e-Golf 2018 | Climarad Sensa V2X | 3200 Wp WZW I Techneco Elga Carrier
Vraag
Alle reacties
De verf bladdert af en achter deze muur zit onze douche. Kitranden van de douchebak lijken in orde.
[Afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Djvdb op 10-08-2024 10:17 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
JaSMSfreakie schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:18:
zit er aan de andere kant van de wand toevallig ook je douchekraan etc?
404 Signature not found
Zal straks even een foto met meer afstand maken. Het is idd een trap. De overgang van de begane grond naar de eerste verdieping.MeTooPV schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:42:
Ben ik de enige die geen idee heef waar ik naar kijk? Betonmuur met witte verf erop. Is het vlak bij de vloer, waarom zit er boven iets dat schuin loopt? Zit daar een trap? Of kijk ik naar een plafond? Een foto met iets meer afstand zou helpen.
Dan alle kranen dicht in huis, wasmachine uit enz. En dan kijken wat je watermeter zegt. Als die langzaam doorloopt, dan weet je de score😶
Je hebt helemaal gelijk. Net een vochtmeter gekocht en die geeft overduidelijk aan dat er op die plekken te veel vocht zit tov de rest van de muur. Ik laat een lekdetectie uitvoeren. Bedankt allemaal voor jullie bijdrage.Nachoman schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:37:
Als jij aan de andere kant je douche hebt, durf ik bijna te garanderen dat het vocht is. Lijkt er wel op alsof het een oude lekkage is geweest en geprobeerd te herstellen, dat grijze spul lijkt cement te zijn, zie het niet goed. Is een beetje rottig probleem, want het tast meer en meer de integriteit van je muur aan na verloop van tijd. Je moet alles controleren, kit, rozetten, tegels(even erop kloppen dan hoor je vanzelf wat los zit)
Dan alle kranen dicht in huis, wasmachine uit enz. En dan kijken wat je watermeter zegt. Als die langzaam doorloopt, dan weet je de score😶
Dat mocht ook echt wel!
Heeft de verzekering nog een beetje geholpen?Nachoman schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:30:
Succes! Ik had hetzelfde probleem 3 jaar geleden in mijn koophuis en heb een nieuwe badkamer laten maken 🤑.
Dat mocht ook echt wel!
404 Signature not found
@Djvdb misschien is dit de beste gratis tip die je kunt krijgen om €500,- te besparen. Kijk eerst eens kritisch naar je watermeter. En naar je voeg- en kitwerk. Als je voeg- en kitwerk al discutabel is, is dat genoeg reden om daar mee te starten.SMSfreakie schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:46:
lekdetectie op je waterleiding kan je zelf ook wel controleren, even je watermeter scherp in de gaten houden.. maar grotere kans op een lekkende afvoer / kit die los is
Watermeter ga ik bekijken. Voeg en kit werk lijkt in orde te zijn. Houden we ook altijd goed schoon en geen zichtbare inconsistenties. Ook achter de rozetten gecontroleerd en daar ziet het kit werk er ook goed uit.ViezeVis schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:18:
[...]
@Djvdb misschien is dit de beste gratis tip die je kunt krijgen om €500,- te besparen. Kijk eerst eens kritisch naar je watermeter. En naar je voeg- en kitwerk. Als je voeg- en kitwerk al discutabel is, is dat genoeg reden om daar mee te starten.
Waterleiding kan je vrij gemakkelijk dus controleren...
Afvoer kan je eventueel ook controleren, maar dan moet je met kleurstoffen gaan werken
404 Signature not found
Truc is om alle kranen in huis dicht te zetten (oké dat is logischDjvdb schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:28:
[...]
Watermeter ga ik bekijken. Voeg en kit werk lijkt in orde te zijn. Houden we ook altijd goed schoon en geen zichtbare inconsistenties. Ook achter de rozetten gecontroleerd en daar ziet het kit werk er ook goed uit.
Vervolgens draai je de hoofdkraan dicht.
Dan wacht je een uur (meer mag ook, zolang er maar niemand in de tussentijd toch even een kraan open zet).
Daarna draai je de hoofdkraan open. Goed opletten op het wieletje, als dat gaat draaien betekent dat er water uit het systeem is verdwenen en dat er dus ergens een waterleiding lekt.
Succes.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ik heb zelf ooit met dit bijltje gehakt (letterlijk, toen het plafond van de BG open moest om bij de leiding te komen.....).
Vuistrregel (toen, geen rechten aan ontlenen) is dat de oorzaak NIET vergoed wordt, de gevolgschade WEL.