cvdw schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:05:
OK bedankt allemaal wordt me al wat duidelijker, jammer dat iCould Drive geen optie is met twee accounts.
Dan nog even een tweede vraag als dat mag, bestaat er ook een mogelijkheid dat ik de iMac "bestuur" vanuit het tuinhuis met een iPad of Airbook. Een verlenging van het beeldscherm als het ware, geen idee hoe ik het anders kan uitleggen zodat ik ook de mail kan inzien. Of wordt dat te omslachtig?
Ik ga namelijk vanuit thuis en deels vanuit het tuinhuis werken en ben op zoek naar de meest ideale oplossing (de iMac steeds meenemen naar het tuinhuis is onwerkbaar maar naar dat gemak ben ik wel op zoek) ook al moet ik daarvoor iets meer investeren.
Apple apparaten werken geweldig samen, maar je moet voor veel zaken wel hetzelfde Apple ID gebruiken. Waarom gebruik je twee verschillende accounts?
Een mailaccount kun je eenvoudig ook op je iPad toevoegen, daar heb je geen schermdelen of hetzelfde Apple ID voor nodig.
Hier een mooie opsomming van wat zaken die je tussen Apple apparaten kunt gebruiken:
Met Continuïteit kun je Mac gebruiken met je andere Apple apparaten om slimmer te werken en naadloos tussen je apparaten te schakelen.
Om de voorzieningen van Continuïteit te kunnen gebruiken, zorg je ervoor dat je op al je apparaten met dezelfde Apple ID bent ingelogd.
https://support.apple.com...le%20ID%20bent%20ingelogd.