Toetsenbord uitzoeken zonder kennis van toetsenborden

Pagina: 1
Acties:
  • 472 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchSmoke
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-04 12:37
Hi allemaal, na een aantal jaar wil ik eindelijk een nieuw toetsenbord kopen, tussen de 65% en 75% waarbij functionaliteit boven op staat.
Het toetsenbord zal voornamelijk gebruikt worden voor gamen en wat productiviteit dingetjes.
Gebruikte software
Voor mijn koptelefoon gebruik ik Steelseries GG en Toetsenbord en muis op dit moment iCue van Corsair.
Waar ik naar zoek
In mijn zoektocht heb ik de Steelseries Apex Pro Mini (omdat ik een Steelseries headset gebruik) en de Royal Kludge RKR65 geprobeerd. De Apex Pro Mini kwam het dichtsbij bij wat ik zoek, maar ontbrekende pijltjes toetsen (alleen door het gebruik van een extra toets) was een minpunt, wellicht zouden andere functies gewaardeerd worden, zoals een volume knob, maar uiteraard kan ook zonder. Het gaat er vooral om dat het plug & play is, want ik heb echt 0 verstand van toetsenborden.
Bedankt voor het meedenken! O+
Mochten jullie nog tips hebben, in zowel toetsenborden, of hoe ik beter kan zoeken dan "toetsenborden" invullen bij verschillende winkels, wordt het zeer gewaardeerd!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zou altijd een 75% verkiezen boven een 65%, omdat je gewoon de meeste knoppen keys (F1-F12) zonder een combinatie van toetsen te gebruiken.

Vragen:
- wil je mechanische switches? Zo ja, welke switches?
- RGB/LED?
- Draadloos of maakt het niet uit?

Verder zijn de looks natuurlijk aan jou.

En je kan natuurlijk proberen. In een Media Markt zijn vaak wel wat opties (wel vaak de flashy meuk), ideaal om eens heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchSmoke
Hele goeie tips, dankjewel! :*)
Ik zou altijd een 75% verkiezen boven een 65%, omdat je gewoon de meeste knoppen keys (F1-F12) zonder een combinatie van toetsen te gebruiken.
Opzich maak ik weinig tot geen gebruik van de F toetsen, zou je dan nog steeds voor een 75% gaan? Het leek mij makkelijker ivm. de pijltjes toetsen die ik wel in een game en natuurlijk met typen gebruik.
- wil je mechanische switches? Zo ja, welke switches?
Het liefst mechanische switches. Hier heb ik verder weinig verstand van, momenteel gebruik ik Cherry MX Red switches. Ze mogen wat zachter qua geluid, maar weet niet of er verschil in zit qua "feel" of alleen qua geluid.
- RGB/LED?
Maakt op zich niet uit, het is zeker geen pre, maar het is ook niet erg als het wel RGB heeft natuurlijk.
- Draadloos of maakt het niet uit?
Dit maakt niets uit, waarschijnlijk zal ik hem met de kabel aansluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door TheDutchSmoke op 12-08-2024 10:59 . Reden: Toevoeging over de F toetsen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

De Steelseries Apex Pro Mini die je hebt geprobeerd is een 60% layout, voeg daar rechts een 4 tal toetsen aan toe en een pijltjes cluster en je hebt een 65% layout.

Gek genoeg heeft Steelseries niets in dat formaat maar als ik in de PW het filter op 65% zet komen er leuke bordjes naar voren :)
categorie: Toetsenborden

@Tk55 Grappig want ik heb precies het tegenovergestelde, liever 65% dan 75% want ik gebruik de F-toetsen zelden :)

@TheDutchSmoke Heb je een budget in gedachte?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchSmoke
Ook weer geweldige tips, dankjewel!
@TheDutchSmoke Heb je een budget in gedachte?
Ik zit gelukkig in een situatie waarin ik geen direct budget heb.
Ben ook zeker bereid om wat meer te betalen voor kwaliteit en eventuele naams bekendheid ivm. garantie en dat soort dingen.
Ben ook van plan er een aantal jaar mee te doen. Zelf zat ik tussen de 100 en 200 euro te kijken (ik weet niet of duurder ook beter is in dit geval, daarom dat ik jullie inschakel, want ik zie door de bomen het bos niet meer)
@sapphire

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 14:24
Als je het simpel wilt houden zou ik een Keychron v2 nemen. Die is plug&play, maar wel met de optie om dingen aan te passen. Mochten de switches nou niet bevallen (qua gevoel en/of geluid),dan kun je die vervangen bijvoorbeeld.

Qua levensduur is duurder niet zozeer beter, maar de ervaring kan er wel door veranderen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan hoe mooi het bord is afgewerkt, hoe het klinkt en hoe het voelt. Of dat het waard is verschilt per persoon.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.