Advies B- of C-segment auto, budget 15k

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapzwans116
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-10 13:55
Beste Tweakers,

Graag vraag ik aan jullie om mee te denken over welke auto geschikt voor mijn situatie zou zijn.

Wat zoek ik in een auto?
Budget: ~15k
Verwachte km/jaar: 10.000
Type: B/C-segment hatchback
Deuren: 4/5
Brandstof: Benzine (geen plek/ruimte voor hybride/elektrisch)
Transmissie: Automaat

Extra info/wensen:
- Zo betrouwbaar en zuinig mogelijk.
- Wil er de komende 5 jaar in kunnen rijden, waarbij er wellicht een baby kan opduiken (dus evt ruimte voor kinderstoel).
- Het mag er ook wel leuk uitzien (mijn smaak gaat niet richting Nissan Micra, Fiat Panda, Fiat 500).
- Android Auto of Apple Carplay is een wens, maar zeker geen eis.

Zelf gereden in het verleden:
- Ford Fiesta: fijn, maar wellicht net iets te klein (maar niet uitgesloten).
- Renault Megane: veel onderhoud en uiteindelijk te groot.

Ik heb zelf wat gezocht en kwam op een onderstaand rijtje uit. Ik het idee dat deze auto's standaard automaat transmissies hebben, waardoor ik twijfel of dit wel goed is? (Geen ervaring mee en verstand van)
- Ford Focus
- Ford Fiesta
- Renault Clio (IV of V)
- Audi A1
- Audi A3

Ik sta open voor alle tips!

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:03

P_Tingen

omdat het KAN

Lijstjes al gecheckt van auto's en modellen met de minste mankementen? Even googelen.

Android auto/Apple CarPlay is ook after market in te bouwen voor niet al te gekke prijzen

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom niet een Opel Corsa?

Die heb je helemaal compleet, inclusief Apple Carplay / AA.

Gezien je 10k per jaar, kan je makkelijk naar een 120 - 150k auto kijken die je rijdt tot 170-200k, zolang al het onderhoud maar gedaan is.

De Audi A1/A3 hebben hoge onderhoudskosten vanwege het merk, hou daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:47

dragonhaertt

@_'.'

Hyundai i30 als je wat betrouwbaars zoekt met redelijke achterbak voor het formaat.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapzwans116
@P_Tingen
Inderdaad ben ik wat lijstjes afgegaan, maar wat de zoektocht vertroebeld is de de combinatie van automaat wat geen hybride is. Hierdoor zijn de (vaak) top 10 lijstjes afgekort tot Ford Fiesta of Renault Clio.
Vandaar op zoek ook naar de kijk van anderen :)

@Vorkie
Dat is een goede tip! Dank je wel hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapzwans116
@dragonhaertt
Dank je wel, deze ga ik ook meenmen in mijn verdere vergelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-10 22:10
Wij hebben een skoda fabia combi (1.2 tsi). Niet duur in aanschaf, wegenbelasting(€41) en verzekering.
Hij heeft meer ruimte omdat hij station is. Kinderstoel past goed, alleen met maxi cosi kan het wat krap zitten op de bijrijdersstoel.
Er zijn vast wel dsg versies te vinden met carplay/andriod auto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:01

-CJ

Not remastered

Waarom geen plek voor een hybride? Een hybride auto zoals een Auris neemt niet meer ruimte in beslag dan een benzine auto. Zeker de combinatie van zuinig, automaat en B/C segment is een hybride ideaal.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapzwans116
@REDSD
Bedankt! Deze zat ook nog niet op mijn radar.

@-CJ
De wijk waarin ik woon is zeer krap en heeft weinig plekken voor het laden, vandaar dat het meer een ongemak dan gemak zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-10 16:29
Hybride auto's (HEV) zoals de genoemde Auris hebben een relatief kleine accu en laden zichzelf op tijdens rijden en afremmen. De elektromotor is er als ondersteuning van de benzinemotor. Deze hoeven dus niet opgeladen te worden. Voordeel is dus laag verbruik en standaard een automaat.

Plug-in hybrides (PHEV) zou ik in jouw geval dan buiten beschouwing laden inderdaad. Die bieden met name voordeel als je makkelijk kunt laden en zoveel mogelijk kilometers elektrisch kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:40
Ik zou 100% elektrisch gaan maar dat staat niet in de TS...

Een Honda Insight? Lexus ct200h? Toyota prius?

