Ik, en mijn buurman zit met een probleem.
ik heb een nieuwbouwwoning met platdak, met hierop een groendak.
ik dacht dat het een vrij waardeloos ding was waar niets op groeide, en dat valt nu, een jaar later, wat tegen.
Het is een oost-west opstelling, waarbij er tussen de laag gelegen delen ca 30cm ruimte zit, om tussen te lopen. en nu blijkt dat precies hier enorm veel onkruid groeit die een aanzienlijk deel van het vermogen opsnoepen.
[/URL]
balen dit, maar eens kijken hoe we dit gaan oplossen.
wat zouden jullie doen?
- roundup > geen optie.. elk jaar weer opnieuw het dak op, wil geen chemicalien
en heb een regenton waar we de planten mee sproeien, dan is onkruid wieden geblazen elk jaar weer...
- grindp plaatsen tussen de panelen > ook tussen de punten komt het groen er soms door. dus miss niet echt een top oplossing.
- systeem er af groendak weg, grind plaatsen en systeem er weer op.
de laatste lijkt mij het meest duurzaam, maar ook nogal een onderneming?
Ik ben benieuwd naar andere inzichten, of misschien een motivational speech voor als optie 3 de enige echte optie is.
ik heb een nieuwbouwwoning met platdak, met hierop een groendak.
ik dacht dat het een vrij waardeloos ding was waar niets op groeide, en dat valt nu, een jaar later, wat tegen.
Het is een oost-west opstelling, waarbij er tussen de laag gelegen delen ca 30cm ruimte zit, om tussen te lopen. en nu blijkt dat precies hier enorm veel onkruid groeit die een aanzienlijk deel van het vermogen opsnoepen.
:strip_exif()/f/image/NTqTikznajc5PQYq4G7l49Qy.jpg?f=fotoalbum_large)
balen dit, maar eens kijken hoe we dit gaan oplossen.
wat zouden jullie doen?
- roundup > geen optie.. elk jaar weer opnieuw het dak op, wil geen chemicalien
- grindp plaatsen tussen de panelen > ook tussen de punten komt het groen er soms door. dus miss niet echt een top oplossing.
- systeem er af groendak weg, grind plaatsen en systeem er weer op.
de laatste lijkt mij het meest duurzaam, maar ook nogal een onderneming?
Ik ben benieuwd naar andere inzichten, of misschien een motivational speech voor als optie 3 de enige echte optie is.
[ Voor 7% gewijzigd door rutgerdrum123 op 12-08-2024 19:25 ]