iMac bestanden bekijken op iPad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvdw
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-04 18:05
Hoi,

Ik heb een iMac in de woonkamer en krijg de volgende week een iPad, is het mogelijk om op een iPad de bestanden van de iMac te bekijken?

Zit op hetzelfde WiFi netwerk maar dan in het tuinhuis en op de iMac staan eigenlijk allemaal bestanden die ik wil inzien.

Het betreft wel twee verschillende Apple accounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je de bestanden deelt kan dat ja, dan kun je de gedeelde mappen in de Bestanden app op je iPad toevoegen en de bestanden bekijken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:55
Verschillende manieren kan het. Een klassieke oplossing is om je schijf of een deel ervan een netwerkschijf te maken. Dan kun je vanuit je file app op de iPad gewoon benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:46
iCloud Drive activeren. Als het om enkel wat documenten gaat, de eerste 5 Gb. zijn gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

vj_slof schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 11:03:
iCloud Drive activeren. Als het om enkel wat documenten gaat, de eerste 5 Gb. zijn gratis.
Gaat niet ivm 2 verschillende accounts, zeker bij de gratis variant niet. Als enhanced privacy aan staat volgens mij ook niet.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 11-08-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvdw
OK bedankt allemaal wordt me al wat duidelijker, jammer dat iCould Drive geen optie is met twee accounts.

Dan nog even een tweede vraag als dat mag, bestaat er ook een mogelijkheid dat ik de iMac "bestuur" vanuit het tuinhuis met een iPad of Airbook. Een verlenging van het beeldscherm als het ware, geen idee hoe ik het anders kan uitleggen zodat ik ook de mail kan inzien. Of wordt dat te omslachtig?

Ik ga namelijk vanuit thuis en deels vanuit het tuinhuis werken en ben op zoek naar de meest ideale oplossing (de iMac steeds meenemen naar het tuinhuis is onwerkbaar maar naar dat gemak ben ik wel op zoek) ook al moet ik daarvoor iets meer investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Mail gewoon via imap instellen op zowel de iMac en de iPad lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:28
cvdw schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:05:
OK bedankt allemaal wordt me al wat duidelijker, jammer dat iCould Drive geen optie is met twee accounts.

Dan nog even een tweede vraag als dat mag, bestaat er ook een mogelijkheid dat ik de iMac "bestuur" vanuit het tuinhuis met een iPad of Airbook. Een verlenging van het beeldscherm als het ware, geen idee hoe ik het anders kan uitleggen zodat ik ook de mail kan inzien. Of wordt dat te omslachtig?

Ik ga namelijk vanuit thuis en deels vanuit het tuinhuis werken en ben op zoek naar de meest ideale oplossing (de iMac steeds meenemen naar het tuinhuis is onwerkbaar maar naar dat gemak ben ik wel op zoek) ook al moet ik daarvoor iets meer investeren.
Apple apparaten werken geweldig samen, maar je moet voor veel zaken wel hetzelfde Apple ID gebruiken. Waarom gebruik je twee verschillende accounts?

Een mailaccount kun je eenvoudig ook op je iPad toevoegen, daar heb je geen schermdelen of hetzelfde Apple ID voor nodig.

Hier een mooie opsomming van wat zaken die je tussen Apple apparaten kunt gebruiken:

Met Continuïteit kun je Mac gebruiken met je andere Apple apparaten om slimmer te werken en naadloos tussen je apparaten te schakelen.
Om de voorzieningen van Continuïteit te kunnen gebruiken, zorg je ervoor dat je op al je apparaten met dezelfde Apple ID bent ingelogd.

https://support.apple.com...le%20ID%20bent%20ingelogd.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:55
cvdw schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:05:
Vnc server op iMac zetten. Volgens met een vnc client op een iPad.

Maar ik weet niet wat je er mee wilt gaan doen? Remote access gaat nooit zo vloeiend als rechtstreeks op de machine. En de data op afstand aanroepen in een app die lokaal op je iPad staat is ook beter/sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:43

BCC

Of anders AirDrop

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Volgens mij is alles wat je wilt gewoon mogelijk door iCloud Drive te gebruiken en zoals ik aangaf op twee apparaten je mail via IMAP te benaderen. Moeilijker dan dat is niet nodig, dus kan je uitleggen waarom je je iMac zou willen 'besturen'? Wat kan je niet met de geboden opties?

• cvdw
Sorry voor de late reactie, was enkel dagen voor het werk in het buitenland.

Ik zal de geboden opties nog eens goed bestuderen en eventueel een tweede iPad of een Macbook Air kopen zodat ik 1 ID gebruik.

De link van Geronimous (Met Continuïteit op meerdere Apple apparaten werken) ga ik eens goed doorlezen.

Ik heb op de iMac gewoon erg veel bestanden staan, voornamelijk foto's (staan in een map en niet in de foto's app), die ik op een andere locatie wil afroepen. Ik denk de iMac trouwens in te ruilen voor een Studio maar neem aan dat dit verder niets veranderd in mijn vraagstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan gewoon met bestandsdeling werken en een map delen met een andere gebruiker. Die map kan je dan ook via het netwerk bekijken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1