Ruimte voor een baby is extreem persoonsafhankelijk. Hier een stel van 2 (lange) volwassenen en 1 baby. Doen het helemaal prima in een Peugeot 107. Belangrijkste is een kinderwagen waarvan het onderstel wat op lan vouwen maar dat doen ze eigenlijk allemaal. Verder helpt het als je achterbank in delen naar beneden kan. Hier meer dan genoeg ruimte voor kinderwagen met reisweig, babyrommel en spul voor volwassenen voor een weekend weg of misweekje vakantie in de 107.

Natuurlijk zoek je wat comfortabelers en dat is prima, maar ruimte en babies is altijd een heel erg persoonlijk iets. Mijn waarschuwing: trap niet in het cliche dat een minimensje een SUV van 2000 kg of een stationwagon nodig heeft, dat is marketing en dikke nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

B-segment tot 15k, dan past er net een laatste generatie Toyota Yaris in. Geen omkijken naar, waardevast en koop je bij een dealer (of laat je na aankoop onderhouden bij een dealer krijg je tot 10 jaar of 200.000 km garantie). Als je bij autohandelaren en/of particulieren gaat kijken kun je nog wel net iets onder die prijzen duiken zoals ze bij Toyota zelf staan.

Kans zit er dik in dat wanneer je in 5 jr 50k km rijdt dat je afschrijving bij zo'n auto nog geen €500 /jr is.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapzwans116
@niels132 Daar had ik nog geen kennis van, dus heel erg bedankt voor deze informatie. Ik had in mijn hoofd hybride auto's automatisch gekoppeld aan een laadpaal.

@Fr33z De Lexus ziet er ook erg goed uit, thanks! Prius en Insight is mijn smaak helaas niet, maar dank!
En met de verdere informatie ben ik het ook geheel mee eens, vandaar de zoektocht voor nu in het kleinere segment.

@True Dat zijn wel mooie garanties van Toyota zeg! Voor mij is de vraag rondom de Yaris of deze groot genoeg is, waardoor ik deze opzij had geschoven. Met de bovenstaande hulp/reacties is de hybride markt toch wel weer geopend en zal ik hier ook proberen een testrit in de maken. Bedankt voor jouw reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Lapzwans116 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:32:
@True Dat zijn wel mooie garanties van Toyota zeg! Voor mij is de vraag rondom de Yaris of deze groot genoeg is, waardoor ik deze opzij had geschoven. Met de bovenstaande hulp/reacties is de hybride markt toch wel weer geopend en zal ik hier ook proberen een testrit in de maken. Bedankt voor jouw reactie!
Wat eigenlijk al genoemd is, waar 'hybrid' staat is dat een prima keuze, namelijk een hybride die zichzelf oplaadt waar jij als bestuurder helemaal geen omkijken naar hebt. De laatste generaties Toyota's (ook die Yaris dus) doet dat en de generatie hiervoor met de Prius ook. PHEV is een no-go die wil je thuis kunnen laden met relatief goedkope stroom (dynamisch contract en/of zelf opgewerkte stroom met een PV-installatie) een PHEV heeft een grotere accu en is zwaarder hierdoor betaal je ook een hogere MRB. Al lijkt dat niet zo gezien er momenteel een korting op zit waardoor een PHEV <50gr CO2 uitstoot goedkoper is. Maar dit gaat er zeer snel af (in 2026 en in 2025 wordt de korting al minder).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:18
Fr33z schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:59:
Ik zou 100% elektrisch gaan maar dat staat niet in de TS...

Een Honda Insight? Lexus ct200h? Toyota prius?

Ruimte voor een baby is extreem persoonsafhankelijk. Hier een stel van 2 (lange) volwassenen en 1 baby. Doen het helemaal prima in een Peugeot 107. Belangrijkste is een kinderwagen waarvan het onderstel wat op lan vouwen maar dat doen ze eigenlijk allemaal. Verder helpt het als je achterbank in delen naar beneden kan. Hier meer dan genoeg ruimte voor kinderwagen met reisweig, babyrommel en spul voor volwassenen voor een weekend weg of misweekje vakantie in de 107.

