Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Ik zoek een?
Nieuwe Android telefoon
Mijn abonnement mag weer worden verlengd en dus weer een nieuw toestel uitzoeken. Ik kom van een Redmii Note 12 Pro. Uitstekend toestel, kan doorgeschoven worden naar zoon/dochter.

Wat is je budget?
Maximaal €400,- Het toestel is onderdeel van een abonnement

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Surfen
- Social media
- Foto's maken
- Af en toe een spelletje spelen, ik ben geen fanatieke gamer op een mobiel. Daar heb ik mijn pc / PS5 voor :)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb wat modellen gevonden en toegevoegd. De voornaamste eisen zijn in ieder geval:

- Groot toestel, 6,55 inch als absoluut minimum
- Mogelijkheid tot snelladen, minimaal 67W maar hoe hoger hoe beter
- 256GB opslag als minimum
- Een goede camera, voornamelijk voor foto's van het gezin af en toe.
- Always on display die ook altijd aan blijft. (Sommige fabrikanten noemen het wel zo maar dan gaat hij alsnog na 20 seconden uit)

De Oppo Find X5 en Realme GT 6T zijn de voornaamste kandidaten.

Oppo Find X5
De Oppo Find X5 is een wat ouder model maar heeft volgens bij een erg goede camera en ook nog draadloos laden. Ondanks dat hij wat ouder is lijkt het mij wel een solide telefoon voor de komende 2 jaar. Camera zou ontwikkeld zijn samen met Hasselblad, een camera toko waar ik nooit eerder van heb gehoord maar goed >:)

Realme GT 6T
Mooi groot toestel, lijkt aan alle eisen wel te voldoen. Ondanks het grotere scherm is het toestel nagenoeg net zo groot als mijn huidige Redmii Note 12 Pro.

Verder nog een aantal andere modellen op de shortlist:
- Motorola Edge 50 Fusion: Mooie schone installatie en relatief weinig bloatware
- Poco F6: Mooi toestel, voldoet aan de eisen lijkt het
- Xiaomi 13T: Ook mooi, 67W laden is net zo snel als mijn huidige toestel.
- Nothing Phone 2A: Weet niet wat ik ervan moet denken, zijn die lampjes op de achterkant echt een meerwaarde? Verder relatief traag ladend met 45W, kan sneller...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
Bij Oppo/OnePlus/Realme heb je als uitdaging dat die een eigen oplaadstandaard hebben voor snelladen genaamd SuperVooc. En die is niet compatible met Power Delivery wat alle andere telefoon fabrikanten gebruiken. Dat betekend dat je dus niet zomaar de lader van iemand kan lenen en dan snelladen kunt verwachten, eerder dat die dan terugvalt op de traagste basisversie en pas na 3 uur vol is.
Verder, een oudere telefoon heeft als uitdaging software updates, voor jou is dat misschien minder een probleem omdat je regelmatig een nieuwe koopt, maar als je de telefoon voor je kinderen wil doorschuiven kan het vervelender worden als er langere tijd geen updates komen, een 5 jaar oude Android versie verliest app (api) ondersteuning, en dan hangt het van de app ontwikkelaar af of die het nog blijft ondersteuning, of bij nieuwe apps of ze überhaupt gaan werken.

Als je tevreden was met je Redmi, zou ik in die familie blijven en weer een Xiaomi/Redmi/Poco kopen, je bent er aan gewend en weet wat je krijgt.
Ga je naar Motorola of Nothing, krijg je kale Android, maar kaal kan dus ook betekenen dat zaken niet aanwezig zijn die je wel gewend was op je oude telefoon. Dat is dan wel op te lossen met losse apps, widgets, of een andere launcher. De Edge heeft een gebogen scherm wat sommige mensen minder fijn vinden, dus als je daar geen ervaring mee hebt zou ik die zeker in de winkel even vasthouden. En de lampjes bij de Nothing, hoesje eromheen en je ziet ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik heb inderdaad nog een oude Oppo Reno2z met zo'n SuperVooc lader liggen. Maar die gaat ook niet zo snel laden natuurlijk. Maar ben wel bekend met de standaarden ja.

