Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacqueline K
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10-08-2024
Ik hoop dat dit in de goede rubriek staat.
Ik heb een MacBook uit 2019 waar het beeldscherm van kapot ging.
Bij Apple €895 en bij Mediagek €435 (wat uiteindelijk €604 werd)

Volgens hem was het zeker de moeite, mooie machine, kon nog lang mee.
Het euvel zou veroorzaakt zijn door het open en dicht doen? dan gaat er binnenin iets kapot wat flikkerend beeld geeft en strepen.

Ter verduidelijking, ik ben heel erg voorzichtig met de laptop, hij zit in bubbelplastic in een hoes en dan nog in een tas om te vervoeren.....

Nieuw beeldscherm maar toen hij terugkwam had ik doorzichtige kleuren en wat normaal wit is was nu lichtgroen. En ook witte artikelen waren doorzichtig en bijna niet te zien.
Terug naar Mediagek die het ook niet wist....Een vriendin heeft het nodige aangepast voor mij waardoor het niet was zoals voorheen maar wel acceptabel.

1 maand later viel me op dat de laptop bloedheet werd en er geen ventilator aanging.
Uiteindelijk heb ik m dichtgedaan en daarna weer open en weer allemaal strepen en daarna ging hij op zwart.

Mediagek heeft mm naar de leverancier van het scherm gebracht en nu stellen ze dat ik geen garantie heb, dat het behoorlijk kapot is en dat ik dat zelf veroorzaakt heb. De conclusie is weer een nieuw beeldscherm.

Mediagek gaat nu zelfs roepen dat ik het zelf gedaan heb en er nog een slaatje uit probeer te slaan.
€600 weggegooid in 3 maanden met normaal gebruik, kan toch niet aan mij liggen?
Scherm is nog heel daar is niets aan te zien, alleen de laptop doet niets meer.

Herkent iemand dit als verkeerde reparatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dat is dus het probleem met dit soort winkels. Zijn zijn geen officiële reparateur. Goedkoop is hier dus echt duurkoop.

600,- reparatie voor een Macbook uit 2019 was het waarschijnlijk sowieso niet waard, welk model was het precies want je hebt nu een 2024 model gekoppeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 09-08-2024 16:58 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:23

nelizmastr

Goed wies kapot

Die Mediagek heeft je een goedkoop imitatiescherm verkocht van minderwaardige kwaliteit, anders kan het ook niet voor die prijs. Er is een reden dat Apple die prijzen vraagt.

Als het een MacBook Air is waar we over praten was hij eigenlijk total loss toen het scherm de eerste keer stuk ging, ook met het imitatiescherm. Bij een 16” MacBook Pro was het op het randje zolang het geen basismodel was en een 13” was ook total loss, helaas.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:13
Greatsword schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:55:
Dat is dus het probleem met dit soort winkels. Zijn zijn geen officiële reparateur. Goedkoop is hier dus echt duurkoop.
Het probleem is niet dat dit geen officiële reparateur is, maar dat het kennelijk een slechte reparateur is. Een goede reparateur zou nooit proberen eigen fouten te verhullen door de klant de schuld te geven. Helaas gebeurt dit regelmatig wel, ook wanneer je het officieel via Apple laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:27

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar MS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
jacqueline K schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:47:
... maar toen hij terugkwam had ik doorzichtige kleuren en wat normaal wit is was nu lichtgroen. En ook witte artikelen waren doorzichtig en bijna niet te zien.
Terug naar Mediagek die het ook niet wist....Een vriendin heeft het nodige aangepast voor mij waardoor het niet was zoals voorheen maar wel acceptabel.
Hier is het al misgegaan. Een gerepareerd scherm moet gewoon net zo presteren als dat je MacBook deed toen hij nieuw was. Daar had je terug moeten gaan en een nieuwe reparatie moeten eisen. Als die reparateur niet beter dan dit kan leveren dan gaat daar iets flink mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In gebreke stellen, kans geven om kosteloos te herstellen, aanschrijven en desnoods juridisch traject bewandelen. Het is geen pakje boter wat het over gaat.

Was dit niet het model waarvan de flexkabel net te kort was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:57

BCC

Als het om een MacBook Pro 2019 gaat dan is het scherm repareren een crime omdat dan alles eruit moet - het is dan even duur helaas om een tweedehands MacBook Pro op marktplaats te kopen voor dat geld - heb er net een bij de verzekering aangemeld en hij was daardoor direct economisch Total loss - drama serie die 2019 helaas, zeker qua repairabilitu - mogelijk kun je met je verzekering nog wat ?

[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 10-08-2024 19:29 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1