Ik woon sinds 4 maanden in mijn woning, in de woonkamer heb ik een spanplafond, zat er al in toen ik er kwam wonen. Ik denk dat er boven dat spanplafond gipsplaten zitten met een soort stuclaag, zie ene foto waar ik bezig was lamp op te hangen.
Nu vanmiddag hoorde ik opeens geluid uit het plafond komen, alsof er iets aan het werken/bewegen was, tot mijn schrik zag ik opeens de platen boven het spanplafond bewegen leek het wel en zag ik op bepaalde plekken bobbels door het spanplafond steken, zie foto. Na een tijdje hoorde ik weer geluid boven me en vreemd genoeg gingen die bobbels weer weg. Ik had een trapje gepakt en gevoeld en tussen spanplafond en platen voel ik nu een ruimte van 1 a 2 cm (zoals het hoort volgens mij), toen ik eerder die bobbels zag voelde het alsof het spanplafond strak tegen de bovenplaten aan zat. Het plafond spookt geloof ik...
Nu ik dit berichtje typ heb ik al een hele poos geen geluid meer gehoord en lijkt alles weer normaal.
Moet ik mij zorgen maken dat de gipsplaten erboven aan het loslaten zijn, of is het gewoon een werking door de warmte ofzo? Lijkt me toch niet normaal dat het zo extreem beweegt allemaal. Dat spanplafond zelf, kan dat veel krimpen/uitrekken met warmte en kou of normaal niet?:strip_exif()/f/image/5TEZxW4KIF5DoudL7guFae5T.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu vanmiddag hoorde ik opeens geluid uit het plafond komen, alsof er iets aan het werken/bewegen was, tot mijn schrik zag ik opeens de platen boven het spanplafond bewegen leek het wel en zag ik op bepaalde plekken bobbels door het spanplafond steken, zie foto. Na een tijdje hoorde ik weer geluid boven me en vreemd genoeg gingen die bobbels weer weg. Ik had een trapje gepakt en gevoeld en tussen spanplafond en platen voel ik nu een ruimte van 1 a 2 cm (zoals het hoort volgens mij), toen ik eerder die bobbels zag voelde het alsof het spanplafond strak tegen de bovenplaten aan zat. Het plafond spookt geloof ik...
Nu ik dit berichtje typ heb ik al een hele poos geen geluid meer gehoord en lijkt alles weer normaal.
Moet ik mij zorgen maken dat de gipsplaten erboven aan het loslaten zijn, of is het gewoon een werking door de warmte ofzo? Lijkt me toch niet normaal dat het zo extreem beweegt allemaal. Dat spanplafond zelf, kan dat veel krimpen/uitrekken met warmte en kou of normaal niet?
:strip_exif()/f/image/5TEZxW4KIF5DoudL7guFae5T.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UBeCSYgCUdS7VBXWTnyojrEx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door KL1987 op 12-08-2024 01:35 ]