Ik was nog OnePlus vergeten toe te voegen. De Nord 3 en 4 zijn ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
Vlassie1980 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:04:
Ik heb inderdaad nog een oude Oppo Reno2z met zo'n SuperVooc lader liggen. Maar die gaat ook niet zo snel laden natuurlijk. Maar ben wel bekend met de standaarden ja.

Ik was nog OnePlus vergeten toe te voegen. De Nord 3 en 4 zijn ook interessant.
De Nord 4 heeft volgens mij 6 jaar updates (4 jaar upgrades) dus zou een mooie keuze zijn ook voor de lange termijn. De Nord 3 zou ik niet meer nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Je schrijft dat je budget 400,- is als onderdeel van een abonnement.
Welk abonnement heb je? Ik zie dat afhankelijk van welk abonnement je hebt, de Oneplus 12 en Xiaomi 14 ook onder de 400 bijbetaling blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Too5 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 22:38:
Je schrijft dat je budget 400,- is als onderdeel van een abonnement.
Welk abonnement heb je? Ik zie dat afhankelijk van welk abonnement je hebt, de Oneplus 12 en Xiaomi 14 ook onder de 400 bijbetaling blijven.
Nee, ik zoek bewust in die prijsklasse zodat ik bij het afsluiten niet veel hoef bij te betalen. Ik heb nu een Odido abbo met 3gb per maand voor €22.

De Oppo X5 en Motorola Edge 40 hebben draadloos laden wat ik wel erg fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Vlassie1980 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:51:
[...]

Nee, ik zoek bewust in die prijsklasse zodat ik bij het afsluiten niet veel hoef bij te betalen. Ik heb nu een Odido abbo met 3gb per maand voor €22.

De Oppo X5 en Motorola Edge 40 hebben draadloos laden wat ik wel erg fijn vind.
Duidelijk!
Als ik bij bijv bel simpel invul dat ik max 22 per maand wil betalen en max 400 eenmalig voor een telefoon, krijg ik veel deals die binnen je budget vallen met een goede/betere telefoon.
Bijvoorbeeld HN met pixel 9 voor 37,- per maand (2jr) met 10000 sms/min/mb zonder bijbetaling van de telefoon. Dus als je het vergelijkt met je huidige abonnement, is dat een bijbetaling van 360 euro voor het toestel (dit is de 1e de beste die ik vond).

Nu heeft pixel 9 niet zo'n groot scherm, maar oneplus 12 en oneplus nord 4 vind ik met nog betere deals.

[ Voor 6% gewijzigd door Too5 op 17-08-2024 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensw19
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-09 11:01
400 euro.. Moet er per se een abonnement aan?
Ik zie hier en daar in frankrijk nu een Poco M6 Pro voor 140 / Poco F6 (die in nederland 300+ kost) voor 257, eventueel zou ik deze mee kunnen nemen voor je uit Frankrijk mocht je een van deze willen.
Mocht uiteraard je keuze nog niet gemaakt zijn, aangezien dit topic niet heel recent lijkt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Het is de Motorola Edge 40 geworden. De Oppo X Find was uitverkocht en dat was toch wel een iets ouder model maar wel met erg goede specs. Dan maar plan B en de Edge lijkt me ook een prima toestel.

- Zeer scherp geprijsd
- Draadloos laden
- IP68 dus waterdicht
- Schone Android ervaring

Volgens mij geen Always on display maar je kan niet alles hebben 🙂

@Jensw19 nog bedankt voor je aanbod maar dus niet nodig 😉

[ Voor 36% gewijzigd door Vlassie1980 op 29-08-2024 11:08 ]

Pagina: 1