Natuurlijk zoek je wat comfortabelers en dat is prima, maar ruimte en babies is altijd een heel erg persoonlijk iets. Mijn waarschuwing: trap niet in het cliche dat een minimensje een SUV van 2000 kg of een stationwagon nodig heeft, dat is marketing en dikke nep.
Zal best persoonlijk zijn, maar ik snap dan weer niet hoe je dat in een 107 doet. Kofferbak klopt wel, als je een compact model kinderwagen neemt past het al snel. Maar autozitjes zijn zo enorm groot. Wij hebben 2 kinderen, in mijn Mazda 6 station passen we fatsoenlijk tegelijk. In de Skoda Fabia station van mijn vrouw zit ik als een sardientje met mijn hoofd tegen het dak als 1 van onze kinderen achter mij zit. Voor een kort ritje gaat het, maar zeker niet voor een uur.

Onze oudste is nu 3,5 jaar oud en heeft inmiddels zijn 3e stoeltje, die neemt minder plaats in omdat hij er rechtop in zit. Hij zit in beide autos achter de bestuurder. Onze dochter is 10 maanden en zit nog achterstevoren in die enorme babystoelen.

Dus ja, persoonlijk, maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat een a segment auto goed gaat passen. Tegelijk zou ik niet nu al een auto met als doel het meenemen van kinderen kopen, als dat nodig is kun je toch weer van auto wisselen? Ik zou een auto kopen welke aansluit op je huidige situatie, welke niet als onbetrouwbaar bekend staat en welke je leuk vindt. Ik heb in het verleden een auto gekocht puur op verstand en niet op wat ik leuk vind met als resultaat dat ik mij aan elke onvolkomenheid dubbel zo hard stoorde. Dat heeft ook geen zin.

Voor je lijstje, een Mazda 3 als optie. Maar een hybride Auris of Corolla lijkt mij een verstandige keuze en de Corolla vind ik persoonlijk best mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:40
2 kids is anders, tuurlijk. Maar TS heeft er nu nul, voordat je er 2 hebt ben je hopelijk.minimaal 3 of 4 jaar verder op zn vroegst ^^. Vooral omdat er nu nog geen sprake van is EN je daarna toch meestal.1baby tegelijk hebt wilde ik benadrukken dat het jammer is om in de marketing/verstandaverbijstering te trappen van 'baby--> mega-auto nodig'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 13:26
Dat laatste klopt, maar is ook persoonlijk. Ik heb er eentje van drie en die past amper tot niet achter me in een 5-serie. Komt door de zitpositie die ik wens/nodig heb. Als je veel dichter op het stuur wil zitten, kan een veel kleinere auto inderdaad ook. Ik zou nu lekker voor een C-segmenter gaan, dan zit TS voorlopig wel goed.

Ideetjes:
Hyundai i30
Kia Ceed
Toyota Auris (al dan niet hybrid)
Renault Megane

Zoiets. Voor 15k kun je prima auto's scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wij reden in de babytijd met een Hyundai Getz. Eerst met één baby en daarna met een peuter en een nieuwe baby. Nooit problemen mee gehad. Het feit dat mijn twee kinderen nooit van kinderwagens gehouden hebben (eerst draagdoek, daarna rugzak en daarna loopfiets) hielp natuurlijk wel het bagagevolume te reduceren.

Ik zou de Hyundai Getz niet aanraden (na 100k km werkten er al allerhande schakelaartjes niet meer, ik heb hem toen vervangen door een Volvo S40 Phase II met 200k km op de teller waar ik nog 100k km mee gereden heb), maar er is inderdaad geen reden voor een slagschip te gaan omdat er misschien een of meer baby's komen en als die er zijn en de auto blijkt echt te klein, heb je nog rustig tijd om dat probleem op te lossen. De meeste mensen met baby's nemen gewoon veel te veel rommel mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:50
indigo79 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 22:07:
Wij reden in de babytijd met een Hyundai Getz. Eerst met één baby en daarna met een peuter en een nieuwe baby. Nooit problemen mee gehad. Het feit dat mijn twee kinderen nooit van kinderwagens gehouden hebben (eerst draagdoek, daarna rugzak en daarna loopfiets) hielp natuurlijk wel het bagagevolume te reduceren.

Ik zou de Hyundai Getz niet aanraden (na 100k km werkten er al allerhande schakelaartjes niet meer, ik heb hem toen vervangen door een Volvo S40 Phase II met 200k km op de teller waar ik nog 100k km mee gereden heb), maar er is inderdaad geen reden voor een slagschip te gaan omdat er misschien een of meer baby's komen en als die er zijn en de auto blijkt echt te klein, heb je nog rustig tijd om dat probleem op te lossen. De meeste mensen met baby's nemen gewoon veel te veel rommel mee. :)
Het hangt natuurlijk wel af van hoe lang TS is. Als je zelf al 1.90m of langer bent moet je stoel als chauffeur al zover naar achteren dat een maxi cosi niet altijd goed past.
Verder heb je helemaal gelijk hoor. Mensen nemen zo veel mee als er in de auto past. Een grote auto heeft niet ineens veel lege kofferbak over want mensen nemen dan gewoon meer mee.

@Lapzwans116 wij rijden hier in een Skoda Fabia combi die al eerder genoemd is. Een 1.0 TSI. Een alternatief als je wat langer benen hebt kan een Skoda Rapid zijn, iets meer ruimte op de achterbank ten koste van wat kofferbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:08

-tom-562

Oliesjeik

Toyota Yaris/Toyota Auris (evt. hybride).
Makkelijk zelf uit te breiden met AA. Betrouwbaarder als dat ga je het niet vinden.

Met een kind zou ik wel voor een Auris gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door -tom-562 op 11-08-2024 23:04 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 23:13
Je weet het zelf nog niet, maar je zoekt een Toyota Auris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:20
Of een Yaris hybride, of een CT200h (Lexus). Alleen Android Auto is dan wat lastiger, mogelijk moet je dat laten inbouwen achteraf als je t echt wilt.

De hybride Toyotas zijn misschien een beetje saai maar tikken verder al je eisen aan. Hybride = automaat. En een jong exemplaar heeft nog garantie en zijn relatief waardevast.

Wil je nog wat meer gadgets en/of infotainment met standaard Android Auto of dingen zoals een cruise control assistent, dan heb je Koreanen die nog wat completer zijn uitgerust. Kia Ceed is een goede keuze. Hyundai i20? Of misschien een buitenbeentje, de Hyundai Ioniq in hybride versie (niet PHEV, want dat kan helaas bij jou niet begrijp ik). Dat zijn ook bijzonder zuinige auto's, en nog best ruim ook, zonder dat je de premium voor een Toyota occasion betaalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 12-08-2024 01:06 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-10 14:02
Fr33z schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:59:
Mijn waarschuwing: trap niet in het cliche dat een minimensje een SUV van 2000 kg of een stationwagon nodig heeft, dat is marketing en dikke nep.
Hoewel dat klopt, is het ook niet heel vreemd om voor een beetje veiligheid te kiezen lijkt mij. Dat hoeft ook weer niet zo extreem zoals in de VS, waar een soort wapenwedloop is ontstaan om zo'n groot mogelijke auto te rijden.

Feit blijft dat nieuwe auto's alleen maar zwaarder en groter (blijven) worden. Een Model Y of een Enyaq oid weegt inmiddels bijna 2 ton. Dat is 2,5x het gewicht van een Aygo/107/C1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Mazda 3 misschien eens overwegen, zowel de sedan als de hatch zijn te vinden met < 100K op de klok voor pak hem beet 15K (prijzen voor een automaat liggen iets hoger) en dan heb je over het algemeen een rijk uitgeruste auto met een betrouwbare 2 liter motor er in liggen die qua verbruik niet veel onder doet voor de 0.9/1.2 3 cylinders.

Ik heb afgelopen jaar de Toyota C-HR er uit gegooid en ben over gegaan naar een Mazda 3 sedan GT-M met alles er op en er aan en dat bevalt me nog steeds meer dan prima. C-HR was overigens niet de hybride maar de 1.2 variant. Qua verbruik is de Mazda iets ongunstiger maar het rijdt allemaal vele malen lekkerder en met pak hem beet 15K km's op jaarbasis neem ik dat wel voor lief. Voordeel van de Mazda is dat ze redelijk waardevast blijven net als de Toyota (waar ik uiteindelijk relatief weinig op afgeschreven heb in de 2,5 jaar dat ik hem gehad heb).

Misschien een Gulietta ook nog een optie? Vele zullen roepen dat een Alfa niet de meest betrouwbare optie is maar dat is allemaal wel een beetje achterhaald en je rijdt wel iets "moois" en niet de zoveelste Clio, Polo, Golf.

Ik zou in ieder geval met een boogje om alles met een 1.2 Puretech motoren van Stellantis heen lopen waar de riem door de olie heen loopt (tenzij het onderhoud hier 100% sluitend is en dan vind ik het nog een risico) evenals alle Ford motoren waarbij dat het geval is.

