SONY ES Speakers SS-F 80 ES gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 643 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digisatbelgium
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-08-2024
Sony ES Speakers SS-F 80 ES herstelling?

Ik ben sedert 1997 in het bezit van de ES Speakers SS-F 80 ES. Helaas zijn sommige woofers beschadigd door vocht en water, maar de houten kast is te mooi om weg te gooien. Is er een mogelijkheid dat Sony er nieuwe speakers in kan plaatsen? Of de SS-F 80 ES serie opnieuw aankopen maar blijkbaar is dit artikel niet meer te bestellen? Ik zou het zeer erg vinden om mijn hoogwaardige ES speakers weg te moeten gooien, aangezien ik er meer dan 1300 euro aan betaald heb. Mijn HIFI systemen zijn ook allemaal Sony ES. Andere merken van speakers vrees ik voor mindere geluidskwaliteit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Wat gaf de support afdeling van Sony aan toen je deze vraag aan ze stelde? Ben je nou op zoek naar een nieuwe set of wil je deze laten repareren? Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 20:35
Digisatbelgium schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:32:
Sony ES Speakers SS-F 80 ES herstelling?

Ik ben sedert 1997 in het bezit van de ES Speakers SS-F 80 ES. Helaas zijn sommige woofers beschadigd door vocht en water, maar de houten kast is te mooi om weg te gooien. Is er een mogelijkheid dat Sony er nieuwe speakers in kan plaatsen? Of de SS-F 80 ES serie opnieuw aankopen maar blijkbaar is dit artikel niet meer te bestellen? Ik zou het zeer erg vinden om mijn hoogwaardige ES speakers weg te moeten gooien, aangezien ik er meer dan 1300 euro aan betaald heb. Mijn HIFI systemen zijn ook allemaal Sony ES. Andere merken van speakers vrees ik voor mindere geluidskwaliteit.
Kans lijkt me heel klein dat sony daar zelf iets mee gaat doen, er zijn wel 3e partijen die dit soort restauraties doen, bijvoorbeeld: https://mk-audio.nl/2020/...-ander-speakerreparaties/ (1e hit op google). Andere optie is ebay/marktplaats in de gaten houden en hopen dat er iets langs komt met cosmetische schade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gemaakt worden doen ze al lang niet meer en voor speakers van 25 jaar oud heeft Sony ook geen reserveonderdelen meer vermoedelijk. Maar er zijn prima mensen te vinden die die speakers voor je kunnen herstellen.
Zie https://duckduckgo.com/?q=speaker+repair+belgie&ia=web :)

Verder: maak eens een foto van de beschadigingen, dan is het beter in te schatten of je er nog iets mee kunt of niet.

Losse drivers zijn vaak nog wel te vinden op ebay, maar dan moet je het exacte typenummer weten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:41
En anders een paar goede drivers erin. Er zijn zoveel luidspreker-fabrikanten die goede drivers kunnen maken.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

SkiFan schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:16:
En anders een paar goede drivers erin. Er zijn zoveel luidspreker-fabrikanten die goede drivers kunnen maken.
Andere drivers kan, als ze fysiek passen), uiteraard ook. Alleen verandere je dan bijna geheid de klank van die speaker. En gezien de vraagstelling van TS is de kans dat dat ten goede komt van het geluid, vrijwel nihil. Nofi :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:41
The Eagle schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:58:
[...]

Andere drivers kan, als ze fysiek passen), uiteraard ook. Alleen verandere je dan bijna geheid de klank van die speaker. En gezien de vraagstelling van TS is de kans dat dat ten goede komt van het geluid, vrijwel nihil. Nofi :)
Dat snap ik, maar als je die drivers niet meer kunt krijgen, dan zul je toch iets moeten. Dan hoop je dat je de specs van de oude kunt vinden en dan qua bereik en gevoeligheid iets soortgelijks zoeken.

Eerste aktie lijkt me de basdrivers eruit te schroeven en te kijken welk type het is. En TS: Mooi setje speakers!

Overigens, @The Eagle Ik nam het absoluut niet persoonlijk op, no worries :)

[ Voor 13% gewijzigd door SkiFan op 12-08-2024 12:14 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:02
Je hebt een reeks aan opties:

1. De defecte drivers repareren. Vermoedelijk zijn het hier je foamranden die verrot zijn.
2. De drivers vervangen voor originele exemplaren. 4 identieke goede drivers vinden gaat een uitdaging worden. Al zou het zomaar kunnen zijn dat Sony hiervoor ook "off the shelf" onderdelen heeft gebruikt voor het bouwen van speakers. Meen ooit eens gehoord te hebben dat ze door Canton gebouwd werden.
3. De drivers vervangen voor exemplaren van derde. Dit gaat het geluidsbeeld veranderen, maar altijd beter dan kapotte drivers.
4. Koop dezelfde set opnieuw op eBay, MP, etc.
5. Koop een andere set speakers.

