Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 18:32
Goedemorgen :)

Vanwege de installaties van alle ruimtes (woonkamer en 3 slaapkamers) in een 2-onder-1 kap met aangebouwde garage wil ik graag vragen wat voor installatieplan het makkelijkste zou installeren. Ik ben van plan de airco's zelf te kopen in portugal of italië en te plaatsen, het vacumeren mag een installateur uitvoeren. We willen er ook graag mee verwarmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2gnVNrZIKPK5-g3txiiF3PGB2c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fEGAmRbggih1knmLvQcPlGsQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1hiJrQYhjeoawaSzXbbBKXFIcU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bf2e3HIa0gXSdskAFlNJbRs9.jpg?f=fotoalbum_large
Ik wil liever geen leidingen over de gevels laten lopen dus die wil ik infrezen. vanuit de garage zijn slaapkamer 2 en de woonkamer makkelijk te bereiken, aangezien die aangrenzend zijn. De andere twee slaapkamers zijn moeilijk te bereiken vanuit de garage aangezien ze niet aan de garage grenzen. Voor de garage is er ook een carport gemaakt.

Specifiek heb ik de volgende vragen:

- Ik denk dat ik het beste 2 buitenunits kan hangen, op de garage voor de woonkamer en slaapkamer 2. en aan de achterkant voor de overige 2 slaapkamers. Mee eens? De groene vakjes zijn de binnenunits en het leidingwerk.

- voor slaapkamer 1 moeten de leidingen door een andere slaapkamer naar buiten. geeft dat overlast mbt druppelend water oid? Of geluid dat via

- Hoe groot moet het gat naar buiten worden om 2 leidingsets door te voeren? En hoe groot moet de pvc buis worden waar 1 leidingset doorheen loopt? In een ander forum las ik dat je per set 22mm nodig hebt en een gat in de gevel van 60mm, waar komt dat verschil vandaan? Ik heb geen diamantboormachine, kan ik dat gat ook maken met een dozenboor (met evt een sds verlengstuk of van beide kanten boren door eerst met een lange boor een markeringspunt te maken)?

- er komt ook een hybride warmtepomp en er liggen 15 zonnepanelen uit 2018 op het dak. het dak van de garage is nog vrij. zou ik extra zonnepanelen moeten aanschaffen om dit extra elektra gebruik (zomer EN winter) op te kunnen vangen? Gaat mij vooral om geld besparen. De tuin ligt op het zuidoosten. De garage heeft een dak van ongeveer 10x2 meter

[ Voor 11% gewijzigd door stefan212 op 12-08-2024 13:14 ]