Metalen fonteinafvoer in pvc mof plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBigApple
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik wil een nieuwe fontein plaatsen in de toilet.
Fontein heeft een metalen zwarte 32mm afvoerbuis.
In de muur zit een 32mm mof, de metalen 32mm buis past hier prima in maar de vraag is hoe krijg ik dit het best waterdicht en hopelijk ook ooit nog eens los.

Een overgang naar 40mm en dan een rubbermanchet is geen optie, dit gaat uitsteken en vind ik niet mooi. Tegels eraf en in de muur aanpassen is ook geen optie.

Ik ben dus echt opzoek naar iets voor de montage. Bijvoorbeeld

PVC lijm?
Siliconenkit?
PTFE tape?
Bepaalde pasta/lijm van loctite oid?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-05 14:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBigApple
@Nachoman helaas gaan die dingen ook niet werken, de 32mm pvc mof steekt nu iets van 1cm uit de muur.
De stalen buis vanaf het sifon is mat zwart en loopt vol in het zicht, er zit een mat zwarte redelijk vlakke rozet bij voor op de muur.(pvc zou ik indien nodig dus nog ietsjes af kunnen zagen)
De overgang van de mat zwarte buis naar het pvc in de muur wordt dus niet mooi met een overgang stuk van meerdere centimeters lengte. Dus het mooist lijkt mij de zwarte metalen pijp direct in het pvc zonder verloopstuk of klemverbinding, maar dit moet wel waterdicht gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-05 14:12
Hmm. Ik begrijp je punt. Ik doe nu al 20 jaar leidingwerk maken, en professioneel gezien moet ik je nu vertellen dat je nooit een waterdichte verbinding kan maken zo.

Maar... het is slechts een afvoer. Ik zou wel durven te opperen dat je best ver komt met siliconenkit. Schoon, droog en vetvrij natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBigApple
@Nachoman bedankt voor je reactie. Als ik geen goede ervaring vind ga ik het idd ook gewoon maar proberen.

Ik vond van Bison nog de lekkagekit.
Deze hecht oa op metaal en ook op pvc staat vermeld. Ze smeren het ook op afvoeren van dakgoten.
Er staat alleen bij; niet voor sanitaire voorzieningen. (Maar dit voelt een beetje als indekken ofzo)

Maar een afvoerpijpje van een fontein lijkt mij dan toch ook wel binnen de grenzen passen.

Of is er iemand die het ooit toch gewoon op een andere manier gedaan heeft?

https://www.bison.net/nl-...t-zwart-koker-300-ml-nlfr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:58
Aangezien er amper tot geen druk op zal komen te staan omdat het een simpele afvoer is, zou ik die buis erin steken met siliconenkit rondom. En dan om helemaal zeker te zijn. Vulkaniserende tape over het aansluitpunt heen (je hebt 1cm uit de muur steken en dat is voldoende en dan een slangenklem erom heen om te zorgen dat die tape ook nooit meer loskomt. Dat zou ik zelf zonder twijfel een paar decennia zo laten zitten zonder inspectie. Vulkaniserende tape van Scotch wordt ook volop in de industrie gebruikt om kabeldoorvoeren e.d. af te dichten en het is echt wonderspul.
Pagina: 1