Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansKip
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 25-04 15:02
Mijn vraag
...
Mede8er defect. Welk vergelijkbaar apparaat dat kan afspelen vanuit de mappen in de Finder op mijn Mac mini?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mac mini 2023 LG TV 2023
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
veel leveranciers weten niet of je met hun mediaspelers kunt afspelen vanuit je Mac mini bestanden (ik bedoel dus geen mirroring) maar afspelen vanuit Mac mini en bediening via tv

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:19
Via welk protocol heb je je Med8er en MacMini gekoppeld? Welke softwareversie praten we over? Welke mediaspelers heb je op je shortlist staan? Dat zijn toch vragen die bij mij leven zeg maar....😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansKip
Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb gewoon de instructies in de handleiding gevolgd en toen werkte het. Ik ben totaal niet technisch onderlegd. Wel heb ik altijd de meest actuele software voor de Mac mini gebruikt en de Mde8er regelmatig geupdated. Sorry als je hier weinig aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

HansKip schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 03:56:
Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb gewoon de instructies in de handleiding gevolgd en toen werkte het. Ik ben totaal niet technisch onderlegd. Wel heb ik altijd de meest actuele software voor de Mac mini gebruikt en de Mde8er regelmatig geupdated. Sorry als je hier weinig aan hebt.
Maar gebruik je de Mede8er om de content van je Mac Mini af te spelen, of gebruik je je Mac Mini om de content op je Mede8er te beheren?

Aangezien je een relatief jonge Mac Mini hebt; heb je de content moeten overzetten toen je deze kocht vorig jaar? Zo niet, dan staat je content waarschijnlijk op de schijf van de Mede8er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
De handleiding is hier te vinden: http://www.mede8er.org/Fi...800x3D_user_30May2013.pdf
Geef eens aan welk stuk je dan gebruikt hebt a.u.b.. De uitdaging is wel dat dit een V2 handleiding is en als je statement klopt heb je de Mede8er naar V4.0.2. bijgewerkt intussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-07 21:33
Naar mijn weten heeft de mac mini ook nfs en smb protocol?

Ik zou zeker voor een nvidia shield gaan. Miss hien een 2de hands hier in vraag en aanbod. Heb zelf ook een med8er gehad en die is behoorlijk oud, maar werkte prima. Nu ik de shield heb met kodi erop ben ik een klein kind in de snoepwinkel.

Hier...

serie: Shield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansKip
Dank voor alle reacties. De content staat op de harde schijf van mijn Mac mini. Die kan ik op mijn LG tv 2023 bekijken door op het scherm van de televisie een bestand vanuit mijn Mac te selecteren met de afstandsbediening van d Mede8er..Overzetten heb ik nooit gebruikt, de harde schijf van de Mede8er is leeg. Met de handleiding kom ik er niet uit. Eigenlijk zoek ik iemand die bij mij thuis (Amsterdam) komt kijken of er iets aan te doen is. Daar wil ik graag een eerlijke prijs voor betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

HansKip schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:02:
Dank voor alle reacties. De content staat op de harde schijf van mijn Mac mini. Die kan ik op mijn LG tv 2023 bekijken door op het scherm van de televisie een bestand vanuit mijn Mac te selecteren met de afstandsbediening van d Mede8er..Overzetten heb ik nooit gebruikt, de harde schijf van de Mede8er is leeg. Met de handleiding kom ik er niet uit. Eigenlijk zoek ik iemand die bij mij thuis (Amsterdam) komt kijken of er iets aan te doen is. Daar wil ik graag een eerlijke prijs voor betalen.
Als je iemand zoekt om het voor je op te lossen zul je in V&A een vraag-advertentie moeten plaatsen.

Als je alleen de content van je Mac Mini op je TV wil bekijken kun je hoogstwaarschijnlijk gewoon je TV direct met je Mac Mini verbinden zonder mediaspeler ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Het verbaast me dat het eerder wel heeft gewerkt. Mede8er gebruikt bij een standaard installatie SMB1 en de laatste firmware is van 2015 dus opwaarderen naar een hogere SMB versie gaat niet meer. Sinds Win10 kan ik ook niets meer afspelen van PC op de speler.
NFS gaat nog steeds goed want dat gebruik ik om bestanden van de NAS af te spelen, al moet je daar ook een eerdere NFS versie instellen.

Heb je al geprobeerd om de Apple TV app op je TV te installeren?
Dan is de Mede8er niet meer nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door JukeboxBill op 12-08-2024 17:49 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansKip
Als ik het goed heb begrepen kan ik met Apple TV alleen .mov afspelen. Ik heb heel veel .avi en .mkv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Die kan je natuurlijk omzetten naar .mov bestanden met Handbrake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

HansKip schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 23:59:
Als ik het goed heb begrepen kan ik met Apple TV alleen .mov afspelen. Ik heb heel veel .avi en .mkv.
Je zou Apple TV niet eens nodig moeten hebben, vrijwel alle moderne smart TV's hebben gewoon een ingebouwde mediaspeler die met bijv. een DLNA-server kan verbinden.

Ik zou echt niet moeilijk gaan doen met Apple TV en al helemaal niet content om gaan zetten, voor een moderne TV moet het gewoon geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansKip
Ik zie een heleboel oplossingen, Waarvoor mijn dank. Maar voor een a-technisch iemand als ik zijn de meeste niet uitvoerbaar. Of ze kosten teveel tijd: ik download wekelijks 15 - 20 science fiction films en/of series, vaak van HULU, PRIME of andere redelijk onbekende streamingsdiensten die niet op een smart tv zitten. Om die allemaal met handbrake om te zetten lijkt me erg tijdrovend. Dus mijn vraag blijft: wie wil voor mij - bij mij thuis in Amsterdam - een werkende verbinding maken tussen mijn Mac mini (2023) en mijn LG tv ook 2023. Over een goede prijs worden we het vast eens Wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:13
Je zal een advertentie daarvoor moeten aanmaken, succes!

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

HansKip schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 04:17:
Dus mijn vraag blijft: wie wil voor mij - bij mij thuis in Amsterdam - een werkende verbinding maken tussen mijn Mac mini (2023) en mijn LG tv ook 2023. Over een goede prijs worden we het vast eens Wie o wie?
Zoals eerder aangegeven is het forum niet voor verzoekjes tot hulp aan huis. Voor het vragen van diensten is Vraag & Aanbod.
...ik download wekelijks 15 - 20 science fiction films en/of series, vaak van HULU, PRIME of andere redelijk onbekende streamingsdiensten die niet op een smart tv zitten.
Voor dit soort zaken wordt op Tweakers geheel geen hulp gegeven. Reden mag duidelijk zijn.

Ik ga dit topic bij deze dan ook sluiten. Dat oplossingen te technisch worden bevonden maakt dat de levensvatbaarheid van dit topic sowieso al minimaal was. Het geven van (technische) oplossingen door de community om TS te helpen is namelijk het gehele idee achter dit forum. Het vragen van hulp aan huis niet.

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 13-08-2024 23:29 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.