Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramtweakers
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06 10:35
Dag allen! Ik heb een goodwe omvormer maar deze zendt altijd zijn accesspoint uit.
Ik wil dit ding niet op internet hebben dus ik heb hem nooit verbonden. Heeft iemand ervaring met het volgende:
Kan ik de wifi dongel hardwarematig loshalen? Of heeft dat consequenties?

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het niet zo dat hij nu in 'pairing' mode staat. Je kan connecten en hem daarna koppelen met je eigen wifi, op die manier kan niemand er zomaar bij. Is inmiddels alweer een paar jaar dat ik een goodwe gekoppeld heb.
Volgens mij is er ook een ethernet dongle overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramtweakers
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06 10:35
Klopt (al zijn er een aantal tweakers waarbij dat niet goed ging).
Al wil ik dat ding helemaal niet op het internet hebben eigenlijk. Ik hoef mijn opbrengst niet uit te lezen en des te minder chinees-bellende apparaten op mijn netwerk, des te beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-06 19:06

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Volgens mij kan je kan hem er gewoon uitrekken. En een ook weer terug. Dus wat let je?

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:32

Detmer

Professioneel prutser

Mijn Goodwe adapter blijft ook wifi uitzenden als deze verbonden is met mijn eigen wifi. Heb de SSID en wachtwoord daarom veranderd. Jammer dat het blijft, maar so be it. Je hebt de adapter niet nodig dus kan hem er uit trekken idd.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 17:33
Iemand enig idee hoe je deze wifi dongle kan resetten ofzo? Ik heb mijn wifi punt van naam en wachtwoord veranderd, de app geïnstalleerd en geprobeerd aan te passen.

Hij zegt dat het correct is en de wifi dongle opnieuw opstart, maar ik heb al 4 dagen geen data van de zonnepanelen. Komende dagen moet ik weer werken dus kan ik hem niet wijzigen want er is geen zonlicht meer als ik thuis kom.. ook niet als ik wegga 😂

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
barta123 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:29:
Iemand enig idee hoe je deze wifi dongle kan resetten ofzo? Ik heb mijn wifi punt van naam en wachtwoord veranderd, de app geïnstalleerd en geprobeerd aan te passen.

Hij zegt dat het correct is en de wifi dongle opnieuw opstart, maar ik heb al 4 dagen geen data van de zonnepanelen. Komende dagen moet ik weer werken dus kan ik hem niet wijzigen want er is geen zonlicht meer als ik thuis kom.. ook niet als ik wegga 😂
Je kan dit proberen mocht je dat nog niet gedaan hebben?
https://atama.nl/wp-conte...FI-Reload-Reset-EN-v1.pdf
reset via display, anders reset via button

[ Voor 3% gewijzigd door Viper® op 05-01-2025 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
Viper® schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:55:
[...]

Ja ik baal echt dat ik zo'n verruckte chinese omvormer heb gekregen.. Ik was niet zo kritisch met de onderdelen die ik heb laten installeren (panelen wel goede kwaliteit enz opbouw ook) maar van omvormer merken wist ik niks...

EVT een Homewizard meter op de groep aansluiten is ook een optie denk ik he? Al zie ik dat niet echt zitten.. Tot voorkort werkte de GoodWe vrij goed samen eenmaal ingelogd in de Homewizard app. (en mijn meterkast zit al vrij vol, terwijl er ook nog een laadpaal bij zal moeten komen in the near future) :+

Ben wel echt blij met PV, in 2023 geinstalleerd samen met een duo split airco, dus nu eigenlijk al 1.5 jaar "kostenloos" verwarmd op het salderen O+

[ Voor 6% gewijzigd door barta123 op 05-01-2025 22:18 ]

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
Viper® schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:55:
[...]

't is dat ik nu met een ontsteking in mn knie een dagje thuis zit en toch heb kunnen kijken..

Via SEMSportal en de browser niks voor elkaar gekregen, met geen enkel apparaat. Terwijl youtube videos en handleidingen dat allemaal zeggen.

Uiteindelijk is het met SolarGo gelukt! Dus nu logt hij weer mooi mee Homewizard, helaas gaat er ook weer data naar China. Maar dan hadden we met mekaar allemaal maar niet die Chinese troep zo moeten omarmen 🤣

Pagina: 1