Dramatische framedrops in multiplayer games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen1997
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-01 10:21
Hallo allemaal,

Na enkele weken rondlopen met dit probleem ga ik hem toch maar eens schetsen op Tweakers, omdat ik er echt niet meer uit weet te komen.

Ik heb een game laptop welke ik enkele jaren geleden gekocht heb en tot enkele weken geleden prima functioneerde, maar op één of andere manier kan ik geen multiplayer spellen meer spelen, omdat ik dan last krijg van gigantische framedrops.

Mijn specificaties

Windows 11 Pro (legale licentie)
Intel Core i7 10750H @ 2.60GHz
1TB SSD (93GB vrij) en een tweede 1TB SSD voor opslag van dingen zoals foto's e.d.
24,0GB Dual-Channel DDR4 @ 1330MHz RAM
4095MB NVIDIA GeForce GTX 1650 (CLEVO/KAPOK Computer)
Realtek PCIe GbE Family Controller (bekabeld) - met een 200Mbps down / 20 Mbps up abonnement van Ziggo

Het is niet de allerbeste laptop, maar zou prima moeten functioneren op lage instellingen.

Mijn voorbeeld heb ik vooral met Grand Theft Auto V in FiveM

Als er niemand in mijn sessie zit, draai ik moeiteloos 100+ fps op de laagste instellingen en zonder vsync, maar als ik iemand vraag om erbij te komen en met hem in een auto rijd (bijvoorbeeld) dan kom ik op maximaal 30fps uit met relatief veel drops naar 10fps.

Ditzelfde heb ik ook in andere spellen (Police Simulator, Counter Strike Global Offensive 2)

Wat ik al gedaan heb om dit probleem aan te pakken

1. Ik heb mijn GTA spel volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
2. Ik heb Geforce Experience verwijderd (waarna het enigszins verbeterde)
3. Ik heb Windows Update gedraaid en ervoor gezorgd dat mijn netwerk en grafische drivers up-to-date zijn
4. Ik heb gisteren een nieuw modem van Ziggo aangesloten.
5. Malware bytes even laten zoeken naar vreemde troep op de laptop
6. sfc /scannow uitgevoerd, chkdsk uitgevoerd, geheugen controle uitgevoerd (sfc heeft fouten hersteld, de rest had niks gevonden)

Dit alles mocht helaas niet baten, omdat ik vandaag weer tegen hetzelfde probleem aanliep.

Weet iemand waar ik nog niet gekeken heb?

[ Voor 7% gewijzigd door Koen1997 op 10-08-2024 13:38 ]