief of hij het onverschuldigde bedrag wil terug storten binnen x periode, daarna zullen de naw doorgestuurd worden. Dit zal wel afschrikken denk ik.
Ik heb met dit bijltje in maart dit jaar gehakt, netjes aangifte gedaan en vervolgnes met alle papieren bij zowel verzendende als ontvangende bank gemeld. Ze willen alleen iets doen na een civiele uitspraak, en dan is <200eur verhalen op een kale kip niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 11:25
[...]

Het zou wellicht ook een gehackt account kunnen zijn, kijk dus wel uit met zo'n conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

torretje2012 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:31:
[...]

Ik heb met dit bijltje in maart dit jaar gehakt, netjes aangifte gedaan en vervolgnes met alle papieren bij zowel verzendende als ontvangende bank gemeld. Ze willen alleen iets doen na een civiele uitspraak, en dan is <200eur verhalen op een kale kip niet te doen.
maar hoe kan je dit risico dan vermijden? de betalingstransactie is onverzekerd en al zou je met credit card betalen (zou even niet weten hoe) lijkt het mij onwaarschijnlijk dat 2e hands spul van een particulier daar onder valt (is een aanname).

alleen verzendkosten vooruit betalen en de rest achteraf na ontvangst en controle? dan ontstaat vast het probleem van 'slachtoffers van oplichting' bij verkopende partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
JJ Le Funk schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:11:
[...]

maar hoe kan je dit risico dan vermijden? de betalingstransactie is onverzekerd en al zou je met credit card betalen (zou even niet weten hoe) lijkt het mij onwaarschijnlijk dat 2e hands spul van een particulier daar onder valt (is een aanname).

alleen verzendkosten vooruit betalen en de rest achteraf na ontvangst en controle? dan ontstaat vast het probleem van 'slachtoffers van oplichting' bij verkopende partijen.
Afhalen aan de deur, creditcard dekt over het algemeen alleen aankopen bij een bedrijf.

Ik had zelfs een copy paspoort, camera beelden van de persoon die bij het afleverpunt kwam, etc. En alsnog is mijn zaak afgewezen omdat ze geen verdachte konden vinden. Mijn vraag wat ze nog meer nodig hadden op het zilveren dienblad loopt ondertussen alweer een paar maand. Verdoe je tijd dus niet en zie het als leergeld.

[ Voor 6% gewijzigd door torretje2012 op 14-08-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online

JJ Le Funk

torretje2012 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:17:
[...]

Afhalen aan de deur, creditcard dekt over het algemeen alleen aankopen bij een bedrijf.

[...]
ah ja en gelijk een goede test: kan/wil verkoper niet afspreken vanaf privé adres, dan rode vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaxxil
[...]

Klopt, daarom zeg ik ook 'mogelijk' en dat het adres potentieel verkeerd is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:21
We gaan hier niet speculeren

[ Voor 85% gewijzigd door Microkid op 14-08-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
Zou wat zijn als hij “weer” actief is.

[ Voor 40% gewijzigd door Microkid op 14-08-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

De verkoper is uit voorzorg geband, we gaan hier geen heksenjacht beginnen of andere mogelijke oplichters erbij halen. Daarom op slot.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.