codepal (AI tool) om Java code te versimpelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik probeerde zojuist om met codepal.io een stukje (gedecompileerde - dus lelijke) Java code te versimpelen.

https://codepal.ai/code-simplifier/java

Hij weet een stuk code van 127 regels vlotjes om te zetten naar 34 regels.
Maar deze code levert echt compleet andere resultaten. WTF?
Staat nergens een waarschuwing ofzo dat er gewoon fantasie gebruikt wordt ipv logische refactorings.

Is dit het geval bij al die moderne tools?

Oh hij kapte m'n input af op 3000 karakters :z

De geproduceerde code geeft nu een java.lang.StringIndexOutOfBoundsException ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Juup op 10-08-2024 18:26 ]

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:55

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Juup schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:19:
Staat nergens een waarschuwing ofzo dat er gewoon fantasie gebruikt wordt ipv logische refactorings.
Het gebruikt AI; dat lijkt me per definitie dat er "fantasie" gebruikt wordt. Ik snap eerlijk gezegd de verbazing dus niet zo.

Verder staat er wel degelijk op diezelfde pagina:
Can AI automate the entire process of code simplification?
While AI can certainly help identify areas for code simplification, it is unlikely to fully automate the process. Some decisions about code simplification require human judgement and expertise.

What are some challenges of using AI for code simplification?
One challenge is ensuring that the AI algorithms used are accurate and reliable.

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 10-08-2024 19:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Juup schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:19:
Is dit het geval bij al die moderne tools?
Ja. Alles gebaseerd op AI is onbetrouwbaar, en als je zo'n tool nodig hebt (dwz als je het niet zonder die tool zelf zou kunnen doen) moet je er ver weg van blijven.
Als ervaren softwaredeveloper levert het mij minimale tijdswinst op; aan de ene kant kan het heel veel autocompleten en kleine refactors voorstellen, aan de andere kant ben ik bijna net zo veel tijd als ik gewonnen heb meteen weer kwijt met het corrigeren ervan.