Persoonlijk zou ik beginnen met een poging tot reparatie. Mocht het dus gaan om enkel "refoamen" en je bent zelf een beetje handig, ben je voor minder dan 5 euro per driver klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digisatbelgium
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-08-2024
Bedankt voor alle reacties maar ik heb van de hoofdzetel van Sony reeds een antwoord gekregen:

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Store Support.

Wij vinden het vervelend om te horen dat uw Sony product defect is geraakt. Via deze weg willen wij u informeren dat het product al meer dan 20 jaar oud is. Helaas is in dit geval een reparatie niet meer mogelijk en zijn er verder geen onderdelen meer beschikbaar.
Door middel van de onderstaande link kunt u een kijkje nemen naar alle speakers van Sony.

Einde verhaal dus... :-( welke speakers moet ik nu gaan aansluiten op mijn hoogwaardige Sony ES componenten? Alternatief? Ik zoek zuil (vloer) luidsprekers

Ik heb ook vernomen dat Sony gestopt is met ES serie audio (enkel nog voor de wagen) en stilaan alles aan het afbouwen is. Denk dat Sony binnenkort ook de boeken kan neerleggen vrees ik

[ Voor 12% gewijzigd door Digisatbelgium op 14-08-2024 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 01:17

BLN

Sony heeft de best verkopende koptelefoon, zit in de top 5 best verkopende TV's, staat ook in de top 10 best verkopende bluetooth speakers.

Dus die boeken zullen ze niet neerleggen. Ze zijn wel een stuk minder actief in de hifi audiomarkt dan vroeger.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:02
Digisatbelgium schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:51:

Ik heb ook vernomen dat Sony gestopt is met ES serie audio (enkel nog voor de wagen) en stilaan alles aan het afbouwen is. Denk dat Sony binnenkort ook de boeken kan neerleggen vrees ik
Sinds de eeuwwisseling is de ES serie eigenlijk al aan het doodbloeden. Hier en daar nog wat leuke units. Maar zonder de look en feel zoals de champagne kleurige modellen uit de hoogtijdagen van Hi-Fi.

Beamers hebben ze ook nog in ES smaakjes, ook topspul. Al zijn die niet gericht op de reguliere consument. Jammer, echter wel begrijpelijk dat Sony er nooit mee door is gegaan.

Hier ook nog Sony ES delen staan. Sommige in gebruik, sommige defect en geen onderdelen te krijgen. Als je aan jouw componenten gehecht bent, zou ik alvast marktplaats zoekertjes instellen om identieke units te kopen voor reserve onderdelen....
Onderdelen als lasers en trafo's zijn helaas niet universeel dus als ze gaan ben je de sjaak.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

In dit topic staan toch meerdere opties die anders laten blijken. Sterker, het zijn antwoorden op eventuele oplossingen die je zelf aandroeg in de Topic Start. Vanwaar die dan nu negeren?
...welke speakers moet ik nu gaan aansluiten op mijn hoogwaardige Sony ES componenten? Alternatief? Ik zoek zuil (vloer) luidsprekers
Dat is niet de manier hoe Tweakers werkt. Dergelijke vragen verdienen een eigen topic in Beeld en geluid koopadvies. Let op de template bij het openen van een topic. Eisen, wensen, maar vooral een short list. Opzet zoals bovenstaand is niet voldoende. Sowieso een extreem brede vraag zonder een budget.
Denk dat Sony binnenkort ook de boeken kan neerleggen vrees ik
PlayStation, TV (en andere weergegevers), hoofdtelefoons, Sony maakt nog veel meer producten. Volgens mij hadden ze her en der ook nog een studiootje. NoFi maar volgens mij blijf je iets te veel hangen qua focus en emotie in je overleden speakers, dan wel de overleden ES lijn of dat je deze speakers (uit 1997!) niet meer nieuw kan bestellen.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 16-08-2024 19:47 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Digisatbelgium schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:51:
Bedankt voor alle reacties maar ik heb van de hoofdzetel van Sony reeds een antwoord gekregen:

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Store Support.

Wij vinden het vervelend om te horen dat uw Sony product defect is geraakt. Via deze weg willen wij u informeren dat het product al meer dan 20 jaar oud is. Helaas is in dit geval een reparatie niet meer mogelijk en zijn er verder geen onderdelen meer beschikbaar.
Door middel van de onderstaande link kunt u een kijkje nemen naar alle speakers van Sony.

Einde verhaal dus... :-( welke speakers moet ik nu gaan aansluiten op mijn hoogwaardige Sony ES componenten? Alternatief? Ik zoek zuil (vloer) luidsprekers

Zeker niet einde verhaal, maar of je leest niet goed of je bent behoorlijk eigenwijs.
Zoek een speaker repair toko in Belgie. bel ze op, leg ze je vraag voor en vraag wat het kost.
Als jij graag die speakers wilt houden dan kan dat, je moet er alleen moeite voor doen en het kan niet bij Sony zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Een topic openen en niet meer op Tweakers terugkeren is ook not done...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.