Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Ik heb een particuliere en zakelijke rekening bij Rabobank.
Bij beiden tevens een spaarrekening.

Tot heden kon je beide rekeningen en spaarrekeningen onderbrengen onder 1 profiel in de Rabo App.
Dus 1 keer inloggen en meteen overzicht van al je rekeningen.
Overboeken was simpel gezien je tussen de rekeningen geld kon overmaken. Tevens geld van zakelijke rekening naar particuliere spaarrekening etc etc.
Adresboek bruikbaar bij alle rekeningen.

Rabobank heeft dit gewijzigd. Je moet nu 2 profielen aanmaken, één voor particulier en één voor zakelijk.

Leuk en aardig....maar dit maakt het wel wat lastiger.
Heen en weer inloggen om overzichten te krijgen.

Wat niet goed gaat is dat het eerdere adresboek nu niet geheel beschikbaar is bij beide profielen.
Zakelijke adressen staan nu bij particulier en andersom. Irritant want nu moet ik deze personen/bedrijven opnieuw invoeren met daarbij dat ik bij de eerste overboeking de random reader moet gebruiken daar waar dit nooit nodig was.

Maar.....

Wat ik erger vindt is dat overboeken nu lastig tussen de profielen. Geld van zakelijke rekening eerst naar particuliere rekening overboeken en dan van particulier naar de spaar rekening. Extra stappen.

En....kost mij dat nu opeen extra? Normaal overboeken tussen eigen rekeningen was gratis. Lijkt erop dat mij dit nu geld gaat kosten omdat in de app de doel rekening bij adresboek moet komen en gezien wordt als "externe" rekening. Als dit echt zo is dan pakt de Rabobank opeens extra inkomsten door mij met overboekingskosten op te zadelen daar waar dit niet eerder het geval was.

Wie heeft ervaring met deze wijziging en heeft tips?
Wellicht klagen bij Rabobank mochten er echt extra kosten in rekening worden gebracht...

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zakelijke transacties kosten toch altijd al geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
HerZon schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:22:
Zakelijke transacties kosten toch altijd al geld?
Wellicht heb ik het verkeerd maar tussen je eigen rekeningen toch niet?
(ongeacht particulier of zakelijk)?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Xymox schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:23:
[...]

Jawel, beetje afhankelijk van het soort zakelijke rekening xx cent per keer. En de particuliere rekening rekend dan misschien wel niets, maar het komt binnen op zakelijk (of vice versa) en je betaald gewoon.

Bij ING heb je trouwens ook aparte profielen, maar die zitten in 1 app. D.m.v. 🔃 kun je zo wisselen van rekening.

[ Voor 12% gewijzigd door HerZon op 11-08-2024 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-06 20:49

igmar

ISO20022

Xymox schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:23:
[...]

Het zijn geen 'eigen rekeningen', beiden behoren tot een andere legale entiteit. Voor een eenmanszaak is dat wat discutabel, voor de overige rechtsvormen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Tip: als het gras elders groener is, ga daar naar toe.

Tip2: zo niet, accepteer het dan.

Tip3: probeer zo weinig maal mogelijk geld van privé naar zakelijk over te boeken.

Als je elke week 4x iets overboekt kost het je op jaarbasis 30 euro. :z :')

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• questo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:09
Same here, ik heb ook zakelijke en privérekeningen via de Rabobank lopen en een tijdje geleden werden zakelijk en privé gescheiden. Ik was daar toen ook bepaald niet gelukkig mee en heb de Rabobank gebeld met de vraag waar het goed voor was. Kennelijk biedt Internet bankieren voor de zakelijke omgeving andere opties dan Internetbankieren voor privé omgevingen. Daarnaast zou het ook veiliger zijn. Ik vond die redenen niet overtuigend maar meer dan ongenoegen erover uiten is er niet tegen doen.

Uiteindelijk vind ik de impact van deze wijziging wel meevallen. Je kunt in de Rabobank App meerdere profielen aanmaken. Ik heb nu aparte profielen voor zakelijk en privé en ik moet zeggen dat dat toch wel voordelen heeft. In de zakelijke omgeving zag je bijvoorbeeld alleen privé rekeningen en niets over andere privé producten zoals credit card, verzekering of hypotheek. Het overboeken van een zakelijke rekening naar een privé spaarrekening is nu inderdaad een extra stap maar overboeken gaat snel en makkelijk.

Het lijkt ook niet te gaan om het kunnen opstrijken van extra transactiekosten. Die kosten werden voor de wijziging al doorbelast. Je kunt dat terugzoeken door een overzicht van de transactiekosten op te vragen over een bepaalde periode. Zelfs in de periode voor de splitsing werden er al transactiekosten in rekening gebracht voor het overschrijven van zakelijk naar privé. Ik durf alleen niet te zeggen wat er berekend werd bij een overboeking van een zakelijke betaalrekening naar een privé spaarrekening. Het overboeken tussen betaalrekening en spaarrekening is namelijk kosteloos, andere overboekingen niet. Ik zie dat zelfs het ontvangen van geld transactiekosten met zich meebrengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monique01
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 04-03 11:22
*knip* Dit soort reviews zijn offtopic...

[ Voor 97% gewijzigd door ZieMaar! op 04-03-2025 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:12
Monique01 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:22:

Zo gaan ze dus met ons geld om....
Overal waar mensenwerk in zit gaat er wel eens iets fout. Het is niet echt eerlijk om daarmee net te doen of er zo slecht met ons geld wordt omgegaan. Voorlopig geef je zelf ook al aan dat het een 'bijzonder verhaal' is, oftewel dat het echt een uitzondering is dat er iets een keertje fout gaat.

Het is een stomme fout, maar uiteindelijk is het nu toch prima opgelost lijkt me :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Oud topic, onterecht gekickt, dus slotje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.