Logitech Z906 Effect lampjes knipperen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rkruizinga
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-08-2024
Ik heb al een aantal jaren de Logitech Z906. Nooit problemen gehad tot 2 maand terug.

Telkens als het uit staat gaat hij alle lampjes bij langs, het lijkt een soort van 'controle' en kan dan ook niks bedienen. Ik moet dan met geluk tussen het knipperen door hem in kunnen schakelen.

Als hij eenmaal aan staat switcht hij constant van 3D, 4.1 en 2.1. Beetje vergelijkbaar alsof er iemand op de afstandsbediening gaat zitten.

Heb de afstandsbediening al uitgesloten en al meerdere keren een systeem reset uitgevoerd.
Ik gebruik een optische kabel van TV naar de subwoofer. Ook de instellingen van de TV veranderen niks. Standaard instellingen van de TV laten hem wel in Effecten veranderen maar zodra ik ook Dolby Digital gebruik springt het Decode lampje aan.

Is het einde oefening voor mijn setje of zijn er nog meer opties? Heb zelf het vermoeden dat of de Controler kapot is of misschien toch de optische kabel?
Hopelijk kan hier me iemand uit de brand helpen :D

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zou natuurlijk eens een andere kabel kunnen proberen. Dat al gedaan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rkruizinga
The Eagle schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:45:
Je zou natuurlijk eens een andere kabel kunnen proberen. Dat al gedaan?
Ik zag inderdaad dat 1 van de aansluitingen op de kabel een soort van afgebroken was leek het wel. Heb zojuist een nieuwe kabel geprobeerd en hij doet het nog steeds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Het aflopen van de lampjes/geluids modi kom ik vaker op Google tegen als issue als het signaal te zwak is. Als in Z906 herkent het signaal niet en gaat dan elke optie checken. Dat jouw Z906 het doet als deze uit staat laat semi concluderen dat "uit staan" sowieso niet het geval is. Als in, uit zou geen lampjes mogen betekenen. Waarbij "decode" met Dolby Digital dan wel normaal gedrag is. Weird...

Google geeft mij ook een reset van de Z906, die al uitgevoerd?

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 10-08-2024 18:50 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rkruizinga
FeaR schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:42:
Het aflopen van de lampjes/geluids modi kom ik vaker op Google tegen als issue als het signaal te zwak is. Als in Z906 herkent het signaal niet en gaat dan elke optie checken. Dat jouw Z906 het doet als deze uit staat laat semi concluderen dat "uit staan" sowieso niet het geval is. Als in, uit zou geen lampjes mogen betekenen. Waarbij "decode" met Dolby Digital dan wel normaal gedrag is. Weird...

Google geeft mij ook een reset van de Z906, die al uitgevoerd?
Heb de reset al meerdere keren uitgevoerd maar dit helpt niet. Het lijkt nu met een nieuwe optische kabel wel wat verbeterd te zijn maar het gebeurd nog steeds.. Had het eerst van de TV naar speakers en had beeld via hdmi naar de tv. Nu heb ik de TV 'ertussen weg gehaald' en de optische kabel rechtstreeks op het KPN kastje aangesloten maar dit helpt ook niet.. Krijg steeds meer het vermoeden dat of mijn controler of mijn subwoofer aan zijn einde is..