Ik ga vanwege een kleine verbouwing/renovatie van m’n bovenverdieping twee radiatoren (langere tijd) afkoppelen.
Ik ben er echter niet zeker van of ik een terugloopventiel heb, omdat mijn leidingwerk er anders uitziet dan wat ik online tegen kom. (Zie foto)
Kan ik de radiator zelf aftappen door beide schroefjes dicht te draaien, of moet ik het gehele systeem aftappen op een verdieping lager?
Ik ben dan tevens voornemens om de radiator los te maken aan de bovenzijde van het ventiel/blok, omdat ik lees dat flexibele leidingen afdoppen nog wel eens mis gaat. Is dat inderdaad aan te raden?
Alvast bedankt voor het meedenken!
:strip_exif()/f/image/fuCfLJWePWoGNjzqS1QbcSot.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yGA9yv8y1RQR5lEUf29xtn5I.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben er echter niet zeker van of ik een terugloopventiel heb, omdat mijn leidingwerk er anders uitziet dan wat ik online tegen kom. (Zie foto)
Kan ik de radiator zelf aftappen door beide schroefjes dicht te draaien, of moet ik het gehele systeem aftappen op een verdieping lager?
Ik ben dan tevens voornemens om de radiator los te maken aan de bovenzijde van het ventiel/blok, omdat ik lees dat flexibele leidingen afdoppen nog wel eens mis gaat. Is dat inderdaad aan te raden?
Alvast bedankt voor het meedenken!
:strip_exif()/f/image/fuCfLJWePWoGNjzqS1QbcSot.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yGA9yv8y1RQR5lEUf29xtn5I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x9kpnjXxzUymSxka7dTjMnGd.jpg?f=fotoalbum_large)