Ik ben op zoek naar een mini pc'tje, formaat NUC, maar mag ook ietsje groter zijn, geen volledige kast in ieder geval.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Surfen, beetje officewerk, wat licht gamen en foto's editen (Capture One Pro en Luminar Neo)
Wat mag het systeem gaan kosten?
€350-€500 misschien maar liefst zo min mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een scherm, toetsenbord en muis, dus het gaat alleen om het kastje.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is misschien de hoofdvraag. Ik kijk vooral naar het tweedehands aanbod en heb daar nu vooral een paar opties op het oog:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, moet windows draaien, dat is het wel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Buiten het formaat niet echt.
Ga je overklokken?
Was ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag weten of in die kleinere systeempjes, een oudere dedicated GPU beter is dan een nieuwere onboard versie? De AsRock heeft geen thunderbolt, dus dan kan ik er later lastig een externe GPU aan hangen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Surfen, beetje officewerk, wat licht gamen en foto's editen (Capture One Pro en Luminar Neo)
Wat mag het systeem gaan kosten?
€350-€500 misschien maar liefst zo min mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een scherm, toetsenbord en muis, dus het gaat alleen om het kastje.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is misschien de hoofdvraag. Ik kijk vooral naar het tweedehands aanbod en heb daar nu vooral een paar opties op het oog:
- een oude HP Z2 Mini g4 (i5-8500, NVidea P600),
- een ook oude Intel Hades Canyon NUC (i7-8809G, Radeon RX Vega M GH graphics (4GB HBM2 VRAM)),
- een Asus PN51 (Ryzen 7 5700U),
- een Asus PN53 (Ryzen 7 7735HS)
- en een AsRock DeskMini X300 (Ryzen 7 PRO 5750GE) met onboard graphics.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, moet windows draaien, dat is het wel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Buiten het formaat niet echt.
Ga je overklokken?
Was ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag weten of in die kleinere systeempjes, een oudere dedicated GPU beter is dan een nieuwere onboard versie? De AsRock heeft geen thunderbolt, dus dan kan ik er later lastig een externe GPU aan hangen.