Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RP-tje
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21-04 23:18
Hi!

Ik ontving per ongeluk de Aqara Single Switch Module T1 (with neutral) i.p.v. de versie zonder 0-draadaansluiting (terwijl ik ervan uit ging dat ik die zonder nodig heb). Nu vroeg ik me af of ik deze niet toch kan gebruiken zodat hij niet weer terug gestuurd hoeft te worden en de nieuwe weer naar mij toe?

Hij komt in de wandcontactdoos van een enkele schakelaar waarop twee lampen aangesloten zijn. In de huidige schakelaar zitten tweemaal een bruine en tweemaal een zwarte draad aangesloten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:31

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Gezien Aqara zelf daar ook geen aansluitschema voor geeft en ze zelfs speciaal een 'T1 no neutral' uitbrengen acht ik die kans 0.

En tweemaal bruin, is dat gewoon een splitsing of komen er echt twee bruine draden uit in het doosje? Want dat zou heeeel raar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RP-tje
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21-04 23:18
Nee, volgens mij is een een doorkoppeling naar het stopcontact ernaast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:52
Als je er een stopcontact naast heb, dan kun je daar toch ook gewoon de 0-draad van doortrekken ?
Check wel even of het licht en het stopcontact op dezelfde groep zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

OverTheTop schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:46:
Als je er een stopcontact naast heb, dan kun je daar toch ook gewoon de 0-draad van doortrekken ?
Check wel even of het licht en het stopcontact op dezelfde groep zitten.
Als daar bruin vandaan komt en het een aoarte groep is heb je sowieso iets te fixen. Dat mag nml niet in 1 buis, dus in 1 pot lijkt me ook niet wenselijk.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier