Als freelancer heb ik niet altijd mijn primaire werkmachine mee, omdat het veel gedoe is om steeds mee te slepen en het net even een te duur apparaat is mocht het worden gestolen. Nu heb ik zo heel af en toe eens incidenten dat ik moet inloggen op een server om dit incident op te lossen. Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een laptop welke ik gewoon in de auto kan laten liggen en erbij kan pakken wanneer ik mijn primaire machine niet mee heb.
Wat ga je met je laptop doen?
Hopelijk zo min mogelijk natuurlijk, maar wanneer ik deze machine toch nodig heb zal hier een basis installatie van Debian op komen te staan met daarop mijn ssh sleutels. Deze machine wil ik natuurlijk wel goed versleutelen mocht de machine om wat voor reden kwijt raken of worden gestolen.
Wat is je budget?
Budget genoeg, maar het is ook zonde om bijvoorbeeld een game machine aan te schaffen voor een beetje ssh en firefox :-)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik wil de laptop vooral in de auto laten liggen (het gehele jaar door).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifiek merk in gedachten, sta open voor suggesties :-)
Wat ga je met je laptop doen?
Hopelijk zo min mogelijk natuurlijk, maar wanneer ik deze machine toch nodig heb zal hier een basis installatie van Debian op komen te staan met daarop mijn ssh sleutels. Deze machine wil ik natuurlijk wel goed versleutelen mocht de machine om wat voor reden kwijt raken of worden gestolen.
Wat is je budget?
Budget genoeg, maar het is ook zonde om bijvoorbeeld een game machine aan te schaffen voor een beetje ssh en firefox :-)
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik wil de laptop vooral in de auto laten liggen (het gehele jaar door).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifiek merk in gedachten, sta open voor suggesties :-)