Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinus89
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 11-08-2024
Goedemiddag,

Zou graag mijn zonnescherm willen afstellen alleen ik weet mij geen raad meer.

Mijn zonnescherm heeft een Somfy RTS motor maar is aangesloten op Klikaanklikuit systeem.
Het systeem heeft een Asun-650 met bijbehorende afstandsbediening.

Ook heb ik nu tijdelijk een Somfy RTS afstandsbediening in bezit.

Van wat ik gelezen heb kan ik alleen met een Somfy afstandsbediening de motor resetten en opnieuw in/afstellen.

-Ik heb al geprobeerd om de Somfy afstandsbediening te koppelen met RTS motor maar dat is niet gelukt.

Hoe kan ik de Somfy afstandbediening koppelen met een Asun-650?
Kan de motor van de zonnenscherm ook gerest worden met een KaKu afstandsbediening?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:56
Weet je zeker dat de motor RTS is? Die kaku schakelaar gebruik je bij een motor die je bedraad aansluit. En niet bij een RTS motor.
Afhankelijk van welke motor je hebt gebruik je draaistiften of een afstelkastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:51
Wat @Johnnygo zegt!

Maar dat is alleen maar mooi, want dat betekent dat je veel flexibeler om kan gaan met het slimme ecosysteem waar je je rolluik in wilt plaatsen. De ASUN fungeert feitelijk als een tuimelschakelaar. Je zou hem, afhankelijk van wat je wilt, door bijv. een Shelly (wifi), zigbee of zwave receiver kunnen vervangen :)

Mocht je de ASUN willen houden, dan kan je een KaKu afstandsbediening kopen. Als het goed is zit er een knopje op de ASUN waarmee je hem in pairingmode kan zetten. De ASUN heeft wel als nadeel dat hij alleen "open" en "dicht" kent. Met de andere voorbeelden die ik noemde, kan je hem in verschillende standen zetten.