[ Voor 12% gewijzigd door R2D2 op 12-08-2024 08:27 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapzwans116
Dank jullie allen voor de reacties. De vele tips en zeker ook uitleg rondom hybride maken mijn zoektocht een stuk completer en dat was precies de bedoeling.

Mijn lijst is inmiddels gegroeid tot:
Ford Fiesta
Ford Focus
Renault Clio
Opel Corsa
Hyundai i30
Skoda Fabia
Hyundai Ioniq
Toyota Auris
Toyota Yaris
Lexus CT200h
Kia Ceed
Mazda 3
Alfa Romeo Giuletta

Deze zal ik naast elkaar zetten op de volgende punten:
- Bouwjaar i.c.m. km stand (max 140k)
- Prijs
- Verbruik
- Onderhoudskosten
- Wegenbelasting
- (subjectief) Joie de vivre-factor

Ik zal mijn bevindingen posten als dank voor de moeite die jullie erin hebben gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:16

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Lapzwans116 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:27:
@REDSD
Bedankt! Deze zat ook nog niet op mijn radar.
+1 voor de Skoda Fabia (stationwagon), ik heb een type 3 uit 2017 dus geen carplay fratsen etc maar erg fijne auto.
1.2TSI en haal gewoon de 1:20 met allseasons. Probleemloze auto. 93K op de klok waar ik er 50 zelf van heb gereden.

Aanrader d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lapzwans116
Zo, mijn voorlopige vergelijking is gemaakt.
De kostenberekening heb ik via AutoWeek gedaan en de auto's heb ik een beetje gemiddeld genomen vanaf Gaspedaal.
De kosten voor 5 jaar gebruik met 10k km per jaar is bij de Skoda Fabia het laagst en bij de Ford Focus het hoogste.
Nu tijd voor de volgende stap: de joie-de-vivre-factor samen met mijn partner.

Bedankt voor de hulp allen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzwwJL_lEU-IFr-fP5BXSCcI-Qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PpyoMU1juJEgQwPQmNpx3V45.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:28
Suzuki Baleno?
Voor een B-segment auto behoorlijk ruim, zuinig en als automaat te krijgen. Heeft ook Android Auto. Apple Carplay weet ik niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strootje88
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04-08 12:23
Lapzwans116 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 15:40:
Zo, mijn voorlopige vergelijking is gemaakt.
De kostenberekening heb ik via AutoWeek gedaan en de auto's heb ik een beetje gemiddeld genomen vanaf Gaspedaal.
De kosten voor 5 jaar gebruik met 10k km per jaar is bij de Skoda Fabia het laagst en bij de Ford Focus het hoogste.
Nu tijd voor de volgende stap: de joie-de-vivre-factor samen met mijn partner.

Bedankt voor de hulp allen!

[Afbeelding]
He Lapzwans,
Wat is het uiteindelijk geworden? en Waarom die?
Enorm benieuwd, want ik zit nu klem in hetzelfde dilemma!

Thanks alvast en geniet van je nieuwe wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 19:39
Auris hybrid (zonder stekker)

[ Voor 6% gewijzigd door wd200 op 16-07-2025 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:16

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

wd200 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:50:
Autos hybrid (zonder stekker)
wat? :?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 19:39
Autocorrect…. Moest auris zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapzwans116
Strootje88 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:31:
[...]

He Lapzwans,
Wat is het uiteindelijk geworden? en Waarom die?
Enorm benieuwd, want ik zit nu klem in hetzelfde dilemma!

Thanks alvast en geniet van je nieuwe wagen!
Hoi Strootje,

Uiteindelijk zijn we voor de Ford Fiesta gegaan omdat we in een wijk met kleine straatjes wonen en de auto niet mega veel gebruiken.
Zeer tevreden met het verbruik, de kosten en de functies van de auto.

Wij hebben verder een testrit gemaakt in een Toyota Auris, welke opzich mijn eerste keuze zou zijn maar vrouwlief vond deze niet mooi. Soi.
Ook in de Ford Focus een rit gemaakt welke ook erg goed beviel, maar vonden het prijsverschil t.o.v. de Fiesta minder ter verantwoorden voor het weinige gebruik.

Uiteindelijk dus voor compact, gemak en zorgeloos gegaan :)

Succes met het uitzoeken!
Pagina: 1