Hoi allen,
Momenteel zitten wij een beetje in dubio wat betreft de keuze voor onze volgende auto.
Huidige situatie:
Momenteel rij ik erg gunstig een Opel Ampere-e met 4% bijtelling. Deze rij ik zowel prive als zakelijk. De lease van deze auto stopt per november en hierdoor zijn wij nu aan het oriënteren voor een nieuwe auto.
Eigenlijk de enige voorwaarde voor een nieuwe lease auto is dat deze elektrisch moet zijn vanuit
ons bedrijf en zelf heb ik als voorwaarde voor een nieuwe leaseauto rond de 400km range, genoeg ruimte en liefst een hoger instap model.
Wij gaan vaak op autovakantie en zijn voor nu nog met zn tweeën.
Voor nu ligt mijn keus bij de Xpeng G6.
Mijn vrouw gaat op de fiets naar werk maar als zij toch ergens heen moet is het nu heel lastig plannen omdat wij geen 2e auto hebben en mijn auto nodig is voor mijn werk.
Hierdoor twijfelen wij voor de volgende opties.
Optie 1:
Nieuwe leaseauto(Xpeng G6 bv) voor zowel zakelijk als privé. Kosten +/- 340 euro per maand.
Nadeel hiervan is dat er uiteraard dus geen eigen auto voor de deur staat maar deze is niet dagelijks nodig.
Optie 2:
Nieuwe leaseauto alleen zakelijk rijden en huidige Opel Ampere-e overnemen.
De auto heeft momenteel bijna 90k km, heeft 3 jaar geleden een nieuwe accu gekregen en rijdt nog erg
fijn. Bevat android auto, range is in de zomer nog ruim 400 KM.
Nadelen zijn dat het interieur aardig beschadigd is (door werkmateriaal) en de oplaadsnelheid echt
niet meer van deze tijd is(max 50 kwh), geen adap. cruise control en voor lange stukken rijden zijn de stoelen niet ideaal.
Kosten voor overname zijn 16000 euro.
Hierin twijfel ik over hoe ik dit moet doorrekenen als maandbedrag.
Ik zou zeggen de komende 8 jaar rijden en dan nog een restwaarde van 3000 euro?
Dit levert een maandbedrag op van 135 euro
Hier komt dan nog bij
Verzekering all risk - 100 euro (Geen schade vrije jaren) of WA+ 55 euro p/maand.
Onderhoudskosten (15 euro p/maand?)
Oplaadkosten (40 euro p/maand?) . Ik denk zo'n 10000-12000 km per jaar privé te rijden.
Ik weet niet of al deze kosten echt kloppen en daarvoor heb ik jullie hulp nodig. Voor nu levert dit
een bedrag op van 290 euro.
Optie 3:
Nieuwe leaseauto alleen zakelijk rijden en occasion kopen als eigen auto.
Dit hebben wij als voorwaarde eigenlijk alleen dat het een automaat/elektrisch moet zijn (opladen kan ik erg goedkoop op mijn werk doen), hoge instap en genoeg ruimte.
Ik denk zo'n 10000-12000 km per jaar prive te rijden.
Met name dus voor optie 2 en 3 heb ik jullie hulp nodig wat nou wijsheid is.
Niet alleen toekomstgericht maar ook kostentechnisch.
Als er zaken onduidelijk zijn dan hoor ik het graag.
Momenteel zitten wij een beetje in dubio wat betreft de keuze voor onze volgende auto.
Huidige situatie:
Momenteel rij ik erg gunstig een Opel Ampere-e met 4% bijtelling. Deze rij ik zowel prive als zakelijk. De lease van deze auto stopt per november en hierdoor zijn wij nu aan het oriënteren voor een nieuwe auto.
Eigenlijk de enige voorwaarde voor een nieuwe lease auto is dat deze elektrisch moet zijn vanuit
ons bedrijf en zelf heb ik als voorwaarde voor een nieuwe leaseauto rond de 400km range, genoeg ruimte en liefst een hoger instap model.
Wij gaan vaak op autovakantie en zijn voor nu nog met zn tweeën.
Voor nu ligt mijn keus bij de Xpeng G6.
Mijn vrouw gaat op de fiets naar werk maar als zij toch ergens heen moet is het nu heel lastig plannen omdat wij geen 2e auto hebben en mijn auto nodig is voor mijn werk.
Hierdoor twijfelen wij voor de volgende opties.
Optie 1:
Nieuwe leaseauto(Xpeng G6 bv) voor zowel zakelijk als privé. Kosten +/- 340 euro per maand.
Nadeel hiervan is dat er uiteraard dus geen eigen auto voor de deur staat maar deze is niet dagelijks nodig.
Optie 2:
Nieuwe leaseauto alleen zakelijk rijden en huidige Opel Ampere-e overnemen.
De auto heeft momenteel bijna 90k km, heeft 3 jaar geleden een nieuwe accu gekregen en rijdt nog erg
fijn. Bevat android auto, range is in de zomer nog ruim 400 KM.
Nadelen zijn dat het interieur aardig beschadigd is (door werkmateriaal) en de oplaadsnelheid echt
niet meer van deze tijd is(max 50 kwh), geen adap. cruise control en voor lange stukken rijden zijn de stoelen niet ideaal.
Kosten voor overname zijn 16000 euro.
Hierin twijfel ik over hoe ik dit moet doorrekenen als maandbedrag.
Ik zou zeggen de komende 8 jaar rijden en dan nog een restwaarde van 3000 euro?
Dit levert een maandbedrag op van 135 euro
Hier komt dan nog bij
Verzekering all risk - 100 euro (Geen schade vrije jaren) of WA+ 55 euro p/maand.
Onderhoudskosten (15 euro p/maand?)
Oplaadkosten (40 euro p/maand?) . Ik denk zo'n 10000-12000 km per jaar privé te rijden.
Ik weet niet of al deze kosten echt kloppen en daarvoor heb ik jullie hulp nodig. Voor nu levert dit
een bedrag op van 290 euro.
Optie 3:
Nieuwe leaseauto alleen zakelijk rijden en occasion kopen als eigen auto.
Dit hebben wij als voorwaarde eigenlijk alleen dat het een automaat/elektrisch moet zijn (opladen kan ik erg goedkoop op mijn werk doen), hoge instap en genoeg ruimte.
Ik denk zo'n 10000-12000 km per jaar prive te rijden.
Met name dus voor optie 2 en 3 heb ik jullie hulp nodig wat nou wijsheid is.
Niet alleen toekomstgericht maar ook kostentechnisch.
Als er zaken onduidelijk zijn dan hoor ik het graag.